Recensies: geef uw mening

Crew
Avatar Surya
13261
Vanaf heden kunnen ingelogde gebruikers op de recensie pagina aangeven of ze een recensie al dan niet goed vonden. Dit uiteraard om het schrijven van als maar betere recensies te stimuleren.

Onderaan elke recensie kunnen ingelogde gebruikers met één simpele muisklik aangeven of ze de net gelezen recensie al dan niet het lezen waard vonden.
Geplaatst op 27/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/02/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3314
SUPER

Of misschien een punten systeem om dan aan het einde van het jaar de beste recensist een prijsje ontvangen???
Geplaatst op 27/02/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 27/02/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Dat ga ik niet doen. Een sublieme recensie van een minder populair album zal zowiezo minder stemmen ontvangen dan een degelijke recensie van een populair album. Als je dus steevast enkel de minder populaire albums bespreekt, krijg je minder stemmen. Maar 't is wel een handige tool om te zien of mensen de recensie goed vinden :)

Ik heb al zitten denken om de waarde om te rekenen naar iets tussen 0 en 10, op basis van hoeveel positieve en negatieve stemmen er zijn.
Geplaatst op 27/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/02/2010
ZIET ER GOED UIT!!

en die berekening, breek er geen boleaanse kop aan.
Geplaatst op 28/02/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/02/2010
Avatar the pope
1906
:P
Geplaatst op 01/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 01/03/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Getver, een negatieve stem gekregen.

Zit je toch een beetje met het gevoel waarom. Bestaat er geen mogelijkheid dat, bij het uitbrengen van een negatieve stem, gevraagd wordt waarom deze stem gegeven werd? Dit in totale anonimiteit, natuurlijk. Het zou je een richtlijn kunnen bezorgen van waar je aan te houden zonder daarom iets af te doen aan de recensie zelf.

Je krijgt dan natuurlijk wel weer een extra drempel waardoor mensen geen negatieve stem zouden durven uitbrengen. :rolleyes:
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 09/03/2010
Neen laat die maar zo.

Ik vind het best OK als er een negatieve stem is. Dan weet je tenminste dat er mensen zijn die het met jou niet eens zijn. (wat eigenlijk meer dan logisch is).

En indien ze het willen uitleggen, kunnen ze altijd naar het forum gaan, niet?
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door fluiten
Getver, een negatieve stem gekregen.


lol, nu je het zegt, ik ook.
ik vraag me vooral af van wie die komt ZODAT IK OP ZIJN SMOEL KAN GAAN SLAAN X( :D
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar woelfie
4108
Hé, als ge boel zoekt...X(
(maar 't was ik niet hoor)

De vraag is waarom iemand een negatieve beoordeling geeft. Is de recentie slecht geschreven? Staat hij vol schrijffouten, of is de lezer het gewoon oneens met de beoordeling?
Ik kan me inbeelden dat een rabiate Lucky Luke fan mijn recentie van het laatste album niet heeft gesmaakt en dus negatief zou beoordelen.

Ik vermoed dat het systeem wel nog wat verfijnd kan worden.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/03/2010
Een negatieve stem wegens oneens met de mening van de recensent is voor mij geen echte negatieve stem. Een recensent geeft alleen zijn mening, die hoeft dus niet per se de jouwe te zijn.

Als je een recensie niet lust omdat de uiteenzetting nergens naar lijkt of er te veel taalfouten in staan, dát is een echte negatieve stem. Maar hoe kan je dat verschil duidelijk maken?

Misschien ergens een knop 'Niet mee eens' of zo? Maar dan kan je nog altijd reageren op het forum natuurlijk.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Royale de luxe
En indien ze het willen uitleggen, kunnen ze altijd naar het forum gaan, niet?


Ja, maar ik kan me voorstellen dat mensen dit liever anoniem willen doen (zie de uitspraak van ons gerespecteerd heilig man :D)
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar Veter
7841
We hebben tegenwoordig een echte redactie om de recensies na te kijken (bedankt Pope!), aan taalfouten kan het dan toch niet liggen.
Maar meningen kunnen verschillen, als ze zich niet kunnen vinden in een recensie, zullen sommige mensen misschien geneigd zijn ze een minnetje te geven?
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar the pope
1906
als er paniek uitbreekt bij één minnetje, dan kan je beter heel dat systeem weer overboord gooien, me dunkt, het dient er tenslotte voor.

geen hoofdbrekers waard als u het mij vraagt.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar Veter
7841
8)
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/03/2010
Origineel geplaatst door the pope
als er paniek uitbreekt bij één minnetje, dan kan je beter heel dat systeem weer overboord gooien, me dunkt, het dient er tenslotte voor.

geen hoofdbrekers waard als u het mij vraagt.


Indeed!
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Misschien moet ik aan mensen die stemmen meteen op dat moment vragen een korte reactie te plaatsen. Optioneel uiteraard.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door the pope
als er paniek uitbreekt bij één minnetje,....


Niks paniek, ben je gek. 8o Gewoon interesse vanwaar dat minnetje om, waar mogelijk, dit in de toekomst te vermijden. Als het aan de schrijfwijze ligt kan je hier altijd rekening mee houden, niet? Als het puur gebaseerd is op het feit dat je een andere mening hebt als diegene die de feedback heeft gegeven, moet je er verder geen rekening mee houden. Het is niet dat we de mensen naar de mond moeten praten. 8)
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar Kurt
132
Een negatieve stem kan ook betekenen dat de stemmer het geen goed album vond, terwijl de recensist, recenceur, recentieschrijver het een subliem album vindt. Persoonlijk vind ik niet dat er moet gestemd worden over een recensie. De personen die recensies schrijven doen dit niet om punten te verzamelen, maar uit interesse en om alle gebruikers van het forum een plezier te doen. Dat alleen al verdient een positieve stem. Mensen die het eens of niet eens zijn, kunnen dit als reactie toch vermelden?
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Kurt
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Oh fluitje, we zien je graag met of zonder het minnetje...
Je blijft onze aller... 'oen' :D :D

Neen, serieus trek het je niet aan; leef in de wetenschap mocht ik er nog eentje plaatsen er wellicht een paar minnetjes meer zouden zijn 8o
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Veter
We hebben tegenwoordig een echte redactie om de recensies na te kijken, aan taalfouten kan het dan toch niet liggen.


Er zitten er hier en daar toch nog steeds enkele tussen, hoor !

("potentiëel" moet "potentieel" zijn, bijvoorbeeld, in de jongste recensie) :D
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar the pope
1906
waar? 8)

soit, die is dan ook niet intensief geredigeerd geweest (wel 'gewoon' nagekeken), dat gebeurt enkel bij die vaste recensenten die dat willen.

Maarbon, ik twijfel er niet aan dat er ook daar nog fouten door de mazen van het net glippen, perfectie is uiteraard het streven, maar je moet altijd iets blijven hebben om naar te streven he ;)
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door T.I.A
Neen, serieus trek het je niet aan


Mensen, ik trek het me echt niet aan, hoor. Ik wil gewoon van mijn "fouten" leren. Ik vind de mening van de anderen, positief of negatief, heel belangrijk. En dat niet alleen voor mijn eigen recensies.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar the pope
1906
ach, trek het je niet zo aan fluiten
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 09/03/2010
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door the pope
ach, trek het je niet aan fluiten


Oeps ...eerst gelezen : " trek niet aan je fluit" ... :(

Maar To the point, ik vind dat geen goed idee om punten te geven aan recensies. Je merkt het hier al dat er verwarring heerst over de betekenis hiervan en het houdt mensen ook tegen om recensies te schrijven. Weg daarmee.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door the pope
ach, trek het je niet zo aan fluiten


Ik had hier bijna een F-woord gebruikt.

:D
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 09/03/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door T.I.A
Neen, serieus trek het je niet aan


Mensen, ik trek het me echt niet aan, hoor. Ik wil gewoon van mijn "fouten" leren. Ik vind de mening van de anderen, positief of negatief, heel belangrijk. En dat niet alleen voor mijn eigen recensies.


Niets persoonlijk denk ik dan toch, gewoon een andere mening/kijk/ervaring in de meeste gevallen.
Geplaatst op 09/03/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 09/03/2010
Vandaag is me opgevallen dat de score in de recensies is aangepast. Maar dat je de negatieve stemmers niet meer ziet maar er wel zijn?

Klopt dat?

Kwestie van te weten hoe de huismeester hier zijn rekenkundige knobbel heeft op losgelaten.
Geplaatst op 17/03/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/03/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
Ik vind ook dat het niet nodig is dat je negatieve stemmen kunt geven. Vind je een recensie niet goed geschreven, dan geef je gewoon geen duimpje omhoog. Dat is toch ook al een negatieve stem eigenlijk. Het is allemaal vrijwilligerswerk en dat willen we toch allemaal positief onthalen.

En een negatieve stem zou inderdaad alleen maar mogen slagen op een slecht geschreven recensie, niet omdat je het niet eens bent met de recensent.
En niets houd je natuurlijk tegen om zelf een recensie te schrijven (die je dan waarschijnlijk beter vindt) :P
Geplaatst op 17/03/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 17/03/2010
Crew
Avatar Surya
13261
OK, dan houden we het bij enkel positieve of geen stemmen :)
Geplaatst op 17/03/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/03/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Ik vind dat we de recensie moeten aanwakkeren om het anders te zeggen, maar hoe daar denk ik even over na... :)
Geplaatst op 17/03/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 17/03/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
En ik denk dat ik snap waar die negatieve stemmen van komen. vermoedelijk is de woordkeuze voor het stemmen daar de reden van. Als je als tekst "de moeite van het lezen waard" gebruikt kan dit zowel op de recensie als op de strip bedoeld worden. :D
Geplaatst op 18/03/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 18/03/2010
Fluiten heeft gelijk. Zo werkt dat!
Geplaatst op 18/03/2010 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 18/03/2010
Ik zie juist, als test, dat men op zijn eigen recensies ook kan stemmen.

Is het mogelijk om daar een mouw aan te passen?
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 14/04/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Dat is mogelijk, maar is dat nodig?
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/04/2010
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Dat is mogelijk, maar is dat nodig?

Wat mij betreft niet. Ook ik heb in den beginne eens een stem uitgebracht op een eigen recensie, maar sedertdien blijf ik daar devoot af.
En voor de slechte mensen onder ons: je kan perfect menig account aanmaken en dan evenveel keer een positieve beoordeling geven.
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/04/2010
Avatar the pope
1906
de dag dat we betaald krijgen per thumbs up, wordt dit misschien relevant, eerder zou ik er mij precies niet te veel van aantrekken.
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 14/04/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Ik zie juist, als test, dat men op zijn eigen recensies ook kan stemmen.

Is het mogelijk om daar een mouw aan te passen?


De enige positieve stem die ik krijg wil jij mij nog afnemen? 8o

Sympathiek ventje ben jij.


:D
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/04/2010
Origineel geplaatst door Surya
Misschien moet ik aan mensen die stemmen meteen op dat moment vragen een korte reactie te plaatsen. Optioneel uiteraard.


In de eeerste plaats vind ik het goed om de recensies te beoordelen.
Dit kan de personen die hier in tijd insteken altijd een plezier doen.

Daarom vind ik het wel "noodzakelijk" als je een negatief punt geeft dat er je ( anoniem ) moet bijschrijven waarom.
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 14/04/2010
Het doet natuurlijk wel plezier om positieve stemmen te krijgen, maar echt noodzakelijk vind ik het niet.

Een negatieve kan niet meer, omdat er verwarring kon optreden: vond je het echt een slechte recensie (opbouw, inhoudelijke kritiek, kromme zinnen, ...) of was je het gewoon niet eens met de mening van de recensent. DAt laatste is eigenlijk non-kritiek, aangezien een recensie altijd een persoonlijke opinie is.

Opbouwende kritiek is altijd welkom (dus niet 'uw recensie is kak en gij ook' of zoiets, daar ben je weinig mee). Wel zou ik dan graag de naam en het adres van de persoon weten, zodat ik op zijn/haar gezicht kan meppen. GRAPJE ;)
Geplaatst op 14/04/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/04/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Centauri167


In de eeerste plaats vind ik het goed om de recensies te beoordelen.
Dit kan de personen die hier in tijd insteken altijd een plezier doen.

Daarom vind ik het wel "noodzakelijk" als je een negatief punt geeft dat er je ( anoniem ) moet bijschrijven waarom.
Geplaatst op 16/04/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 16/04/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Maar negatieve stemmen geven is niet meer mogelijk :)
Geplaatst op 16/04/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/04/2010
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Ik zie juist, als test, dat men op zijn eigen recensies ook kan stemmen.

Is het mogelijk om daar een mouw aan te passen?


De enige positieve stem die ik krijg wil jij mij nog afnemen? 8o

Sympathiek ventje ben jij.


:D


:P
Geplaatst op 16/04/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 16/04/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Surya
Maar negatieve stemmen geven is niet meer mogelijk :)
Geplaatst op 16/04/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 16/04/2010