Op zoek naar de tijdvogel 2.3 De weg van de Jager

Een mens doet toch wel gekke dingen in naam van de liefde. Ridder proberen te worden bijvoorbeeld, ook al moet je daarvoor leerling worden van een of andere illustere figuur die al jaren niet meer in levende lijve gezien is. En dat is precies wat Bolster wil bereiken in dit derde deel van de prequel van Op zoek naar de tijdvogel.

Bolster wacht in een dorp tot de Jager zijn nieuwe bijl komt ophalen. Maar hij is niet alleen. Velen wachten met hem, sommigen al een hele tijd. Allemaal willen ze zijn leerling worden. De Jager laat zich echter niet zien. Door toedoen van de geheimzinnige sekte 'De orde van het teken', moeten ze toch in actie schieten. Bolster ontmoet dan toch eindelijk de Jager.

Wie de eerste cyclus van de Tijdvogel gelezen heeft, weet hoe de ontmoeting afloopt. Wie die niet gelezen heeft, rept zich naar de stripboer/bibliotheek! De liefdesperikelen met prinses Mara zijn in dit album wat naar de achtergrond gedrongen. De ontmoeting met de Jager staat centraal. Om de spanning op te drijven, komt die pas in de helft van het verhaal op de proppen. En hoe.

Met dit derde deel zit deze cyclus trouwens al aan zijn derde tekenaar. Voor conceptreeksen als De tien geboden is dat zelfs gewild, maar toen Le Tendre en Loisel aan de prequel begonnen, dik 12 jaar terug, hadden ze deze gang van zaken toch niet in gedachten. Gelukkig merk je er als lezer niets van. Mallié tekent geheel in de stijl van de voorgaande delen, het is te zeggen, in de stijl van Loisel. En hij doet dat heel goed. Bovendien ook heel wat sneller dan de vorige tekenaar, Aouamri.
Ver is Loisel hem niet moeten gaan zoeken, Mallié heeft namelijk al De grote Dode op zijn actief, met Loisel als scenarist.

Dit derde deel is alweer een erg gesmaakte strip geworden. Hopelijk zijn de problemen met de tekenaars nu definitief van de baan en volgt de rest van de cyclus snel. Ik kan niet wachten...