Hara Kiwi 1 Deel 1

Hara Kiwi, het eerste album, is dat niet reeds lang geleden uitgegeven, vraagt u zich af? Inderdaad! 2005 is het jaar dat Lectrr’s eerste cartoonalbum werd uitgegeven. Op dat moment had de man al een heel palmares opgebouwd bij gekende tijdschriften als Humo, P-Magazine, Algemeen Dagblad en nog heel wat meer publicaties. Deze auteur is dus een erg bezige bij met een indrukwekkende bibliografie. Meer van ‘s mans leven is te raadplegen op https://nl.wikipedia.org/wiki/Lectrr en zijn werken op http://stripinfo.be/lijst.php?auteur=1250
Dankzij z’n succes werd de eerste Hara Kiwi voor de derde keer gedrukt, nu door Strip2000 waar dit vroeger door Silvester was. Maar is dat wel een verstandige beslissing, cartoons van meer dan 10 jaar opnieuw drukken? Wees gerust: schrik dat de vaak actualiteitsgebonden grappen verouderd en dus niet meer grappig zijn, hoeft u niet te hebben. Veel zaken zijn nog steeds actueel en andere van die aard dat je er geen enkel probleem mee hebt om ermee te lachen. Een enkele keer zal je misschien je wenkbrauwen fronsen, maar dat weegt niet op tegen alle plezier dat daar tegenover staat.
Wat maakt het werk van Lectrr zo aantrekkelijk? Zonder twijfel het flirten met de grenzen van het fatsoenlijke. Met thema’s als necrofilie, pedofilie en exhibitionisme is het ook niet moeilijk om mensen voor het hoofd te stoten. Gevoeligere zielen zullen bijgevolg niet gediend zijn met deze bundeling, vele anderen zullen dit boekje met open armen verwelkomen.
Besluit: Lectrr’s lectuur is en blijft heerlijk om ter hand te nemen!