Namibia 1 Deel 1

Is dit een nieuwe reeks van het duo Rodolphe/Léo of een op zich losstaande serie onder de noemer "Rodophe en Léo in Afrika"? Als we de cover van de strip erbij nemen zien we hierop vermeld: Kenya seizoen 2. Dit kan een stunt van de uitgever om de sterk verkopende reeks Kenya als springplank te gebruiken en zo Namibia een goede doorstart te bezorgen, of mogen we ons inderdaad verwachten aan een vervolg van seizoen 1? Dit zal de rest van het verhaal ons duidelijk moeten maken. Misschien zet men die onder de noemer seizoen twee omdat het hoofdpersonage van Kenya ook hier een belangrijke rol heeft. Duidelijk is dat dit deel volledig los kan gelezen worden van de vorige reeks. De toekomst zal hier duidelijkheid over brengen, hopelijk in de nabije.

Het verhaal speelt zich af in het mysterieuze Afrika, aan het eind van de jaren 1940. Kathy Austin, die we nog kennen van Kenya, wordt nu door MI5 naar de voormalige Duitse kolonie Namibia gestuurd. En ook hier doet zij weer ontdekkingen die de wenkbrauwen op zijn minst doen fronsen. Ze komt figuren tegen zoals onder meer de dood gewaande naziofficier Göring. Ook reuzerupsen en ander ongedierte zoals we die kennen uit de andere strips van Léo, zijn weer van de partij. Zou er ook op aarde een buitenaardse macht aanwezig zijn???? Dit antwoord krijgen we op het einde van deel 1. En laat dit nou eens geen verrassing zijn ;-)

Vanaf Namibia Deel 1 heeft Léo de tekenpen overgedragen aan Bertrand Marchal, die het heft direct goed in handen neemt. De tekeningen zijn iets swingender dan die van Léo, maar toch tracht de brave man de meester zo goed als mogelijk te volgen.

Léo kan zich nu, samen met Rodophe, volledig concentreren op het scenario. En dit leidt tot een zeer spannend eerste deel dat ons doet uitkijken naar het vervolg van deze reeks. Ook deze cyclus zal bestaan uit vijf delen. Een ijzersterk scenario is daar een zeer goede basis voor. Zoals het er nu voorstaat zullen we niet op onze honger blijven zitten.