I.R.$. - All Watcher 2 De ongrijpbare Roxana

De korte inhoud hebben we van het net geplukt, waarom het leven moeilijk maken als gemakkelijk ook kan ;)

"Larry B. Max is nog altijd op het spoor van All Watcher, het zwarte gat van de internationale geldmarkten. Maar zelfs een doorgewinterde agent als de IRS-inspecteur kan het niet op eigen houtje. Na zijn jacht op Antonia,vliegt Larry nu naar Parijs. Prooi van zijn klopjacht? Vincent Coutelier, een internationale oplichter en totnogtoe de enige die All Watcher ooit tegenwerkte en het nog kan navertellen. Toch wil ook hij ermee kappen, maar niet voor een laatste grote slag. Misschien heeft Roxana Wilson-Haab, die 's werelds meest exclusieve makelaarskantoor leidt, wel een tip voor hem..."

Een zoveelste spin-off van een succesvolle reeks zorgt altijd voor heel wat vragen en verwachtingen. De meeste ontgoochelen dan ook sterk en dat was een gevoel dat na het eerste deel was blijven hangen. Gezwind, alhoewel dit relatief is, deel twee ter hand genomen en gestart met het idee dat ook deze strip niet zou brengen wat ervan verwacht werd. En vanaf nu is dat ook de manier waarop het lezen van elke strip in deze reeks zal aangevat worden door ondergetekende, want dit tweede deel van All Watcher was een zeer aangename verrassing. Na Alain Queireix, was het deze maal de beurt aan Koller, de man die we beter kennen van reeksen als Empire USA en Mayam. De realistische tekeningen staan enorm dicht bij het origineel van Vrancken, en het scenario van Desberg is een hele verbetering na het lezen van deel één. Het verhaal sleept je mee en de spanning en intriges druipen van de bladzijden af. Gelukkig brengen de bedscènes zo nu en dan wat soelaas. De All Watcher is deze maal een stuk geslepener en complexlozer dan Antonia uit de eerste episode. Geen enkel medeleven met zijn medemens is hem bekend. Spoiler =>Bovendien blijft hij ongrijpbaar tot het einde.

Voor mensen die houden van actie en spanning is deze reeks zeker aan te raden. De strip is te vergelijken met Makabi, Wayne Shelton, Lady S of, maar dit mits enige reserve, Largo Winch. Het eerste deel hoeft niet op voorhand gelezen te worden, er is slechts in het begin van "De ongrijpbare Roxana" een kleine verwijzing naar het vorige deel.

Scenario: 8/10
Tekeningen: 8/10