Jommeke 253 Choco verliefd

Na Flip (55 - Tita Telajora) is het nu aan Choco om verliefd te worden en op die manier de hoofdrolspeler te worden van deze strip. Annemieke, Rozemieke, Filiberke, Jommeke, Flip en Choco genieten van een welverdiende rust na hun vorige avonturen. Ze genieten in Middelkerke van het aangename Noordzee-klimaat. Choco ontmoet daar een mooi apinnetje en wordt daar smoorverliefd op. Jammer genoeg is dit niet wederkerig. Maar als Choco zijn geliefde deerne uit een benarde positie redt valt Pralinet, want zo heet de apin, aan zijn voeten.
De aap is van Prunella de dochter van een steenrijke man en tevens oliebaron. Dat is dan ook de reden waarom een luguber type Pralinet ontvoert en een losgeld vraagt van 1 miljoen euro. Onze helden gaan op onderzoek uit.

Als je van een typisch Jommeke spreekt dan heb je er met deze strip één in de hand. Een avontuur waarvan we er ondertussen wel al enkele tientallen in de handen hebben gehad. En geloof het of niet, dit siert de mensen die nu achter de verhalen van deze eeuwig jonge bengel staan. Jef Nys is volledig terug te vinden in de manier van opbouw van het verhaal, de intriges en de ontknoping. En dit verweefd met de fratsen van Flip en Choco.

De jonge snaken zullen deze strip zeker kunnen smaken. Zoals [url=http://http://www.stripinfo.be/lijst.php?auteur=1954]Jef Nys[/url] heeft gezegd (en dit waren ongeveer zijn woorden): "Een Jommeke moet iedereen kunnen lezen, ook iemand die nog niet kan lezen. De plaatjes moeten voor zichzelf spreken en het verhaal moet je kunnen volgen zonder de tekstballonnen te lezen."

Gezellige weglezer. 20 minuten plezier. :P