Jef Nys - Spaans

Ik heb een tamelijk unieke vraag, benieuwd of iemand van dit tamelijk unieke forum mij kan helpen.

Een vriendin van mij trouwt dit najaar met een Spanjaard, die toevallig een grote stripfanaat is. Hij heeft eens een Jommeke-album gelezen waarin Jommeke naar Zuid-Amerika trekt en de inboorlingen bijgevolg allemaal dat typische Jommeke-Spaans spreken. U weet wel: "Welkomos, Filiberkos en Flipos!". Zulk gebrabbel schijnt uitzonderlijk geestig te zijn voor een Spaanstalige die een beetje Nederlands verstaat.

Dus nu zouden wij het gelukkige koppel bij hun trouw graag alle Jommekes-albums cadeau willen doen waarin Jommeke-Spaans gesproken wordt. Er moeten er toch een heel aantal zijn, meen ik. Iemand enig idee welke albums allemaal? Ik kan me inbeelden dat daar geen lijst van bestaat, maar als iemand een album kent waarin de inboorlingen constant woorden op -os zeggen: post dan gerust. Voorlopig ben ik al tot dit lijstje gekomen:

8 De ooievaar van Begonia
18 Met Fifi op reis
19 Wie zoekt die vindt
50 De plastieken Walvis
57 Het geheim van Macu Ancapa
58 De strijd om de Incaschat
65 De Grasmobiel
70 De verborgen tempel
87 De stad in de vulkaan
112 Het ei van de smartlapvogel
131 De kippen van Gobelijn
141 De bruid van El Toro
147 Het Yacochacabeeldje
Geplaatst op 17/07/2011 Citeren
Avatar
ElChefe
Geplaatst op 17/07/2011
Crew
Avatar Iyo74
6902
Da's al een aardig lijstje! Sterk! Zelf had ik er een tweetal in gedachten, maar die kende je blijkbaar al. Veel meer dan je succes wensen met de verdere speurtocht kan ik dus helaas niet doen... Moest ik in het doorbladeren van enkele albums toch nog een tegenkomen, dan laat ik het je weten.
Geplaatst op 17/07/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 17/07/2011