Goblins 2 Met hand en tand

Goblins zijn nooit populaire personages in boeken of films. Ze zijn groen lelijk en niet zo slim, en meestal gaan ze massaal de helden te lijf. Gelukkig voor de helden zijn ze nogal kwetsbaar. Ze vormen de inspiratiebron voor Roulot en Martinage voor een humorreeks met een aparte insteek. Je kan ze misschien nog het beste vergelijken met “Game over”, de spin-off serie van Kid Paddle waarin we in een computerspelletje duiken. Daarin probeert een barbaar een prinses te redden om daarna de uitgang te bereiken om zo de volgende ronde te bereiken. Maar dit lukt door allerlei omstandigheden nooit. Het einde van de grap is dus bekend, maar de manier waarop de barbaar er niet in slaagt is meestal origineel en grappig! Net als hun collega barbaar sneuvelen de goblins ook massaal, om er in een volgende grap weer even enthousiast tegenaan te gaan.
Om toch voor wat continuïteit te zorgen zijn er enkele weerkerende personages. Zo heb je de hoofdman, wiens leiderscapaciteiten wel eens in vraag worden gesteld, of de tovenaar, die erg lijdt onder de concurrentie van een menselijke tovenaar die in de buurt woont. Je hebt ook nog een soort ingenieur goblin, die met de vreemdste aanvalstuigen aan komt zetten, de bommenexpert die voor de nodige knallende ontknopingen zorgt. Daarnaast heb je ook Goblin Hood, die net als zijn naamgenoot groen is en de rijken overvalt. Al raakt hij meestal niet tot het punt om zijn buit aan de armen te schenken! De vreemde eend in de bijt is “de uitverkorene”, hij is de enige goblin met haar, maar lijkt nog minder snugger dan zijn soortgenoten!
Naast de gebruikelijke slachtpartijen leren we ook hoe en waarom goblins zijn geschapen. En ontdekken we ook hoe er eigenlijk nieuwe goblins ter wereld komen, want nooit zie je een goblinvrouwtje opduiken!
Met dit hilarische album lig je zeker in een deuk, en het goede nieuws is dat er in het Frans al 10 albums zijn verschenen, dus er staan ons nog enkele heugelijke momenten te wachten!