Vooruitblik Sherpa

Crew
Avatar witam
5316
Op de facebook van Sherpa wordt heel wat moois verteld. We sommen even op:

Liggen deze maand bij de drukker:
AAMA (Peeters)
RAVIAN (2 delen!)
DOOLHOF VAN EEDEN (Wijtsma)
MAJOOR FATAAL (Moebius)
VLIEGENKONING 3
ROODBAARD 3 wordt deze maand ook afgewerkt, zodat ook die (in JUNI) kan verschijnen.

Volgend jaar wordt nog eens aan Andreas-jaar:
Er verschijnt in het Frans een superdeluxe grootformaat editie van RORK - De geesten, in zwart-wit, met extra materiaal... Zeer beperkte oplage en 249 euro. Waarschijnlijk ook een Nederlandse versie, maar dan iets goedkoper.

Daarnaast ook de nieuwe delen van Capricornus en Arq alsook luxe heruitgaves van Cyrrus/Mil en Raffington Event.
Geplaatst op 06/04/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 06/04/2014
Crew
Avatar Surya
13271
Ik kijk vooral uit naar die Aama!
Geplaatst op 06/04/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/04/2014
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door Surya
Ik kijk vooral uit naar die Aama!


En terecht. Vond dat echt een toppertje!
Geplaatst op 06/04/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 06/04/2014
Avatar Rutger
763
Roodbaard... gaarne!
Geplaatst op 07/04/2014 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 07/04/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
De integrale van Roodbaard is tot nu toe idd wel een meerwaarde!
Geplaatst op 07/04/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/04/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Rutger
Roodbaard... gaarne!

Zeker weten! Net INT1 uitgelezen en die verhalen zijn echt wel sterk (nog steeds).
Geplaatst op 07/04/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 07/04/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ja, vind ik ook! Daarenboven is het extraatje vooraf (ook bij de 2e integrale) ook heel interessant!
Geplaatst op 08/04/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/04/2014
Avatar MartinMnd
686
De verschijningsdata en de inhoud van sommige titels is iets veranderd heeft Sherpa gisteren op Facebook vermeld.

Roodbaard 4 verschijnt nu eind november

Blueberry - Ballade voor een doodskist verschijnt nu in januari
Door de intensieve werkzaamheden aan de derde (en nu de vierde) Roodbaard-bundeling en nogal wat andere producties, waaronder de definitieve heruitgave van Moebius’ Majoor Fataal, zijn we inmiddels wat achterop geraakt met onze te verschijnen uitgaven... Helaas zal hierdoor De ballade voor een doodskist pas in januari verschijnen... Maar hij komt eraan! Er voor de liefhebbers van luxe-uitgaven zal er weer een gelimiteerde editie met linnen rug bij stripwinkel Fantasia verschijnen...

Lone Sloane verschijningsdatum onbekend
de prachtige spaceopera van Philippe Druillet, die we in de catalogus aankondigden voor oktober zal gebundeld worden uitgebracht in plaats van in twee losse albums. En om het zeer gedetailleerde tekenwerk volledig tot zijn recht te laten zullen we de strips op een groter formaat uitbrengen dan eerder aangekondigd: De zes reizen van Lone Sloane en Delirius worden gebundeld op het formaat van Diosamante, Cromwell Stone en Blueberry!
Bovendien komt er ook een luxe editie met linnen rug en extra prent, die misschien wel gesigneerd wordt door de legendarische Druillet zelf!

De verschijningsdatum van het eerste LONE SLOANE-album is op dit moment nog niet bekend, maar er wordt al hard aan gewerkt...

Andreas Drakenpuzzel in de derde week van oktober
In de derde week van oktober verschijnt een 1000-stukjes-puzzel van de prachtige tekening die Andreas ooit voor een Drakenboek maakte… DRAGON (Draak) is ongetwijfeld Andreas’ mooiste illustratie ooit, een indrukwekkende fantasy-prent in de gravureachtige stijl van Cromwell Stone…

De puzzel verschijnt in een beperkte oplage en kost 39,95.

Houd je niet al te veel van puzzelen of heb je toch liever een gedetailleerd voorbeeld bij de hand… Of heb je liever een luxe prent aan de muur in plaats van een ingelijste puzzel???
We kregen van de auteur toestemming om ook wat puzzelsets te verkopen: de puzzel met extra poster (verpakt in een aparte koker). De set heeft een zeer kleine oplage, is echter NIET genummerd of gesigneerd!, en kost 75,00!

Bestel je puzzel of je puzzelset nu bij je stripwinkel of rechtstreeks bij de uitgever!

De vliegenkoning 3 luxe editie verschijnt eerste week oktober
In de eerste week van oktober verschijnt ook een LUXE EDITIE van Vliegenkoning 3. Let op: deze uitgave is anders dan we eerder aankondigden in onze catalogus 2014!

De luxe editie van De vliegenkoning 3 zal definitief aangeboden worden met een zeefdruk op 55 genummerde en gesigneerde exemplaren. Daarnaast ontvang je liefst 3 nieuwe stofomslagen voor alle drie de delen! Je tovert dus de hele boekenset in een klap om tot luxe uitgaves!

Voor de prijs van slechts 65,00 krijg je dus:

- het boek Vliegenkoning 3 (reguliere editie)
- een prachtige, door de auteurs gesigneerde kleurenzeefdruk op A3-formaat, tweezijdig bedrukt...slechts 55 exemplaren!
- drie stofomslagen op 55 exemplaren, voor de boeken 1, 2 en 3.

Een superpakket dus, dat we aanbieden om de verschijning van het langverwachte laatste deel te vieren. En een uniek aanbod van Sherpa, want Mezzo & Pirus signeerden tot nu toe pas 1 keer in Nederland en Belgie...
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 14/09/2014
Crew
Avatar witam
5316
Ik ben eigenlijk wel superbenieuwd naar de Lone Sloane. Ik ken het niet maar het klinkt geweldig. hehe
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 14/09/2014
Origineel geplaatst door witam
Ik ben eigenlijk wel superbenieuwd naar de Lone Sloane. Ik ken het niet maar het klinkt geweldig. hehe


Typische metal Hurlant strip, en da's het enige wat ik me ervan herinner...
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/09/2014
Crew
Avatar witam
5316
Oei, dat is minder. Als je het je zelfs niet herinnert.. en ik vond dit (wiki) nog zo leuk klinken:

Set 800 years after a catastrophic event called the "Great Fear" the stories feature Lone Sloane, who is caught by an entity called He Who Seeks, after his space ship is destroyed. He is thrown into a different dimension, where he becomes a space rogue and freebooter with strange powers. He finds himself caught in an inter-galactic struggle between space pirates, gigantic robots, dark gods and other-dimensional entities. Very similar to Silver Surfer and Galactus, or Ulysses and the Greek Gods, he is compelled to wander in a universe that is alien to him. It is also known for the quasi-Baroque style of Druillet's artwork, which features Lovecraft's space nightmares mixed with M.C. Escher's influences

==> Misschien dan toch maar even wachten op de eerste reacties.
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 14/09/2014
Ja, maar het is ondertussen al meer dan 15 jaar geleden hoor. 'k zal hem nog eens moeten herlezen.
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/09/2014
Crew
Avatar witam
5316
Her-ontdekking voor ons dan maar.. ;-)
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 14/09/2014
Avatar MartinMnd
686
Ja ik ben ook wel benieuwd naar Lone Sloane. De tekeningen die ik ervan heb gezien zien er erg veelbelovend uit en alleen daarom zou ik het boek, op dit formaat helemaal, willen hebben.

http://ledinobleu.files.wordpress.com/2011/04/les_six_voyages_de_lone_sloane_illus5.jpg

http://www.hoodedutilitarian.com/wp-content/uploads/2012/12/Lone-Sloane-Delirius-Page-4.jpg
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 14/09/2014
Crew
Avatar witam
5316
Dit ziet er inderdaad leuk uit.. ben benieuwd!
Geplaatst op 14/09/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 14/09/2014
Crew
Avatar witam
5316
De plannen voor het eerste deel van 2015 in deze folder.
Geplaatst op 18/11/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 18/11/2014
Crew
Avatar witam
5316
Sherpa laat via hun fb kleine aanpassingen en aanvullingen op hun folder weten:

"We zijn momenteel hard aan het werk om de vormgeving en de belettering van BLUEBERRY (Ballade voor een doodskist) af te ronden. Het boek zal een uitgebreid achtergronddossier bevatten, waardoor we wat meer werk hebben; we ontdekken nog steeds nieuwe illustraties die erin opgenomen moeten worden, dus nog even geduld, we doen het liever EEN keer goed dan twee keer half, zoals jullie inmiddels wel weten, januari halen we niet meer, maar het boek zal in FEBRUARI definitief verschijnen. 62 pagina's strip (een lekker lang verhaal) en 24 pagina's dossier...

Tegelijk werken we aan de delen 17 en 18 van CAPRICORNUS, die eind JANUARI zullen verschijnen, en aan de nieuwe vertalingen van RAVIAN 2 en 3, die gepland staan voor begin MAART...

O ja, en in tegenstelling tot wat er in de folder staat, verschijnt er van de schitterende TAROT-kaartenset (80 kaarten!!), gemaakt door Marcel Ruijters, begin maart EERST een LUXE, gesigneerde set in een zeer beperkte oplage van zo'n 50 exemplaren, voor een prijs van (ongeveer) ? 35,00... Je kunt hem in januari bij je stripwinkel voorbestellen of bij Sherpa!!! Pas later dit jaar verschijnt de niet-gesigneerde set...

En... En... En ANDREAS heeft toegezegd een kleine oplage van de herdruk van DE GROT DER HERINNERING te willen signeren, op een ingeplakte ex-libris, zoals hij ook deed voor RORK - DE GEESTEN. Prijs ? 75,00, de oplage zal maximaal 75 exemplaren zijn!!! Ook deze editie kun je in januari bestellen bij je winkel of bij ons!"
Geplaatst op 24/12/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 24/12/2014
Crew
Avatar witam
5316
Voor het 2de kwartaal 2015 verwacht Sherpa dit uit te brengen:

Aâma 2
Het noorderlicht 1, het gouden kompas
Cyrrus Mil
Roodbaard 5
Arq 18
Geplaatst op 21/01/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door witam
Voor het 2de kwartaal 2015 verwacht Sherpa dit uit te brengen:

Aâma 2
Het noorderlicht 1, het gouden kompas
Cyrrus Mil
Roodbaard 5
Arq 18


Hmmm Aâma, Arq en Roodbaard zal er wel weer inzitten :-)
Geplaatst op 21/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 21/01/2015
Crew
Avatar witam
5316
Cyrrus Mil van Andreas waarschijnlijk ook voor mij.
Noorderlicht heb ik eigenlijk geen idee.. maar dit is sherpa dus ga ik alleszins bekijken.
Geplaatst op 21/01/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/01/2015
Avatar MartinMnd
686
Wat een uitgever!! :)
Geplaatst op 22/01/2015 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 22/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door witam
Cyrrus Mil van Andreas waarschijnlijk ook voor mij.
Noorderlicht heb ik eigenlijk geen idee.. maar dit is sherpa dus ga ik alleszins bekijken.


aha, alst van Andreas is dan is dat ook weer wat anders!

en te weten dat ik geen 2 mdn geleden bekeerd ben tot Andreasfan
Geplaatst op 22/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 22/01/2015
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door witam
Cyrrus Mil van Andreas waarschijnlijk ook voor mij.
Noorderlicht heb ik eigenlijk geen idee.. maar dit is sherpa dus ga ik alleszins bekijken.


aha, alst van Andreas is dan is dat ook weer wat anders!

en te weten dat ik geen 2 mdn geleden bekeerd ben tot Andreasfan


cyrrus en mil is vroeg werk , en niet echt toegankelijk te noemen...
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat nog eens las, moet ook op de te herlezen stapel...
Geplaatst op 22/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
sommige strips kan ik 20 jaar na 1e lectuur pas echt waarderen... :-)
Geplaatst op 26/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 26/01/2015
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door witam
Cyrrus Mil van Andreas waarschijnlijk ook voor mij.
Noorderlicht heb ik eigenlijk geen idee.. maar dit is sherpa dus ga ik alleszins bekijken.


aha, alst van Andreas is dan is dat ook weer wat anders!

en te weten dat ik geen 2 mdn geleden bekeerd ben tot Andreasfan


cyrrus en mil is vroeg werk , en niet echt toegankelijk te noemen...
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat nog eens las, moet ook op de te herlezen stapel...


Geplaatst op 27/01/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 27/01/2015
Origineel geplaatst door simonstrip
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door witam
Cyrrus Mil van Andreas waarschijnlijk ook voor mij.
Noorderlicht heb ik eigenlijk geen idee.. maar dit is sherpa dus ga ik alleszins bekijken.


aha, alst van Andreas is dan is dat ook weer wat anders!

en te weten dat ik geen 2 mdn geleden bekeerd ben tot Andreasfan


cyrrus en mil is vroeg werk , en niet echt toegankelijk te noemen...
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat nog eens las, moet ook op de te herlezen stapel...

Ik heb ook veel oud materiaal dat ik eenmalig heb gelezen, toen gekocht om de serie te completeren, om alles nog eens te moeten lezen zou ik veel meer tijd moeten hebben dan ik nu heb, jammer, misschien komt het er nog een keer van, ooit...



Geplaatst op 27/01/2015 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 27/01/2015
Origineel geplaatst door simonstrip
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door witam
Cyrrus Mil van Andreas waarschijnlijk ook voor mij.
Noorderlicht heb ik eigenlijk geen idee.. maar dit is sherpa dus ga ik alleszins bekijken.


aha, alst van Andreas is dan is dat ook weer wat anders!

en te weten dat ik geen 2 mdn geleden bekeerd ben tot Andreasfan


cyrrus en mil is vroeg werk , en niet echt toegankelijk te noemen...
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat nog eens las, moet ook op de te herlezen stapel...

Ik heb ook veel oud materiaal dat ik eenmalig heb gelezen, toen gekocht om de serie te completeren, om alles nog eens te moeten lezen zou ik veel meer tijd moeten hebben dan ik nu heb, jammer, misschien komt het er nog een keer van, ooit...


troost u, mijn te herlezen stapel slinkt ook niet...


Geplaatst op 27/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/01/2015
Crew
Avatar witam
5316
http://www.stripweb.be/stripverhalen/120_1522015121333-het-paradijs-verloren.jpg

Op de fb van Sherpa vinden we volgende aankondiging:

"De grote verrassing voor april wordt een meer dan 300 pagina's dikke beeldroman in kleur van de Spaanse striptekenaar en illustrator Pablo Auladell, HET PARADIJS VERLOREN, naar het beroemde boek van John Milton... Auladell is bij ons nog volledig onbekend, maar dat zal niet lang meer duren... Het OH! en AH!-geroep onder degenen die de eerste pagina's van deze subliem getekende strip zagen was niet van de lucht... Er wordt nu hard gewerkt aan een vertaling uit het Spaans en we zullen zo snel mogelijk meer beeldmateriaal on line zetten!"
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 20/02/2015
Crew
Avatar witam
5316
Even uit de nieuwsbrief overnemen:

NAJAARSPROGRAMMA

En zullen we dan ook vast vertellen wat de plannen voor het najaar zijn?!... Om te beginnen hebben we een deel van onze nieuwe projecten naar volgend voorjaar moeten doorschuiven (daarover dus later pas meer), omdat we eerst de eerder aangekondigde boeken in de winkel willen krijgen. Vooralsnog staan nu voor de rest van het jaar gepland:

Het Noorderlicht: Het gouden kompas 1 door Oubrerie & Melchior (naar Philip Pullman)
Gebonden, 80 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-077-2 | € 19,95
+ luxe editie met linnen rug en gesigneerde prent | € 65,00

Arq 18: Hier door Andreas
Zal het laatste deel van Arq alle antwoorden brengen? Speelt alles zich af op een planeet of in het brein van een buitenaards wezen? Of leven de personages slechts in een virtuele realiteit?
Gebonden, 56 pagina’s zwartwit en kleur | ISBN 978-90-8988-079-6 | € 19,95

Zandkasteel door Peeters & Lévy
Gebonden, 112 pagina’s zwart-wit | ISBN 978-90-8988-072-7 | € 24,95

Lone Sloane 1: De zes reizen van Lone Sloane door Druillet
Gebonden, groot formaat, 80 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-65-9 | € 29,95
+ luxe editie met linnen rug en prent | € 65,00

Lone Sloane 2: Delirius Druillet & Lob
Gebonden, groot formaat, 80 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-66-6 | € 29,95
+ luxe editie met linnen rug en prent | € 65,00

Aâma 3: De spiegelwoestijn door Peeters
Verloc reist samen met zijn broer en een robot-aap naar een verre planeet, die in eerste instantie onherbergzaam lijkt. Maar er is wel degelijk een geheimzinnig soort leven…
Genaaid, 88 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-088-8 | € 19,95

Simon van de rivier 1 door Auclair
De eerste verhalen van deze stripklassieker in twee bundelingen, met een uitgebreid achtergronddossier. Nu met het ontbrekende eerste deel, het legendarische De ballade van Roodhaar! Ontdek deze spannende en meeslepende Kronieken van een toekomstige wereld... Bevat: De ballade van Roodhaar, De stam van de ruiters en De slaven.
Gebonden, 184 pagina’s zwartwit en kleur | 700 exemplaren | ISBN 978-90-8988-089-5 | € 34,95

Arman & Ilva 2: Het bevroren verleden door Khing & Banda
De perfecte heruitgave van de beste Nederlandse SF-reeks ooit!
Gebonden, oblong, 72 pagina’s zwartwit | ISBN 978-90-8988-090-1 | € 24,95

De eerste reis en andere verhalen door Baudoin
De vier beste albums van Edmond Baudoin in één fraaie en zeer betaalbare heruitgave!
Bevat: Een robijn op je lippen, Het portret, De eerste reis en Opa.
Gebonden, 192 pagina’s zwartwit | ISBN 978-90-8988-087-1 | € 24,95

Comanche: Het brandmerk van Dobbs door Hermann & Greg
Het onbetwistbare hoogtepunt van een van de beste stripwesterns ooit! Het brandmerk van Dobbs bundelt: De wolven van Wyoming, De hemel is rood boven Laramie (met alle in het album ontbrekende strippagina’s!!!) en Nacht over de woestijn!
Gebonden, groot formaat, 160 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-086-4 | Oplage 700 exemplaren | € 65,00
+ luxe editie met linnen rug en gesigneerde prent | 99 exemplaren | € 99,00

The white people door Ineke
Bijzonder fraai – en Engelstalig! – debuut van de Nederlandse auteur Ibrahim R. Ineke, getekend in een opmerkelijk trefzekere stijl. Een raadselachtig en indringend verhaal, naar een origineel kortverhaal van de Britse schrijver Arthur Machen.
Gebonden, 48 pagina’s zwartwit en kleur | ISBN 978-90-8988-085-7 | € 19,95
+ luxe editie met s/n prent of ex-libris: € 29,95.
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
yammie!
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 30/06/2015