Mieleke Melleke Mol (2) 20 Grappige filmpjes

Mieleke en Melleke zijn 2 kinderen van hun tijd! Hun smartphone is onlosmakelijk met hen verbonden en ze maken er gretig gebruik van. Of moet ik zeggen misbruik? Met de op hun toestellen aanwezige apps halen ze de gekste grappen uit met Nonkel Nest en Tante Tulp. Ze worden daarbij met veel plezier geholpen door Mol.Maar deze 2 laten dit niet zomaar over hun kant gaan en nemen op hun manier subtiel en op de ouderwetse manier wraak.
De aanwezige gags zijn op dusdanige manier aaneengeregen dat het geheel te lezen is als een doorlopend verhaal.

“Jaaaaaa! Een nieuwe van Mieleke Melleke Mol!” klonk de vreugdekreet uit m’n jongste z’n keel toen hij zag dat de papa een strip omhoogstak. Ook de 2 oudste (15 en bijna 14) zijn nog steeds enthousiast over deze reeks. Veel duidelijker kan het niet zijn dat deze reeks erg in trek is bij de jeugd (toch zeker bij de mijne). Urbanus weet dan ook nog steeds dit doelpubliek te bekoren met eerder eenvoudige maar steeds (erg) grappige verhaaltjes die gebruik maken van moderne en hier ook van minder recente technologieën en gebruiken. Enfin, dat is als je de juiste (mentale) leeftijd hebt natuurlijk. ;-)

Het tekenwerk is geschikt voor het beoogde doelpubliek en is niet overweldigend druk. Mol zorgt voor een leuk extraatje door zijn meestal subtiele aanwezigheid op de pagina’s. Het is altijd leuk om dit personage te zoeken en te kijken wat die nu weer aan het uitsteken is. Meestal niets, maar soms wordt het zoeken beloond. Deze figuur doet trouwens een beetje denken aan Schildje uit de reeks Pol en eist vaak z’n eigen plaatsje op in een hoekje van de tekeningen.

Besluit: geliefd kinderentertainment.