stripINFO.be gebruikt cookies voor het bewaren van logingegevens en voorkeuren. Geen persoonlijke data wordt hierin bewaard.
Door de site te gebruiken accepteer je het gebruik van deze cookies. Deze melding verbergen
Als ik het goed heb is de eerst uitgave van Archers uit 1981 (SC & HC). Uitgave Dargaud 1988 (enkel SC), en uitgave Arboris 1998 (SC & HC).
Nu staat er een cover van Dargaud bij uitgave SC Arboris 1980. Helemaal fout dus. (--> Archers 1981, cover weg daar) Ook uitgave HC Arboris fout dan (--> Archers 1981)
De 2 andere uitgaven (Arboris 1998 SC & HC) kloppen dan wel, ook met de cover.
Het gevaar is, bij het verwijderen van een uitgave, dat je al de mensen die net die strip hebben toegevoegd aan hun collectie die jij delete, nu geen strip meer hebben staan.
Bij mij stond die als "verlanglijst" en nu is dat gegeven natuurlijk verdwenen. :(
En nu weet ik niet of het de bedoeling was om die strip in SC te wissen, want die bestaat wel echt, hoor. Zie o.a.
Ik heb die met de cover van Dargaud maar uitgavejaar 1980 en uitgeverij Arboris verwijderd. Op z'n minst 2 van de 3 gegevens klopten niet, en de andere aanwezige uitgaves overlapten met de gegevens van deze uitgave, dus leek het me een versie teveel.
Ik vrees dat er ook hier wat uitgaven en covers door elkaar gehaald zijn. De Archers uitgave, SC, 1982 heeft hier een Dargaud cover (uitgave klopt, cover niet, denk ik) UItgave Arboris, HC, 1982 zou eigenlijk een Archers uitgave moeten worden (Collectie Wild West Story). De Arboris uitgaven, 1998, SC & HC zijn ok. Ik voeg dan nog een Dargaud uitgave toe (1988 )
Cover bij Archers, SC, 1983 is hier correct. Maar uitgave Arboris, HC, 1983, zou volgens mij een Archers uitgave moeten worden (1983, HC, Collectie Wild West Story) Uitgave Arboris, 1999, SC & HC ok
Daarbij komt nog dat deel 1 "Sterven als een hond in de sneeuw" in feite een hertekende versie is van een scenario dat vrijwel identiek is, maar dan zonder de expliciete sex-scenes.
Er zijn 2 uitgaves van 1981 in omloop, een zonder ISBN-nr. die op de titel-pagina een afbeelding heeft van Durango te paard (in het Ned. de SC-editie) en een met ISBN-nr. met op de titel-pagina een portret van Durango met sigaar (in het Ned. de HC-editie). Volledigheidshalve zij vermeld dat geen van de Nederlandstalige Archer-edities een ISBN-nr. heeft meegekregen
even een vraag...Ik heb een paar dagen geleden een aantal buitenlandse edities ingevoerd van Durango, het betreft delen van - Uitgeverij Barlow Comics (tjechisch) - Eurocomic, collectie Metal (spaans) - Comic Art, collectie L'eternauta (italiaans), ook van toepassing voor Blueberry - VHD diffusion (portugees) en voor Blueberry - Nuova Frontiera, collectie Eldorado (italiaans)
Staan deze nog in de wachtrij of zijn ze geweigerd om bepaalde redenen...? (met name voor Durango zou dat sneu zijn, omdat deze reeks dan vrijwel compleet zou zijn)
De enigste Blueberry die ik in de wachtrij zie is "Torden i vest" uit 1986 van uitgeverij Serieforlaget. Alleen staat daar bij vermeld dat de taal "Nederlands" is.... ?(
En na deze wijzigingen kan ik het volgende heugelijke feit melden: Op de eerste nederlandstalige 7 delen na uitgegeven door stripwinkel Silvester als luxe HC tussen 1998 en 2000 (oplage slechts 100, afbeeldingen zijn niet te vinden, ik was al lang blij dat ik er eentje had), staan volgens mijn beste weten, naar eer en geweten, alle talen in alle edities op dit moment vermeld...yeah