De Maier-Files – Pat & Dorn lanceren nieuwe stripserie – gratis prequel nu via website

Ze lagen al enkele decennia stof te verzamelen, maar een paar tortelduifjes, genaamd Dieter en Lena, haalden ze boven: de Maier-dagboeken. Ze gingen niet dood aan hun nieuwsgierigheid, maar maakten ongewild wel een paar kwade honden wakker. Dat is tenminste wat onze held Rolf Dietrich – of is het Rolf Naumann ? - te vertellen heeft over de mannen die een ongezonde interesse in die dagboeken hebben.

Maar wie is deze Rolf Dietrich ? Wat is hij van plan ? En wie is Gudrun ? Waar past Lena’s grootvader in het prentje ? Gaat dit echt allemaal over een paar rare dagboeken ? Zijn de vage testen die Otto Maier kennelijk uitvoerde in een of andere geheime nazi-basis in het Harzgebergte de werkelijke reden waarom een aantal geheime agenten een gewapende overval op klaarlichte dag opzetten ?

Die vragen en de mogelijke antwoorden erop zijn slechts de eerste pagina’s van De Maier-Files. In de volgende jaren nemen Pat & Dorn u mee langs de kronkelige paden van verborgen oorlogen, geheime operaties, en heel duidelijk en aanwezig gevaar door een decennia lange en weinig bekende geschiedenis. Een geschiedenis waarin nazi’s en hun tegenstanders nog steeds een oorlog uitvechten die officieel eindigde in 1945. Een geschiedenis waarin het niet altijd duidelijk is wie aan wiens kant staat. Een onafgemaakte geschiedenis, nog steeds bezig, en – voor zover we weten – ook niet eindigend in de nabije toekomst. Een geschiedenis van ontbrekend goud, esoterische activiteiten, afgescheurde beschavingen, en regeringen en verantwoordelijken die net zo goed voor de gek worden gehouden als alle anderen.

Te veel voor u ? Geen paniek. We gaan langzaamaan en Rolf zal ons leiden. Gewoon wegduiken voor de kogels en onze held het woord laten voeren. En niet vergeten: vertrouw niemand.


Met bovenstaande tekst stellen Pat & Dorn, Vlaamse nieuwelingen in de stripwereld, vandaag hun strip voor op de pagina www.maier-files.com. Ze doen dat meteen in twee talen (Engels en Nederlands) en hopen in de nabije toekomst ook voor een Duitse en eventueel Franse vertaling te gaan.

Voor niks gaat de zon op, wordt wel eens gezegd, maar de prequel tot de serie geven Pat & Dorn wel degelijk voor niks weg. Iedereen die de moeite doet op de website zijn naam en e-mailadres in te geven, krijgt meteen een link naar deze prequel in lage resolutie doorgestuurd.

Volgende albums zullen op papier verschijnen en, minstens in eerste instantie, in eigen beheer door de auteurs worden uitgegeven. De werken aan het eerstvolgende album zijn al volop bezig, het resultaat wordt dan ook nog voor het einde van het jaar verwacht. Intussen houden de auteurs via de website en een nieuwsbrief hun lezers op de hoogte van hun vorderingen en van alles wat hen aanspreekt in de wereld die ook die van hun personages is.

Vragen ? Voorstellen ? Een gesprekje met de auteurs ? Contacteer ons via otto @ maier-files.com, wij beantwoorden uw mail met de grootste spoed.

Veel leesgenot toegewenst vanwege,

Pat & Dorn
Auteurs van The Maier-Files
www.maier-files.com

PS: beloofd, we gaan niet spammen en we hopen dit bericht in het juiste forum gezet te hebben ;)
Geplaatst op 25/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 25/08/2014
Veel keer bekeken, maar nog geen reacties. Iets zegt me dat ik hier wat meer moet laten zien van de prequel dan alleen de cover (al kan je die hele prequel dus gratis downloaden, natuurlijk) :-)

Bij deze dus:

http://4.bp.blogspot.com/-e676fMdGoMQ/U_xxVr4Rw6I/AAAAAAAAALw/fX1YzEqGux0/s1600/blog1.jpg
Geplaatst op 26/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 26/08/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
De prequel heb ik nog niet gelezen (is wel al aangevraagd), maar ik wil alvast zeggen dat de website erg mooi is uitgewerkt. Lovenswaardig ook dat jullie niet via een uitgeverij gaan, en ongetwijfeld erg veel werk steken ik website, promotie,... Ook de trailer is trouwens goedgekeurd. Erg mooi.

Misschien een tip: bij het downloadgedeelte kan er misschien een banner (te gebruiken in bv. Facebook), cover,... geplaatst worden. Kan handig zijn voor mensen die (zoals ikzelf voor Stripinfo) reclame willen maken op hun Facebookpagina of website.
Geplaatst op 26/08/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 26/08/2014
Crew
Avatar woelfie
4127
Ik heb mij ingeschreven voor de prequel, maar de link die ik gekregen heb werkt helemaal niet.
Dus geen prequel ?
Geplaatst op 26/08/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 26/08/2014
Dag Woelfie,

Heb net nog eens zowel de downloadlink op de Engelse pagina als op de Nederlandse pagina getest en die werken allebei perfect. Je krijgt een mailtje in het Engels en het Nederlands, je klikt op een van de linken die er in staan en je download begint onmiddellijk (in minder dan vijf seconden staat de pdf op je pc en krijg je de vraag of je hem wil openen of opslaan). Misschien een probleempje met de instellingen van je pc ?

Groeten,

Otto
Geplaatst op 27/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 27/08/2014
Dag Iyo74,

Bedankt voor de complimenten en dat van die banner: gaan we doen. Zeker omdat we intussen dus al een tweetal voor Facebook geschikte banners hebben :-)

Ik geef het zo door aan Pat, die behalve het tekenwerk ook het technische werk aan de website doet.

Vriendelijke groeten,

Otto
Geplaatst op 27/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 27/08/2014
Pat heeft intussen een Facebook-banner in de download-sectie gestoken: http://maier-files.com/NL/downloads.php. Links op klikken om open te doen, rechts op klikken en "opslaan als" kiezen om te bewaren. Nu al onze dank aan de mensen die op die manier een beetje reclame willen maken voor De Maier-Files, want, inderdaad, het is verre van makkelijk om buiten de traditionele uitgeverswereld om te werken ...
Geplaatst op 27/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 27/08/2014
Crew
Avatar woelfie
4127
Origineel geplaatst door ottomaier
Dag Woelfie,

Heb net nog eens zowel de downloadlink op de Engelse pagina als op de Nederlandse pagina getest en die werken allebei perfect. Je krijgt een mailtje in het Engels en het Nederlands, je klikt op een van de linken die er in staan en je download begint onmiddellijk (in minder dan vijf seconden staat de pdf op je pc en krijg je de vraag of je hem wil openen of opslaan). Misschien een probleempje met de instellingen van je pc ?

Groeten,

Otto

Ik vermoed idd dat onze IT afdeling dit blokkeert. Jammer. 't zal dan toch op papier moeten gebeuren
Geplaatst op 27/08/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/08/2014
Ik wil anders wel eens héél erg mijn best doen en de pdf naar jou emailadres doorsturen hoor :-) Maar dan moet je mij wel laten weten wat dat is, natuurlijk (geen idee of ik dat zo meteen kan opsporen in de lijst van downloaders). Laat maar wat weten via otto @ maier-files.com.
Geplaatst op 27/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 27/08/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door ottomaier
Pat heeft intussen een Facebook-banner in de download-sectie gestoken: http://maier-files.com/NL/downloads.php. Links op klikken om open te doen, rechts op klikken en "opslaan als" kiezen om te bewaren. Nu al onze dank aan de mensen die op die manier een beetje reclame willen maken voor De Maier-Files, want, inderdaad, het is verre van makkelijk om buiten de traditionele uitgeverswereld om te werken ...

Ie staat erop. https://www.facebook.com/stripinfo#
Geplaatst op 28/08/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 28/08/2014
Origineel geplaatst door Iyo74
Ie staat erop. https://www.facebook.com/stripinfo#


Hé, bedankt, Iyo74, groots :-)
Geplaatst op 29/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 29/08/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Prequel net gelezen. Kreeg toch wel een beetje een "Geheime driehoek" gevoel...
Er gebeurt wel heel erg veel vind ik.
Maar vind het wel leuk en ben benieuwd naar het vervolg :)
Geplaatst op 29/08/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 29/08/2014
Origineel geplaatst door Fumetti
Prequel net gelezen. Kreeg toch wel een beetje een "Geheime driehoek" gevoel...
Er gebeurt wel heel erg veel vind ik.
Maar vind het wel leuk en ben benieuwd naar het vervolg :)


't Is een prequel, hè. We stellen de hoofdpersonages voor, proberen een indruk te geven van de richting waarin we gaan (en die is vrij breed, met een mix van bekende feiten, speculaties en "dichterlijke" vrijheid), maar je blijft met meer vragen zitten dan je antwoorden krijgt :-)

Los van het feit dat het één van onze doelen is dat de lezer zichzelf vragen stelt bij wat vanzelfsprekend en eenduidig lijkt, ook en zeker wat het vervolg van de serie betreft, is het zeker de bedoeling dat hij dat doet na de prequel en dus nieuwsgierig is naar het vervolg.

Missie geslaagd, zou ik dus zeggen, naar aanleiding van jouw commentaar (álle commentaar is trouwens meer dan welkom). Bedankt, Fumetti !

Vriendelijke groeten,

Otto
Geplaatst op 29/08/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 29/08/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Fumetti
Prequel net gelezen. Kreeg toch wel een beetje een "Geheime driehoek" gevoel...
Er gebeurt wel heel erg veel vind ik.
Maar vind het wel leuk en ben benieuwd naar het vervolg :)


Net gezien dat dit op jullie website staat als F. uit X. Niemand die mij daarachter zal zoeken :)
Geplaatst op 01/09/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 01/09/2014
Origineel geplaatst door Fumetti
Net gezien dat dit op jullie website staat als F. uit X. Niemand die mij daarachter zal zoeken :)


Nú wel, natuurlijk :-)
Geplaatst op 02/09/2014 Citeren
Avatar
ottomaier
Geplaatst op 02/09/2014