Thor: God of Thunder (Standaard) 6 Deel 6

Malekith slaagt er in om het team van de Liga der Werelden steeds voor te zijn. Het daagde hen dat er wellicht een verrader onder hen was en Thor neemt actie. De trol, waarvan hij vermoedde dat hij de dader was, wordt door hem vakkundig onder de zoden gestoken. Het is dan echt wel de vraag of Thor juist was en de trol ook echt de verrader was. Indien hij fout was, kan de prijs wel eens hoog uitvallen. Maar Thor zou Thor niet zijn, als hij geen plannetje had... en ja hoor, het werkt. Dit tweede verhaal wordt in dit deel afgesloten om ons daarna, als laatste onderdeel van dit boek, nog een extraatje te geven.. een alleenstaand verhaal.

Dit derde verhaal begint met een zatte Thor. Hij ligt naast een al even zatte draak. Blijkbaar zijn ze beiden ter hulp gekomen van een dorp Vikingen. Trollen bedreigden hen en deze twee 'helden' redden hen. Maar dat zou te gemakkelijk als verhaal geweest zijn, er is dan ook een kleine complicatie waardoor de twee elkaars vijanden zullen worden. Wie die strijd gaat winnen.. niemand eigenlijk.

Voorlopig ben ik nog niet helemaal mee met de verschillende verhalen in deze reeks en dan vooral hoe ze samen bij elkaar horen te passen. Het tweede verhaal leek me nu net een geweldig uitgangspunt voor verdere verhaallijnen te creëren, maar dit derde verhaal heeft er helemaal niks mee te maken. En hoe dan deze uiteenlopende verhalen dan nog bij het eerste zouden moeten passen,... neen het is mij (nog) niet duidelijk. Bijgevolg val ik terug op een beoordeling van de individuele verhalen.

Het tweede verhaal dat hier zijn slot kreeg sprak me aan, juist omdat er zoveel mogelijk werd naar de toekomst toe. Maar de tekenstijl, daar ben ik niet direct een fan van. Met name de gezichtsuitdrukkingen worden net iets te overdreven en.. (en ik dacht dat ik dit nooit ging zeggen bij comics) ik mis zwart en duisternis en donkere atmosferen. Het andere verhaal in dit deel vind ik al een pak beter weergegeven, maar mist dan weer diepte. Dit is een verdieping in het karakter van Thor, maar het is daar net iets te kort voor om echt impact te maken. Je voelt te weinig de relatie met de draak om er mee in te zitten.

In het kort: een mixed deel met goede en minder goede kanten.