Harmony 2 Indigo

Na een schitterende start in deel 1 - Memento (voor de recensie: http://stripinfo.be/recensie.php?recensie=3504), was het halsreikend uitkijken naar dit tweede deel. Na de vele vragen die werden opgeworpen in het openingsdeel krijgen we nu een pak antwoorden. We nemen een sprong terug in de tijd en vernemen de geschiedenis van Harmony en het ontstaan van haar bijzondere krachten. Ook de rol van Nita, de man die zich ontfermt over het met geheugenverlies kampende meisje, wordt duidelijk. Uiteindelijk belanden we op het einde van dit album even voorbij het punt waarop deel 1 werd afgesloten.
Spanning, emotie, beklijving: Reynès doet het allemaal naadloos in elkaar vloeien in z’n saga. Het moet dus eigenlijk niet meer gezegd worden dat ook dit album de lezer weer moeiteloos meesleept van begin tot einde.
De menselijkheid of -afhankelijk over wie we het hebben- onmenselijkheid van de personages wordt mooi uitgewerkt en in beeld gebracht. Hierdoor komen de protagonisten geloofwaardig over en heb je het gevoel dat je met echte mensen te maken hebt. Je leeft bijgevolg erg mee met enkele van de protagonisten en kan je je moeiteloos in hun plaats stellen.
Een opmerkelijk feit en meer dan het vermelden waard: componist Thomas Kubler liet zich ook door dit tweede album inspireren en creëerde opnieuw een song die zich uitstekend leent om af te spelen bij de strip. De compositie is opgesplitst in verschillende delen waarbij de overeenstemmende pagina’s worden aangegeven. Een unieke ervaring die je zeker moet uitproberen! Het zorgt er trouwens voor dat je niet te snel vordert en zowel verhaal als tekeningen goed in je opneemt! http://www.dupuis.com/harmony/ of rechtstreeks via Youtube.

Een voorproefje (zet het volume voldoende luid):

Wie deze strip kan smaken en niet vies is van wat Frans, kan terecht op de uitgebreide webpagina die aan de reeks is gewijd: http://www.dupuis.com/harmony/ Je vindt er een korte samenvatting, heel wat beeldmateriaal, storyboards en natuurlijk ook de speciaal voor het album gecomponeerde muziek.

Tot slot: Reynès is reeds volop bezig aan het derde deel waarin we vermoedelijk te lezen krijgen wat de link is tussen de eerste bladzijden van deel 1 en de rest van de serie.

Besluit: top-reeks die massaal zou moeten gekocht worden. Zéker door mensen met jeugd in huis.