RE: Toevoegen ontbrekende/nieuwe reeksen

Hallo Surya,

Allereerst moet ik u complimenteren met de mooie vormgeving, het heldere kleurgebruik en de duidelijke opzet van de site.

Concurrerende sites zien er echter ook vaak goed uit.
Pluspunten van deze site zijn:
- Het zoveel mogelijk streven naar een kleurenafbeelding van de strips,
juist ook van de hardcoverversie.
- Een eigen collectiebeheer, waardoor collectiebeheerprogramma's
feitelijk overbodig worden.
- Het eenvoudig kunnen aanmelden van nieuwe uitgaven of uitgaven
die nog niet geplaatst zijn.
- De interactiviteit op de site.

In potentie kan dit verreweg de belangrijkste stripsite van Europa worden, zoniet van de wereld.
Maar zover is het nog niet.
Allereerst zullen de verschillende talen gescheiden moeten worden. Dit dan op reeksniveau, maar op boekniveau niet scheiden zodat ook alle illustraties van alle uitgaven zichtbaar blijven. Bij de Zilveren Dolfijn bijv. moet je eerst aangeven welke taal je wenst te zien.
Ook zou het verschrikkelijk handig zijn collecties gewoon ook als reeks op te nemen. Dat hoeft helemaal niet strijdig te zijn met het feit dat onderdelen uit de collecties als reeks zijn opgenomen. Neem bijvoorbeeld de nummering van een collectie als 'Vrije Vlucht'. Daar zit niet echt een verband in. Het zou echt gewedig helpen als deze site gewoon chronologisch de collectie ging nummeren als reeks. Al was het alleen maar om een duidelijk inzicht in de nummering te verkrijgen.

Ook is al aangegeven dat er leden zijn die een bepaald album zoeken.
Zelf heb ik wel 2000 albums dubbel, maar zoek er ook nog eens 2000.
Wat zou het leuk zijn om ook je dubbele albums in te voeren, zodat de leden ook simpel een ruilllijstje met anderen kunnen maken. Eventueel kan de computer dat uit gaan rekenen en vergelijken.
Dat brengt echt heel wat leven in de brouwerij!!

Ik ben gisteren naar de grootste boekenmarkt van Europa in Deventer geweest en daarbij heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van een mancolijst die m.b.v. deze site is uitgeprint. Vroeger maakte ik gebruik van twee dikke gekartonneerde schriften van honderden pagina's per stuk. Alleen die te maken koste al weken. Met zoeken erin was ik net zoveel tijd bezig als met het snuffelen op de markten zelf. Nu heb ik slechts een mancolijstvan twaalf pagina"s waar alle 2000 manco's op staan!! Superhandig en superefficiënt!

Ik heb nog veel meer suggesties, maar laat het hier voorlopig bij. Wel wil ik nog even kwijt dat ik nu een kleine 6000 titels bezit, waarvan heel veel met een cover die nog geupload moet worden.
Omdat de meeste van mijn boeken nog in de opslag zitten en ik alles nog moet uitzoeken, kom ik hier voorlopig niet aan toe. Maar gaat u er maar van uit dat mijn handen jeuken om alle ontbrekende plaatjes op te vullen, ook van de zeldzamere uitgaven.

Bedankt voor uw aandacht.

Vriendelijke groet,

Ruud loman
Geplaatst op 07/08/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 07/08/2007
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door Ruud Loman
Allereerst zullen de verschillende talen gescheiden moeten worden. Dit dan op reeksniveau, maar op boekniveau niet scheiden zodat ook alle illustraties van alle uitgaven zichtbaar blijven. Bij de Zilveren Dolfijn bijv. moet je eerst aangeven welke taal je wenst te zien.

Het is inderdaad de bedoeling dat het mogelijk zal worden voor leden om te kiezen enkel een bepaalde taal te zien. Misschien dat deze functie ingebouwd zal zijn in de volgende versie van de site, anders komt ze kort daarna.

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Ook zou het verschrikkelijk handig zijn collecties gewoon ook als reeks op te nemen. Dat hoeft helemaal niet strijdig te zijn met het feit dat onderdelen uit de collecties als reeks zijn opgenomen. Neem bijvoorbeeld de nummering van een collectie als 'Vrije Vlucht'. Daar zit niet echt een verband in. Het zou echt gewedig helpen als deze site gewoon chronologisch de collectie ging nummeren als reeks. Al was het alleen maar om een duidelijk inzicht in de nummering te verkrijgen.

Dat zal niet mogelijk worden. In de volgende versie van de site kan je echter wel de sorteervolgorde van een collectie kiezen. Als het een genummerde collectie is, kan je in dat geval ook op collectienummer gaan sorteren en dus hetzelfde effect krijgen.

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Ook is al aangegeven dat er leden zijn die een bepaald album zoeken.
Zelf heb ik wel 2000 albums dubbel, maar zoek er ook nog eens 2000.
Wat zou het leuk zijn om ook je dubbele albums in te voeren, zodat de leden ook simpel een ruilllijstje met anderen kunnen maken. Eventueel kan de computer dat uit gaan rekenen en vergelijken.
Dat brengt echt heel wat leven in de brouwerij!!

Staat ook op de planning, maar is vrij veel werk, dus voor na de volgende versie van de site.

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Ik ben gisteren naar de grootste boekenmarkt van Europa in Deventer geweest en daarbij heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van een mancolijst die m.b.v. deze site is uitgeprint. Vroeger maakte ik gebruik van twee dikke gekartonneerde schriften van honderden pagina's per stuk. Alleen die te maken koste al weken. Met zoeken erin was ik net zoveel tijd bezig als met het snuffelen op de markten zelf. Nu heb ik slechts een mancolijstvan twaalf pagina"s waar alle 2000 manco's op staan!! Superhandig en superefficiënt!

Blij dat te horen :)
Geplaatst op 07/08/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/08/2007
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Ruud Loman
Zelf heb ik wel 2000 albums dubbel
Ruud loman


Hoe doe je dat ? Tweeduizend dubbels ? Tweeduizend ?!
Heb je dan een eigen stripwinkel ?
Geplaatst op 08/08/2007 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 08/08/2007
Ja Herbert, als je eenmaal serieus aan het verzamelen gaat (het stripvirus is dan bezig je geestelijk afweersysteem af te breken) dan kan dat zover komen.
Soms wordt je door de verkoper gedwongen een alles-in-een-koop te doen, om slechts één bepaalde strip te bemachtigen.
Vooral in het begin maakte ik veel fouten, omdat m'n zoeklijst niet compleet was of ik dacht alles wel uit m'n hoofd te weten. Maar ooknaarmate je meer en meer strips krijgt, laat het hoofd het vaak afweten.
En dan zijn er nog strips die zo aantrekkelijk geprijsd zijn, dat ze uitstekend ruilmateriaal vormen.
Tevens zijn niet al m'n strips in perfecte staat. Als je dan zo'n strip tegenkomt, ja dan neem je die ook maar weer.

Vandaar dat ik me verheug op een door ons te organiseren ruilbeurs.
Maar ik ben ook van plan een eigen internetwinkeltje te beginnen. Want het is inderdaad onzinnig om al die dubbelen te bewaren.
Geplaatst op 14/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 14/10/2007
Avatar Herbert
1105
Laat maar komen, dat internetwinkeltje.
Ik ben kandidaat-koper.
Geplaatst op 14/10/2007 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 14/10/2007
Kan nog wel even duren. Ik moet ze ook nog toetsen aan m'n verzameling, die weer in 40 kisten zit, in plastic. Iedere kist weegt 70 kg. Samen met die 20 dozen dubbelen, een herculisch karwei. En dan moet alles nog op internet.
Ik wil er twee levens bij!!!
Geplaatst op 14/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 14/10/2007