Silas Corey 3 Het Zarkoff-testament 1/2

De Eerste Wereldoorlog is officieel afgelopen, maar een aantal personen zien dit met lede ogen aan. Silas Corey gaat nog een stap verder en probeert op zijn eigen wijze de 'overwinning' te verdringen uit zijn gedachten, natuurlijk betekent dit een hele hoop drank, gokken en vals spelen. Goed eindigen kan dit niet, maar daar is hij op uit. Nam, zijn Vietnamese bediende, probeert nog even om in te grijpen, maar hij is al te laat en de poppen gaan aan het dansen. Na het 'loslaten' van al zijn frustratie, staat Silas open voor de boodschap dat zijn bediende hem eigenlijk kwam brengen, voor het gevecht losbarstte.

Bepaalde mensen hebben zich enorm verrijkt tijdens de oorlog, zo ook moedertje Zarkoff, zowat de belangrijkste wapenhandelaar. Maar zij ligt nu op sterven en ze wil dat haar erfgenaam gevonden wordt voor het zo ver is. Die erfgenaam is een man die ze voor adoptie heeft afgegeven en waarnaar het behoorlijk zoeken zal worden. Tezelfdertijd zijn er al een aantal kapers op de kust, die gaan proberen te verhinderen dat de erfgenaam gevonden zal worden, want dat betekent meer voor hen. Silas neemt de opdracht aan, maar heeft zijn eigen agenda, hij heeft immers nog een appeltje te schillen met Zarkoff.

Wat het uiteindelijke doel is van Silas lijkt duidelijk, wraak nemen, maar zijn pad daarheen lijkt vooralsnog zeer donker en mysterieus. Dit gaat opnieuw een plezier worden om zijn avontuur te volgen. Hij weet ons steeds weer voor verrassende acties te plaatsen en op de één of andere manier toch aan het langste eind te trekken. Ik ben dan ook benieuwd hoe hij het deze keer gaat doen.

De tekeningen zijn nog steeds warm ingekleurd en met een lichte Disney-flair, waarbij het hoofdpersonage de ultieme geheimzinnige charmeur en tevens held uitbeeldt, maar dat past ook bij de bravoure dat hij in het verhaal meekrijgt. Het plaatje klopt.

In het kort: benieuwd naar deel 2!