Justice League - Rebirth (Lion) 1 De uitroeimachines

De laatste jaren werden we verwend met vertalingen van Amerikaanse comics, maar plots werd het stil. Standaard uitgeverij besloot te stoppen met het vertalen van Marvel comics, gelukkig werkten ze nog hun verhaallijnen af , en ook rond uitgeverij RW Lion bleef het stil. De uitgaves stokten, maar het was gelukkig maar stilte voor de storm want nu presenteert Rw lion ons enkele nieuwe reeksen. Nou ja nieuwe reeksen kan je het eigenlijk niet noemen, het zijn de eerste uitgaven uit de herstart van verschillende reeksen bij Dc, zoals ze eerder al deden met de new 52. De re-boot heette in de Verenigde staten “rebirth”, dus krijgen de nieuwe reeksen als hoofding : DC Universum herboren. Dat bekt niet zo lekker, maar gelukkig zijn de verhalen en tekeningen veel beter!

Het grote voordeel van zo een re-boot is dat je als lezer niet veel achtergrond moet hebben om de reeks te kunnen volgen. Het belangrijkste dat je moet weten is dat Superman zich voor het voortbestaan van de aarde heeft opgeofferd , maar gelukkig is er al een andere superman, uit een ander multiversum om de aarde te beschermen. Ook de green lanterns zijn nieuw. Jessica Cruz en Simon Baz proberen zich dan ook te bewijzen als waardevolle teamleden. Alleen lijkt Batman niet al te veel vertrouwen te stellen in de nieuwe superman, en een goede teamgeest is net belangrijk als je het als “justice league” moet opnemen tegen buitenaards gevaar!

Want dat de aarde in gevaar is blijkt al direct uit het eerste deel waarin “de reaper” , een soort gigantische kever, New York aanvalt , en die zo meteen de kracht van de nieuwe justice league wimag wel testen. Maar dit blijkt nog maar klein bier te zijn bij wat volgt in de volgende 5 comicdeeltjes, in het verhaal “de uitroeimachines”.
Plots breken overal op aarde aardbevingen uit, de justice league spreidt zich dan ook over de wereld uit om ter hulp te snellen, maar dan keren de geredden zich plots tegen hun redders, en vallen hun krachten weg! Overal wordt de komst van de Kindred aangekondigd! Het team zal eendrachtig moeten zijn en alles uit de kast halen om ook deze keer de aarde te kunnen redden!

Deze eerste bundel is een leuke hernieuwde kennismaking met deze reeks. Of deze bundel nu deel 1 noemt van herboren of deel zoveel van een andere continuïteit, maakt voor mij eigenlijk niet veel uit. Ik heb graag een spannend verhaal vol actie en een knallend slot, en met deze bundel worden we zeker op onze wenken bediend!

Als je wil kan je al van de eerste pagina’s proeven via deze link