Spiderman 153 De weddenschap & In drievoud

De Weddenschap:
Het eerste verhaal vertelt ons een epos uit het leven van Bookie aan zijn "originele naam..." te zien in het gokcircuit dus. Taferelen aan tafel in het ouderlijke huis van Bookie en de snert opmerkingen tussen vader-moeder-zoon is het typische "beeld" dat men ophangt van gezinnen, families in de comics geloof ik... Het stoorde me wel dat er constant opmerkingen over het rookgedrag van de vader werd meegegeven, je kan dat één keer zeggen maar elke bladzijde? Alsof we (ik rook ook) ineens na al die jaren van acceptatie nu moordenaars zijn en dat het nu meer stinkt dan vroeger? Mmm deze discussie terzijde... Kortom het gaat erover dat er bedrog in het spel zit en dat de schurken die hun geld ingezet hebben op de weddenschap van Bookie, het al kwijt waren op voorhand. Een "leuk" middenmoot verhaaltje om eens tussendoor te lezen met Youtube verwijzingen ... meer niet. Jammer.
Over de tekeningen van dit deel: van Mike McKone (al van in de jaren negentig actief in het superhelden wereldje met onderandere Vext(DC) flopte en ging hij bij Marvel om te bezinnen en staat hij mee aan de wieg van de Exiles en heeft jaren voor de Fantastic Four getekend, enz...) vond ik behoorlijk tot goed. Juist hoofden zijn niet echt mooi! Mits verhouding tot het lijf... te groot.

In drievoud

Hier staat de relatie met zijn flatgenoot (agent Gonzales) centraal, door ontmoetingen met hem terwijl hij spidey is en de agent "jacht" op hem maakt... Overdrive is de schurk van dienst, pfff... Hier ben ik rap uitverteld, het verhaal boeide me niet. Eén of andere rare snuiter die voertuigen naar zijn hand kan zetten en alleen maar kan vluchten?! Vind ik persoonlijk zever. Ik weet dat het de bedoeling is meer de relatie tss Peter en zijn flatgenoot op elk vlak naar voor te schuiven maar... neen niet goed voor mij. Ik moet wel zeggen dat de tekeningen van Paul Siqueira stukken beter zijn dan van zijn voorganger. Spidey is terug gespierder getekend en gedetailleerder, alleen al aan het masker te zien hoe de ogen weergegeven zijn, kan Mckone toch niet aan tippen !

Slot:
De weddenschap: Verhaal: 6.5, Tekeningen: 5.5
In drievoud: Verhaal: 4.5 Tekeningen: 8