Game over 15 Very bad trip

Als er één reeks is waar m’n kinderen (en toegegeven: ook ikzelf een beetje) naar uitkijken, dan is het wel Game Over. Reeds 15 albums penden Midam, Adam en Patelin samen met moppen over het faliekant aflopen van de eindspurt in een computergame. Opvallend daarbij is dat hun inspiratie nog steeds niet uitgeput lijkt. Ook dit album bevat weer een heel divers aanbod aan grappige situaties. Deze gaan soms over eenzelfde thema waar dezelfde inspiratiebron duidelijk naar voren komt, maar de auteurs beperken zich gelukkig steeds tot een paar van zulke gelijkaardige gags waardoor het niet vervelend wordt.
Ook in dit album blijkt de prinses geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Het vrouwelijke personage laat zich duidelijk niet in de klassieke rol van moeder aan de haard en de kookpotten duwen en dat zal het mannelijke hoofdpersonage geweten hebben. Vaak ligt de vurigheid van de prinses, al dan niet in combinatie met misverstanden die heersen tussen de 2, aan de wieg van het mislukken van de missie van de barbaar. Hij slaagt er dan ook nooit in om samen met het dom blondje (met mijn excuses aan alle slimme blondjes, maar tot die categorie kan je dit personage écht niet rekenen) de uitgang te bereiken.
De taak van de auteurs is niet min. Op de beperkte plaats die een pagina biedt, moet men er in slagen om een volledige grap te vertellen en dit dan nog zonder gebruik te maken van tekst (op een enkele uitroep of onomatopee na). Vaak wordt er beroep gedaan op de voorkennis van de lezers, maar slechts zelden is dit een onoverkomelijk probleem voor de jeugdige lezers en al helemaal nooit voor volwassen liefhebbers.

Besluit: hilariteit troef! Dit album staat garant voor alweer heel wat leesplezier (hoewel kijk-plezier misschien een betere omschrijving is).