spotify voor strips

tijdje terug dit artikel in De Tijd gelezen.
Hoe kijken jullie daar naar als liefhebber? ik zie het mezelf niet doen, mijn geliefde verzameling enkel nog digitaal uitbreiden en lezen....Maar dachten we dat een tijdje geleden ook niet van muziek en boeken???
Geplaatst op 12/11/2014 Citeren
Avatar
ivanslang
Geplaatst op 12/11/2014
Crew
Avatar fluiten
7764
Zelf niet veel problemen met digitaal maar de goede strips wil ik toch in mijn kast hebben staan.
Geplaatst op 12/11/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 12/11/2014
Misschien worden dan de reeksen die nu gestopt zijn verder gezet.
Wat zijt ge met strips van 20 euro als ze na 3 stoppen en als ze in het frans meerdere delen bevatten.
Beperkte oplages..... ook een oplossing....
In huidige tijd heb ik niet altijd zin als er strip uitkomt om hem meteen te kopen....
Geplaatst op 12/11/2014 Citeren
Avatar
Aldebaran
Geplaatst op 12/11/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door fluiten
Zelf niet veel problemen met digitaal maar de goede strips wil ik toch in mijn kast hebben staan.

Daar sluit ik mij bij aan. Ik vind het vooral een (mogelijk) goed initiatief om reeksen te leren kennen of om strips te lezen die ik wel goed vind, maar toch ook weer niet zó goed dat ik er véél plaats en geld ga insteken. Naar mijn bescheiden mening zal de echte doorbraak er ook pas komen op het moment dat er een goede kleuren-e-reader op de markt komt die toelaat om strips ook in vol zonlicht genietbaar te lezen.

Wat ik trouwens ook een goed idee zou vinden, is dat men bij een papieren exemplaar een code steekt die goed is voor X-aantal leesminuten, zodat je op reis bv. geen extra geld moet uitgeven om de strips die je al in je kast staan hebt, ook nog eens digitaal te raadplegen.
Geplaatst op 12/11/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 12/11/2014
Crew
Avatar Surya
13269
Ik lees mijn strips voor het slapengaan. Ik heb lieven een bundeltje papier op groot papier van goede kwaliteit dan op een tablet met een klein scherm (een iPad vind ik te klein om echt van strips te genieten)
Geplaatst op 12/11/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/11/2014
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Ik lees mijn strips voor het slapengaan. Ik heb lieven een bundeltje papier op groot papier van goede kwaliteit dan op een tablet met een klein scherm (een iPad vind ik te klein om echt van strips te genieten)

Dan heb ik goed nieuws voor jou: de tablets met 12 en meer inch zijn aan een opmars bezig. ;) Maar ik volg je volledig! Behalve dus als men (ooit) komt met een goede e-reader. Want voor gewone boeken heb ik de overstap vlot en mét plezier gemaakt. Voor boeken speelt natuurlijk mee dat er nogal wat zware exemplaren bestaan die véél minder goed in de hand liggen dan een e-reader.
Geplaatst op 12/11/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 12/11/2014
Crew
Avatar Surya
13269
Voor gewone boeken kan je een e-ink reader kopen, voor strips kan dan niet omdat ze in kleur zijn. Op zo'n e-ink reader zie ik mezelf nog lezen voor 't slapen gaan, maar op een gewoon scherm liever niet. Ik denk dat lezen op papier minder belastend voelt voor mijn ogen ofzo.
Geplaatst op 13/11/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/11/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
voor mij geen ereaders! ik wil een boek!
en na elke strip een nieuwe halen verplicht me ook om trappen te doen, spaart fitness uit :)
Geplaatst op 14/11/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 14/11/2014
Ik lees zowel digitaal als op papier. Het nadeel aan digitaal is voor mij persoonlijk dat wanneer je eentje niet goed zou vinden zit je er mee voor eeuwig. Een papieren versie kan je nog verder verkopen (idem moest je gigantische collectie digitaal hebben en op je 112e sterf je, dan zullen ze waarschijnlijk weg zijn terwijl de papieren versies door je lieftallige kinderen voor een prikje kunnen verkocht worden :-) ).

Voordeel van digitaal is uiteraard dat je geen 20kg boeken mee moet nemen op vakantie, of bv op de trein zal je je strip niet kapot doen (mss wel risico dat ze je overvallen voor de ipad maar bon)
Geplaatst op 14/11/2014 Citeren
Avatar
Daywalker83
Geplaatst op 14/11/2014
Crew
Avatar fluiten
7764
Blijkbaar loopt Spotify achter de feiten. Toch zeker voor de Franse strips: http://www.izneo.com/
Geplaatst op 14/11/2014 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/11/2014