Pats en Tits

Ik zit met een klein probleem. Kent iemand de juiste volgorde van de PATS/TITS reeks. Nu uitgeverij Adhemar Gent verschillende titels uitbrengt ben ik de volgorde kwijt.

Dus HELP
Geplaatst op 21/07/2010 Citeren
Avatar
sakula3694
Geplaatst op 21/07/2010
Crew
Avatar Veter
7832
De Tits albums die Adhemar uitbrengt zijn verhalen die niet eerder in albumvorm zijn verschenen en kregen bij ons het voorvoegsel A.
Maar misschien is het niet helemaal dat wat je wil weten?

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=2852
Geplaatst op 21/07/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/07/2010
?(Klaarblijkelijk hebben de uitgevers van De Standaard in de tijd enkel naar mooie titels of zo gekeken.
Neem nu het figuurtje "snopske" in TITS A4 'De legende van Theodore X'; zij is kennelijk voor het eerst verschenen in de oude reeks 'Spionage-pages'.
Zonder verder te zoeken blijkt dus dat niet alles destijds in volgorde is uitgegeven. ;(

Mijn vraag blijft dan ook : bestaat er een volgorde of hebben de tekenaars destijds er met de "tijdsklak" naar gesmeten??? ?( ;(
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
sakula3694
Geplaatst op 22/07/2010
Crew
Avatar cuppenh
1520
De volgorde van de verhalen is die van verschijnen in Patskrant/Stipkrant.
Bij PATS zijn die verhalen wel in dezelfde volgorde uitgegeven, behalve verhaal 8 (De zeeduivels), dat niet in album is verschenen. Pardon, later door Brabant Strip uitgegeven is.
Bij TITS zijn een aantal albums in een andere volgorde uitgegeven dan ze in de krant verschenen zijn. En de niet in album uitgegeven verhalen zijn dus later weer door Adhemar gedrukt.
En dan hier de totale goede volgorde (in nummering van stripinfo.be):
PATS: 1,2,3,4,5,6,7,8 (en dan A1 voor de fanaat);
TITS: 2,3,4,5,1,6-15,A1,16-25,A2,A3,26,A4,A5,27,28,A6.

De tekenaars hebben er dus niet met de klak naar gesmeten, maar de uitgevers wel (en jongen, hebben die daar een handje van, dit is nog maar een klein voorbeeldje). :D
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 22/07/2010
Dank U, dat is dan weeral opgelost en inderdaad hebben de uitgevers er een boeltje van gemaakt. :rolleyes:

Maar gelukkig is er de Stripdatabank en het Forum :P

Voor alle veiligheid zal ik maar geen volgorde vragen van de latere Bessy verhalen :D, alhoewel het begin eigenlijk ook al niet mis was (De Pioniers bv) X(

Ik kan nu mijn Tits nummeren. Misschien iets om toe te passen in de stripdatabank :tongue: (y)
Geplaatst op 23/07/2010 Citeren
Avatar
sakula3694
Geplaatst op 23/07/2010