De hand van Satan 1 De ongelovige

Gordon heeft in zijn carrière reeds tal van zogenaamd bovennatuurlijke gebeurtenissen weerlegd. Hij gelooft niet in God en niet in de duivel. Net om die reden geeft de minister hem opdracht onderzoek te doen naar een reeks rampen die de laatste maanden gebeurd zijn. Hij krijgt hierbij de assistentie van de knappe Salomé. Hun eerste missie is ooggetuige te zijn van een aanslag in Tech Valley. Ze krijgen er de kans om alle voorzorgsmaatregelen te nemen die ze nodig achten. Blijkt echter dat Salomé en haar opdrachtgevers niet echt uit zijn om de aanslag te voorkomen, ze willen bewijzen dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen de aanslag toch gebeurt.
In de periode van aftellen wordt Gordon met allerlei vreemde gebeurtenissen geconfronteerd. Salomé lijkt onpeilbaar en zijn pogingen om avances te maken hebben bijna geen succes. Wanneer Salomé neergeschoten wordt en de dag er na doet of haar neus bloedt, begint Gordon zich toch stilletjes aan vragen te stellen. Salomé blijkt meer dan 1 opdrachtgever te hebben.

Dit eerste deel is wat je noemt een introductiedeel. Het verhaal komt maar langzaam op gang en de scenarist moet moeite gehad hebben om de strip begrijpbaar te houden.
Niettemin heeft dit eerste deel mijn nieuwsgierigheid kunnen prikkelen, deel 2 krijgt zeker nog een kans van mij, daar het gegeven me wel kon boeien en het einde een goed begin leek.
Het tekenwerk is kantjeboordje! Mooi tekenwerk wordt afgewisseld met hoekige, korrelige afwerking. Niet bevorderlijk wanneer je vrouwelijke vormen tracht weer te geven. De inkleuring lijkt ontzettend kunstmatig. De computer zal zeker en vast een groot steentje bijgedragen hebben. In deze strip echter, vind ik dat niet storend. Het komt de afwezigheid van een sterk profilerende sfeer zelfs ten goede.
Van mij krijgt deze strip dus het voordeel van de twijfel, al zal deel 2 dan toch moeten losbarsten.