Nero INT B3 1967-1968

Kouwe kwibus
Het is leuk om een genie in de rangen te hebben, maar als die een uitvergrote versie van de mug maakt en dan vervolgens een plaag van deze variant loslaat op de wereld, mag je je toch vragen stellen. Adhemar is de klos.

Arthus de vetvogel
Een boot legt aan en op zijn dek is er een gevecht aan de gang. Het gevolg van dat gevecht is dat er een pakje in de handen van Nero valt. Dat was namelijk het betwiste voorwerp en nu heeft Nero het. Natuurlijk zitten ze hem direct achterna, maar dit is de thuishaven van Nero dus hij kan ze voor blijven. Uiteindelijk blijkt dit pakje een ei te bevatten van een soort vogel dat men uitgestorven dacht. En dan komt het ei uit en gaat het verhaal pas echt van start.

De wallabieten
Het genie, Adhemar dus, vindt deze keer de ultieme oplossing, een pilletje waarmee je 1000 jaar kunt leven. En natuurlijk kan Nero zijn mond niet houden en binnen de kortste keren zit het spel op de wagen. Verschillende individuen zijn uit op de kennis van Adhemar en bijgevolg is het een slechte periode om in de buurt van Nero zijn familie te zijn.

De gouden kabouter
Wanneer er een kabouter aanbelandt bij de Nero's, blijkt het standbeeld niet zo'n stevige voeten te hebben. Hij gaat lopen en niet één keer maar verschillende keren. We weten dan al dat we op onze hoed moeten zijn, want ongetwijfeld gaat het iets meer zijn dan simpele diefstal. Ja hoor, de kabouter leeft echt, krijgt een gouden kleurtje maar wordt dan toch nog echt gestolen.

Deze vier verhalen zijn verzameld in dit boek. Na elk verhaal is er ook nog een pagina met extra duiding en weetjes over het voorgaande verhaal. Er worden ook nog de eerste covers of speciale beelden van de strip getoond.

In het kort: Nero is nog steeds de lomperik die we graag zien komen..