The Superior Spider-Man (Standaard) 5 Deel 5

Dit vijfde deel van superior-spider-man bundelt zoals gewoonlijk weere drie comicdeeltjes. Dit zijn de delen 9,10 en 11 van marvel now.
Het probleem van die bundels per drie deeltjes door standaarduitgeverij is dat de verhalen soms raar gebundeld worden. Zo vormt het eerste deel van deze bundel eigenlijk het einde van een verhaallijn. Je krijgt dus meteen al een knaller van gevecht en afloop voorgeschoteld waarna je nog twee deeltjes krijgt die eigenlijk het begin vormen van een nieuw verhaal.
Maar de opener is dus wel direct een knaller van formaat. Otto Octavius zit nog altijd in het vel van Peter Parker en heeft diens rol als spider-man overgenomen. Sommigen beginnen echter te twijfelen aan Spidy omdat hij anders reageert dan vroeger. Zo gaat hij veel agressiever te werk en schuwt hij ook het dodelijk geweld niet meer. Otto vindt zichzelf een verbeterde versie van Spider-man, vandaar de nieuwe reeksnaam “superior spider-man”. Peter Parker zit echter nog ergens in zijn onderbewuste en Otto wil definitief met hem afrekenen. Er dient zich dan ook een ultieme confrontatie aan in het geheugen van Peter Parker, met een gevecht tussen de amazing spider-man (Peter) en Otto als de superior versie.
Daarna start er dus een nieuwe verhaallijn waarin Goblin-king greep krijgt op de spiderbots die spider-man overval bijstaan om alles en iedereen in het oog te houden.
Het leuke van spiderman is dat het meer is dan zomaar een spandex held die vecht tegen het kwade. Ook het persoonlijke leven van onze superheld komt aan bod, en net dat zorgt voor een extra piment omdat spidys omgeving niet weet dat Otto in het vel van Peter Parker zit. Dit stelt Otto dan ook voor de nodige problemen om zich daarmee te verzoenen, daarnaast krijgt Otto ook voor het eerst zelf het gevoel dat hij een emotioneel leven wil beginnen!