Aanbod Van Digitale Versies Van Ons Materiaal Voor Recensies

Avatar Gently
634
bij deze wil ik iedere recensent wijzen op een nieuw project van ons. Iedere blad, website of ander medium welke recensies plaatst willen wij de mogelijkheid aanbieden om een digitale versie te ontvangen. Momenteel in opbouw nog een ?database? met het materiaal, maar ik hoop zo snel mogelijk alles te kunnen aanbieden wat we in onze catalogus hebben.

Hierin zijn enkele zaken van belang:

1. Bij aanvraag van een digitale versie van onze boeken gaat u akkoord deze énkel voor een recensie te gebruiken en deze niet te verspreiden. Ieder digitale versie zal een specifiek watermerk krijgen waardoor bij constatering van verspreiding het aanbod definitief zal worden beëindigd.
2. Het gebruik van pagina?s op een website is toegestaan, dit dient u apart aan te vragen. U krijgt dan standaard 3 pagina?s, dezelfde als ?concurrerende? websites. U kunt uiteraard ook materiaal aanvragen zónder de digitale versie van het boek.
3. U krijgt de keuze in Pdf of CBR formaat. Overwogen wordt om Epub hieraan toe te voegen, mocht u daar behoefte aan hebben, laat dit weten.
4. Voorlopig kunt u de recensie exemplaren aanvragen via mail. Aan een speciale webpagina wordt gewerkt.
5. RW Uitgeverij behoudt zich het recht om een aanvraag niet te honoreren.

Momenteel beschikbaar:

Multiversity 1
Multiversity 2 (in Maart in de winkels)

(Stripinfo medewerkers hebben inmiddels een mail hierover gekregen ;) )
Geplaatst op 18/02/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 18/02/2015
mogelijkheid, dus niet verplicht?
persoonlijk haat ik het om strips op een scherm te lezen...

en ik heb nog geen mail ontvangen, maar ik vermoed dat er alleen naar Fluiten eentje vertrokken is?
Geplaatst op 18/02/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/02/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
mogelijkheid, dus niet verplicht?
persoonlijk haat ik het om strips op een scherm te lezen...

en ik heb nog geen mail ontvangen, maar ik vermoed dat er alleen naar Fluiten eentje vertrokken is?


Nee, niks verplicht, maar er was vraag naar en daar wij het als kleine uitgeverij niet kunnen permitteren om iedere website van alle uitgaves te voorzien leek mij dit een zeer goede optie.

Ik had van drie medewerkers van stripinfo mailadressen, uiteraard kunnen er meer bij :)

Geplaatst op 19/02/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 19/02/2015
Crew
Avatar beus
1554
het zou wel interessant zijn om onze recensies van RW lion comics nu te versieren met de juiste nederlandstalige platen in plaats van de engelstalige platen die we vinden
Geplaatst op 19/02/2015 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 19/02/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door beus
het zou wel interessant zijn om onze recensies van RW lion comics nu te versieren met de juiste nederlandstalige platen in plaats van de engelstalige platen die we vinden


daar is punt 2 voor ;)

Ik maak mezelf er druk mee, maar ik ga een aparte download optie maken hiervoor.
Geplaatst op 19/02/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 19/02/2015
Crew
Avatar witam
5316
In het verleden eens een paar keer uitgeprobeerd.. maar wat ik toen zag van de kwaliteit van de tekeningen en het overheersende watermerk op elke pagina doen me toch kiezen voor een echt boek om te recenseren. Slechte ervaring mogen misschien niet de toekomst bepalen, maar is in deze toch moeilijk naast me neer te leggen..
Geplaatst op 19/02/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 19/02/2015
Crew
Avatar beus
1554
dat was van dark dragon

misschien werkt gently met een beter systeem?
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 20/02/2015
Slechter kon niet
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/02/2015
Crew
Avatar Surya
13269
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Slechter kon niet

Tuurlijk wel: nog lagere resolutie zodat de tekst zelfs niet leesbaar is :)
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/02/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door witam
In het verleden eens een paar keer uitgeprobeerd.. maar wat ik toen zag van de kwaliteit van de tekeningen en het overheersende watermerk op elke pagina doen me toch kiezen voor een echt boek om te recenseren. Slechte ervaring mogen misschien niet de toekomst bepalen, maar is in deze toch moeilijk naast me neer te leggen..


Zoals het is, is dit alles nog in opzet. Ik schaal terug in formaat zodat ik geen énorme pakket realiseer. De twee watermerken zijn expres doorzichtig gemaakt zodat het er wel is maar hopelijk niet storend is voor een recensie.

Op en aanmerkingen over kwaliteit worden uiteraard meegenomen, dit is nog een pilot.
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 20/02/2015
Tja en dit is waar het serieus misloopt. Ik heb in het verleden van andere uitgeverijen digitale strips met watermerk en hopeloze resolutie gerecenseerd en het werkt niet.

Dus volgende voorwaarden zijn op zijn minst nodig, inzoom mogelijkheden (degelijke resolutie) om toch de details te zien en de tekstballons kunnen te lezen, geen zichtbaar watermerk, ontzichbare bestaan en zijn best implementeerbaar en kunnen door de uitgever gecontroleerd worden.

ivm het illegaal bestrijden: Er zijn legio website's waar de dingen die jullie uitgeven opkomen de dag van de release! Misschien moeten jullie toch daar eens werk van maken. Ik heb het idee dat niemand daar ook maar veel aan doet. Zeker als het over nederlandstalig (of vertaald) werk gaat.
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/02/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Tja en dit is waar het serieus misloopt. Ik heb in het verleden van andere uitgeverijen digitale strips met watermerk en hopeloze resolutie gerecenseerd en het werkt niet.

Dus volgende voorwaarden zijn op zijn minst nodig, inzoom mogelijkheden (degelijke resolutie) om toch de details te zien en de tekstballons kunnen te lezen, geen zichtbaar watermerk, ontzichbare bestaan en zijn best implementeerbaar en kunnen door de uitgever gecontroleerd worden.

ivm het illegaal bestrijden: Er zijn legio website's waar de dingen die jullie uitgeven opkomen de dag van de release! Misschien moeten jullie toch daar eens werk van maken. Ik heb het idee dat niemand daar ook maar veel aan doet. Zeker als het over nederlandstalig (of vertaald) werk gaat.


Nogmaals, het is een pilot, krijg ik reacties dat de resolutie te laag is, dan pas ik het aan. Inzoomen - CBR en PDF die ik standaard wil gebruiken - bieden die optie.

Onzichtbare watermerken doe ik absoluut niet. Ik wil direct zien als ik materiaal van ons online zie. Ik ben van mening dat ik afdoende doorzichtig heb gemaakt om het leesbaar te houden.

Illegaliteit bestrijden. Ik ben zeer goed op de hoogte van het verspreiden van ons materiaal in digitale format. Het meewerken van de instanties is echter belabberd. Wil ik dit gaan aanpakken, dan kan ik dat zeker niet in mijn eentje en zou ik er minstens een dag werk per week weer aan kwijt zijn. Nieuwsgroepen, zijn domweg niet uit te roeien

Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 20/02/2015
Avatar Gently
634
Overigens vind ik bijzonder spijtig hoe er toch vrij negatief wordt gereageerd op een initiatief om een uitgeverij te promoten zonder uberhaupt nog een exemplaar te hebben ingezien.
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 20/02/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Gently
Overigens vind ik bijzonder spijtig hoe er toch vrij negatief wordt gereageerd op een initiatief om een uitgeverij te promoten zonder uberhaupt nog een exemplaar te hebben ingezien.


Je hebt daar wel een goed punt. We (ver-)oordelen al zonder het eens te zien op basis van vorige ervaringen.

Dus wil ik (en alleen al uit nieuwsgierigheid ook wel anderen van mijn collega's, vermoed ik) de uitdaging wel eens aangaan.. :-)
Geplaatst op 20/02/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 20/02/2015