Spynest 3 Operatie Arendsjong

Spynest is een drieluik vol pretentieloze actie, bizarre schurken, blitze auto’s, geheime wapens, mooie vrouwen en pittige one-liners. Een cocktail die we kennen van James Bond. Dit is niet toevallig want het hoofdpersonage is niemand minder dan Ian Flemming, de auteur die aan de wieg stond van deze mythische spion, en die zelf ook de nodige avonturen heeft beleefd in dienst van de Britse geheime dienst tijdens de tweede Wereld Oorlog. Het verhaal zit dan ook vol met verwijzingen naar waargebeurde feiten, al hebben de auteurs er hun over de top versie van gemaakt, zoals een echt James Bond verhaal . Daarnaast proberen ze ook te “verklaren” hoe Flemming op het idee is gekomen van zijn held en diens leefwereld.

Na de buiklanding op de oceaan voor de Portugese kust op het einde van het tweede deel ziet de situatie er niet zo gunstig uit voor Ian Flemming en zijn Amerikaanse collega Terry, zeker as een Duitse U-boot ook nog eens aan de oppervlakte komt. Toch blijft de opdracht voor hen Churchill redden uit de handen van de Duitsers. Lord Windsor werkt ook niet echt mee en natuurlijk verschijnt obergruppenfuhrer Überman, de voorloper van robocop ook weer op het toneel. Maar onze helden moeten dus ongemerkt binnenraken in het hotel Palaccio in Estoril, het hotel is een kluwen van internationale spionnen, geheime diensten en contra-spionage.

Dit is een goed getekende, leuke ontspannende strip vol actie overgoten met een vleugje humor en Engels flegma. Meer moet een strip niet hebben om je een ontspannende avond te bezorgen!