Moréa 5 Het litteken van het duister

De strijd tussen draken en engelen duurt in alle hevigheid voort. Vergis u echter niet: het zijn de draken die onze aarde zoals die is een warm hart toedragen en de wereld van de ondergang proberen te redden. De engelen doen er dan weer alles aan om de absolute macht te grijpen en hier een aards tranendal te vestigen. ‘t Is weer eens wat anders, niet?!
In dit album: Moréa is haar directeur van de afdeling wapens, Gregor Nonce, achterna gereisd naar Afrika. Dit heerschap is er immers op uit om zelf de macht over het wereldwijde DWC imperium te verwerven en schrikt er niet voor terug om daarbij over lijken te gaan. Maar in Afrika wachten sterke tegenstanders. Gelukkig zijn Moréa en haar beschermengel… euh… beschermdraak Terkio zowat onsterfelijk. Miljoenen anderen zijn dat echter niet en de vraag is of ze een drama van ongeziene omvang kunnen stoppen.
De cover is een vrij goede indicatie van waaraan je je kan verwachten. Een sportieve, goed geschapen jongedame rent het beeld in. En zij is zeker niet de enige schoonheid die de revue passeert in dit album. Ook een behoorlijk deel van de mannen ziet er niet slecht uit (aldus m’n vrouw wie ik om haar mening vroeg). Verder veel gerol met de spierballen, blitse voertuigen, tal van destructieve wapens en technologische snufjes. Giet daar een sausje overheen dat gespeend is van al teveel serieus en je hebt een ideale mix voor een typisch mannenalbum. En daar hoeft niets op tegen te zijn. Ook pretentieloos entertainment verdient z’n plaatsje in het striplandschap.
De tekeningen van Labrosse zijn van het moderne type, vooral door de digitale inkleuring. Een stijl die wel past bij de futuristische setting. Vooral het werk aan de gezichten is gedetailleerd en voldoende uitgewerkt. Aan de decors mocht wat mij betreft heel wat meer aandacht besteed zijn.

Besluit: Deze reeks van Arleston en Latil behoort zeker niet tot de absolute toppers, maar entertainend is ze wel! Er is heel wat actie, een vleugje erotiek, humor, kortom alles wat een album zoals dit moet bevatten om een half uurtje gezellig achterover geleund in de zetel te relaxen.