The Superior Spider-Man (Standaard) 9 Deel 9

Laten we maar met het droevige nieuws beginnen dat Standaard heeft besloten om te stoppen met hun vertalingen van marvel superhelden. Gelukkig laten ze de verschillende reeksen wel stoppen met een soort einde. Van sommige reeksen is het laatste deel al verschenen maar van deze Spider-man hebben we nog twee deeltjes te goed.

Ik vind het spijtig dat Standaard de handdoek in de ring gooit, misschien waren ze beter met afgewerkte verhalen begonnen om zo de verschillende reeksen bekend te maken, want hoewel de reeksen vertalingen waren van marvel now waar men opnieuw startte met nummer 1 heb je toch al wat achtergrond nodig om de verhalen goed te kunnen volgen. Gelukkig startte deze reeks al een beetje voor de reboot zodat we toch al wisten dat Doc Ock de plaats van Peter Parker had ingenomen. Maar toen plots spider-man 2099 in beeld verscheen kon ik toch even niet meer volgen. Ook nu verschijnt er weer een oude bekende voor spiderman in beeld. Stunner, het ex-liefje van Doc Ock wil met spider-man afrekenen omdat hij de oorzaak is van de dood van Doc Ock (ze is niet natuurlijk niet op de hoogte van de persoonsverwisseling). Daarnaast wil ook Flash Thompson, de nieuwe Venom, afrekenen met Spider-man. Alsof dit nog niet genoeg is moet Doc Ock/spiderman ook nog afrekenen met agent Carlie Cooper die dichter bij de waarheid komt, krijgt hij problemen met zijn doctoraat en loopt ook de Hobglobin nog met plannetjes rond.

Ik vind het spijtig dat Standaard stopt met het verder uitbrengen van de comics, misschien hadden ze er beter aan gedaan om afgewerkte bundels uit te brengen of een kleine bio van de verschillende personages toe te voegen aan de bundels om mensen wat meer vertrouwd te maken met de vele personages, maar laten we toch maar eerst genieten van de laatste twee deeltjes die nog deze maand zullen verschijnen en zo deze verhaal lijn zullen afwerken.