Charlie Hebdo


Heel triestig nieuws van Charlie Hebdo vandaag: 2 onnozelaars zijn de redactie binnengedrongen en hebben 12 personeelsleden gedood en nog eens een tiental anderen verwond...
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Veter
7842
Nou ja, "onnozelaars", ... dit vind ik eerder terroristen die met een Kalashnikov de persvrijheid van een magazine willen beteugelen, en bij uitbreiding van een hele maatschappij.

Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Veter
7842
En hoor net dat Georges Wolinski waarschijnlijk onder de slachtoffers zou zijn.
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 07/01/2015
inderdaad, en de hoofdredacteur, Charb en een van de oprichters , Cabu, ook gedood
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4119
Ik sta met mijn mond vol tanden (of hoe zegt ge dat). Gewoon van de kaart.
12 man dood omdat ge iemand zijn (soms wel bizarre) mening niet deelt?
(althans, daar ga ik toch van uit, een passionele daad lijkt me dit niet)
Dat is inderdaad enkel onder terrorisme te klasseren.
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 07/01/2015
Het zijn fanatiekelingen, die kennen geen andere argumenten.
Hun logica is alleen begrijpbaar door andere fanatiekelingen.
In- en intriest, en misselijkmakend.

En dan sommige reacties op Twitter, van het genre, ze hebebn het zelf gezocht, welbesteed, ...
Afgrijselijk gewoon.
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Iyo74
6897
Dit is inderdaad een onmenselijke daad.
Wedden dat sommigen verwonderd zullen zijn als er nu nog meer mensen op straat gaan komen tegen de islamitisering?! Ik ben geen racist, maar als je je in je eigen land al niet meer veilig kan voelen als je een eigen mening te berde brengt, dan is het toch erg gesteld...
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4119
Dit gaat opnieuw de polarisering versterken.
Een een bepaalde blonde vrouw in Frankrijk gaat er nog extra van profiteren.
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 07/01/2015
Avatar Deecee1
1350
Bij de schietpartij in het gebouw van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo zijn woensdag vier bekende tekenaars gedood, zo heeft het dagblad Le Figaro gemeld. Het gaat om Cabu, Charb, Tignous en Georges Wolinski. ( Het Nieuwsblad)

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150107_01461566
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar witam
5316
Wat kan je daar op zeggen...

Laat de tekeningen spreken dames en heren!!

quote:
Vlaamse kranten brengen morgen elkaars cartoons
Alle Vlaamse kranten zullen morgen samen elkaars cartoons brengen. Dat hebben Lisbeth Imbo (hoofdredacteur De Morgen) en Liesbeth Van Impe (Het Nieuwsblad) gezegd in "De wereld vandaag"
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Iyo74
6897
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
dit is idd puur terrorisme onder het mom van religie!
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Wat zou de wereld toch mooi zijn zonder al die extremisten. Zonder religie zou 't al wat beter zijn, dat staat vast!
Geplaatst op 07/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/01/2015
Blijkbaar was Willem op weg naar Charlie Hebdo, maar zat hij nog op de trein...
Gelukkig voor hem.

http://www.demorgen.be/buitenland/nederlandse-tekenaar-ontsnapt-aan-aanslag-omdat-hij-nog-in-de-trein-zat-a2174098/

pfff, ik kan het nog altijd niet geloven.
Geplaatst op 08/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Surya
Zonder religie zou 't al wat beter zijn, dat staat vast!


Denk dat religie wel een houvast kan bieden voor mensen die niet in staat zijn zelf normen en "regels" te hanteren, en helaas merk ik dat er zo nog velen zijn!
Maar dat religie, welke dan ook, een nefaste invloed kan hebben op iemands zelf-zijn en kunnen/mogen/durven genieten staat wel vast voor mij
Geplaatst op 08/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 08/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Ik zeg niet dat sommige mensen geen goede kanten van religie kunnen ondervinden, maar de positieve dingen die religie teweegbrengt, kunnen ook verwezenlijkt worden zonder in scheppers van welke soort te geloven.

Zeker is wel dat er geen terroristen zouden verwijzen naar een of ander stoffig boek om hun wandaden te verantwoorden.
Geplaatst op 08/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/01/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Surya
Zeker is wel dat er geen terroristen zouden verwijzen naar een of ander stoffig boek om hun wandaden te verantwoorden.


Rote Armee Fraction, Action Directe

enkele voorbeelden waaruit blijkt dat idioterie uit elk soort isme kan komen - religieus gestoeld of niet.

Geplaatst op 08/01/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 08/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.
Geplaatst op 09/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/01/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Surya
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.


Je blijft dezelfde fout maken. Zolang mensen leven, zullen er ideologieen zijn. Zij het religie, zij het een gedachtengoed van een groots denker. Religie wegnemen komt er op neer dat jij een gedachtenpolitie wil realiseren. 1984 anyone? Of beter, This Perfect Day - laten we ons massaal platspuiten om zo onze fantasieen te beteugelen.


Christ, Marx, Wood and Wei,
Led us to this perfect day.
Marx, Wood, Wei and Christ,
All but Wei were sacrificed.
Wood, Wei, Christ and Marx,
Gave us lovely schools and parks.
Wei, Christ, Marx and Wood,
Made us humble, made us good.


Geplaatst op 09/01/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 09/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673


Ze komen er niet mee terug, maar het is wel een mooi eerbetoon én een statement!
Geplaatst op 09/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 09/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door Surya
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.

Je blijft dezelfde fout maken. Zolang mensen leven, zullen er ideologieen zijn. Zij het religie, zij het een gedachtengoed van een groots denker. Religie wegnemen komt er op neer dat jij een gedachtenpolitie wil realiseren. 1984 anyone? Of beter, This Perfect Day - laten we ons massaal platspuiten om zo onze fantasieen te beteugelen.

Oh, ik wil het niet wettelijk verbieden he, ik zou het gewoon fijn vinden als mensen zouden inzien dat een leven zonder religie even rijk - zo niet rijker - dan een met religie kan zijn. En dan is die oorzaak van extremisme toch al weg.
Geplaatst op 10/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/01/2015
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Surya
Oh, ik wil het niet wettelijk verbieden he, ik zou het gewoon fijn vinden als mensen zouden inzien dat een leven zonder religie even rijk - zo niet rijker - dan een met religie kan zijn. En dan is die oorzaak van extremisme toch al weg.


En wat is dan de volgende stap. Zonder politiek overtuiging?

Geplaatst op 10/01/2015 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 10/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4119
https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8
Geplaatst op 10/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/01/2015
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche

Heel triestig nieuws van Charlie Hebdo vandaag: 2 onnozelaars zijn de redactie binnengedrongen en hebben 12 personeelsleden gedood en nog eens een tiental anderen verwond...


Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
cultfan
Geplaatst op 11/01/2015
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door Surya
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.


Je blijft dezelfde fout maken. Zolang mensen leven, zullen er ideologieen zijn. Zij het religie, zij het een gedachtengoed van een groots denker. Religie wegnemen komt er op neer dat jij een gedachtenpolitie wil realiseren. 1984 anyone? Of beter, This Perfect Day - laten we ons massaal platspuiten om zo onze fantasieen te beteugelen.


Christ, Marx, Wood and Wei,
Led us to this perfect day.
Marx, Wood, Wei and Christ,
All but Wei were sacrificed.
Wood, Wei, Christ and Marx,
Gave us lovely schools and parks.
Wei, Christ, Marx and Wood,
Made us humble, made us good.




Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
cultfan
Geplaatst op 11/01/2015
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door Surya
Tuurliijk, er zullen altijd idioten zijn die zelfs zonder goede aanleiding een aanslag plegen, maar een extra oorzaak, die zo wijd verspreid is als religie wegnemen zou ik als positief zien.


Je blijft dezelfde fout maken. Zolang mensen leven, zullen er ideologieen zijn. Zij het religie, zij het een gedachtengoed van een groots denker. Religie wegnemen komt er op neer dat jij een gedachtenpolitie wil realiseren. 1984 anyone? Of beter, This Perfect Day - laten we ons massaal platspuiten om zo onze fantasieen te beteugelen.


Christ, Marx, Wood and Wei,
Led us to this perfect day.
Marx, Wood, Wei and Christ,
All but Wei were sacrificed.
Wood, Wei, Christ and Marx,
Gave us lovely schools and parks.
Wei, Christ, Marx and Wood,
Made us humble, made us good.



u heeft helemaal gelijk. het enige verschil is dat kerken geen(weinig) belastingen betalen.

Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
cultfan
Geplaatst op 11/01/2015
In mijn jeugd jaren (begin 1980) verslond ik strips.
Zo kocht ik altijd het stripmaandblad,Raah lovely.
Een blad vol met taboe doorbrekende strips,. in die jaren gaf niemand er om.
Nu het media landschap is veranderd.worden deze cartoons (die voor een klein publiek zijn)Aan de massa getoond. Daar de massa niet intelligent genoeg is om hier met normale manier om te gaan ontstaat er geweld.

Het is jammer dat de moderne media.voornamelijk televisie, Is commercieel en moet reclame verkopen. TV voor de massa met een laag niveau .
Voorts hebben wij nieuwe medeburgers mogen begroeten.Met een wezenlijk ander geloof en compleet andere culturen.Wijzullen ons moeten aanpassen. Dit voelt als het inleveren van verworven rechten. Geloof vraagt een prijs op dit gebied.
Het zou dus heel logisch zijn om kerken belasting te laten betalen.
Het beperkt ons namelijk in vooruitgang.
Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
cultfan
Geplaatst op 11/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4119
Origineel geplaatst door cultfan
Nu het media landschap is veranderd.worden deze cartoons (die voor een klein publiek zijn)Aan de massa getoond. Daar de massa niet intelligent genoeg is om hier met normale manier om te gaan ontstaat er geweld.

Voorts hebben wij nieuwe medeburgers mogen begroeten.Met een wezenlijk ander geloof en compleet andere culturen. Wij zullen ons moeten aanpassen. Dit voelt als het inleveren van verworven rechten. Geloof vraagt een prijs op dit gebied.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat onze maatschappij zich moet aanpassen aan die "nieuwe burgers" door ook hun geloof toe te laten en toe te laten dat zij hun geloof belijden zoals zij dat in hun cultuur plachten te doen, daar kan ik alle begrip voor tonen.
Maar dat wij als persoon ons moeten aanpassen is nog iets anders. Ik ga niet links rijden omdat er Britten bij ons komen wonen. Ik ga geen Russisch spreken omdat hier Russen komen wonen. Ik ga mijn bestek niet vervangen door stokjes omdat mijn buurman een Japanner is (al eet ik mijn sushi wel met stokjes). Ik ga dus ook niet mijn recht op vrije mening laten vallen omdat er een extremist (ik vermijd bewust het woord moslim, er zijn ook andere extremisten met dezelfde houding) is die vindt dat zijn mening beter is dan de mijne.
Als die massa niet intelligent genoeg is om om te gaan met onze waarden en vrijheden voel ik mij niet geroepen om mijn intelligentie te verlagen. Dan moet je ervoor zorgen dat die van hun omhoog gebracht wordt.

Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 11/01/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Surya
Oh, ik wil het niet wettelijk verbieden he, ik zou het gewoon fijn vinden als mensen zouden inzien dat een leven zonder religie even rijk - zo niet rijker - dan een met religie kan zijn. En dan is die oorzaak van extremisme toch al weg.


Je snapt het nog steeds niet. Zolang de mens zal bestaan zal er iets zijn waar ze hun fanatisme in kwijt kunnen. De mens zóékt binding met anderen om zich zo geborgen te voelen. Of ze dat nu in religie, een bepaalde ideologie of zelfs sport zullen vinden maakt niet uit. Groepsvorming blijft en daarmee het risico van excessen.

In hoeverre kunnen we hooligans geen terroristen noemen?

Enne, agnosten waren in de westerse wereld één van de eerste terroristen...
Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 11/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door Surya
Oh, ik wil het niet wettelijk verbieden he, ik zou het gewoon fijn vinden als mensen zouden inzien dat een leven zonder religie even rijk - zo niet rijker - dan een met religie kan zijn. En dan is die oorzaak van extremisme toch al weg.


Je snapt het nog steeds niet. Zolang de mens zal bestaan zal er iets zijn waar ze hun fanatisme in kwijt kunnen. De mens zóékt binding met anderen om zich zo geborgen te voelen. Of ze dat nu in religie, een bepaalde ideologie of zelfs sport zullen vinden maakt niet uit. Groepsvorming blijft en daarmee het risico van excessen.

In hoeverre kunnen we hooligans geen terroristen noemen?

Enne, agnosten waren in de westerse wereld één van de eerste terroristen...

Tuurlijk, en dat het ik in een vorige post dat feit ook zelf vernoemd. Maar ik zie religie wegnemen als het wegnemen van één van de mogelijke oorzaken. Een oorzaak waar ik weinig goede kanten aan zie. Alle positieve dingen die in naam van religie gedaan worden, kunnen ook seculier gedaan worden.
Geplaatst op 11/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2015
Er is maar een goede uitweg, IEDEREEN aan de strips.

Geen goddiensten meer!

Pure dictatuur, verdekke, zoals de fluiten die hier voert! ;-)
Geplaatst op 17/01/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/01/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Er is maar een goede uitweg, IEDEREEN aan de strips.


Dan zouden de oplages vergroten, misschien ook de prijzen zakken, en de kans om iets later betaalbaar op de 2e handsmarkt te vinden vergroten
Geplaatst op 18/01/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 18/01/2015
Crew
Avatar witam
5316
Het is al gepost, maar toch nog eens herhalen "Stroke Special - Het Vrije Woord":

"7 januari 2015: De dood van de medewerkers en cartoonisten van Charlie Hebdo en de politieagenten die hen trachtten te helpen hebben ieder weldenkend mens geraakt. De menselijke tragedie overstijgt uiteraard alles, maar ook onze reactie op deze tragedie is belangrijk.

Voor deze special riepen wij op om werk in te sturen rond vrijheid van meningsuiting of als reactie op de terreuraanslagen. Alles wat we toegezonden kregen werd geplaatst. Er werd niet geselecteerd op kwaliteit.

Deze special is een reactie van tekenend Vlaanderen en Nederland. 128 cartoons en/of ruimtelijk werk, 128 ideeën, soms in tegenspraak met elkaar.

Aangezien de special gratis is kan je die zo wijd en zijd verspreiden als je wil. Of je kan de link naar onze webshop gebruiken. Daar kan iedereen een rechtenvrije pdf downloaden.

http://www.stripgildeuitgeverij.com/store/p82/Stroke_-_Het_vrije_woord.html"
Geplaatst op 20/01/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 20/01/2015
Crew
Avatar witam
5316
We zouden ons gedrag niet mogen aanpassen door terroristen of zo zegt iedereen.. maar realiteit en theorie...

Hergé-museum cancelt Charlie Hebdo-expo om veiligheidsredenen
Geplaatst op 21/01/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 21/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Schrikschijters. De mannen van CH doen gewoon door, ook al hebben ze meer te vrezen
Geplaatst op 22/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/01/2015
Origineel geplaatst door Surya
Schrikschijters. De mannen van CH doen gewoon door, ook al hebben ze meer te vrezen


niet te vroeg oordelen.
De mannen van Charlie Hebdo zitten alleen in hun lokaal, dat nog meer beveiligd zal zijn.

De expo is open voor het grote publiek, waardoor de tol bij een eventuele aanslag veel groter zou zijn. Misschien dat de dreiging de verzekeringdpremie enorm doet stijgen, waardoor het niet langer rendabel is, of misschien is de verwachte opkomst veel kleiner wegens schrik bij de bezoekers.

Anyhow, een charlie hebdo - expo in het Kuifjemuseum?
Geplaatst op 22/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/01/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Je hebt wel een punt natuurlijk, maar zo lang we de details niet kennen kunnen we er niet echt over oordelen. Maar zo op 't eerste zicht lijkt het me een verkeerde keuze
Geplaatst op 22/01/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/01/2015
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik heb daarstraks de Spirou - Edition Spéciale gekocht. Deze staat nog niet op de site? Ik vind 'm niet zo dadelijk en 'k wil een dubbele ingave vermijden...
Geplaatst op 24/01/2015 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 24/01/2015
Crew
Avatar woelfie
4119
Staat er inderdaad nog niet op.
Ik zit een maandje achter met de nieuwe Spirou tijdschriften, maar 't zal voor zéér binnenkort zijn (als de site weer mee wil)
Geplaatst op 25/01/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/01/2015
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik heb ondertussen ook al een serieuze achterstand opgelopen met de Marvels... Ik had al een achterstand sinds mijn verlof... doe daar nog een verhuis en een site die niet mee wil werken bij en je hebt zo een achterstand van een week of 6-7...
Geplaatst op 25/01/2015 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 25/01/2015
Crew
Avatar fluiten
7764
Pure dictatuur, verdekke, zoals de fluiten die hier voert! ;-)


http://upv.vub.ac.be/sites/default/files/uploads/great%20dictator%20charlie%20chaplin.jpg

Geplaatst op 25/01/2015 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/01/2015
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Project_Z
Ik heb daarstraks de Spirou - Edition Spéciale gekocht. Deze staat nog niet op de site? Ik vind 'm niet zo dadelijk en 'k wil een dubbele ingave vermijden...


Geplaatst op 25/01/2015 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/01/2015