aan robert V.


Hey Robert,

Je hebt een boel marvel en DC-personages toegevoegd aan albums, maar het betroffen totaal geen marvel of DC-albums. Alleen de cover klopte, maar dat zorgde voor nog meer hoofdbrekers...
De cover en je personages waren namelijk gekoppeld aan een album uit respectievelijk Michel Vaillant en Arcana. Dus reeksen die er totaal niets mee te maken hebben. Bovendien is er een alternatief album van Vaillant en Arcana omgevormd tot een marvel- en DC-album. Heel eigenaardig.

Dit is niet de eerste keer dat we dit zien, en je bent niet alleen: er zijn de laatste tijd al wel meer van die fouten opgedoken. We beginnen zo te denken dat er ergens een fout in de database-koppeling moet zijn.

Kan je zo gedetailleerd mogelijk beschrijven hoe je tewerk bent gegaan? Album opzoeken, dan een optie ergens gebruiken, enz.

Alvast bedankt.
Chris
Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/03/2015
Avatar Bor
327
Ik ga het proberen..

Atlantis Attacks : Op het home scherm > Strip Toevoegen
Superman Unchained : Superman Unchained reeks opgezocht > Strip toevoegen aan Reeks
Zero Year : Op het home scherm > Strip Toevoegen
The Dark Knight vol4 Clay : ˜The Dark Knight reeks opgezocht > Strip toevoegen aan Reeks
Action Comics 4 : Action Comics Reeks opgezocht > Strip toevoegen aan Reeks
Superman 4 : Superman reeks opgezocht > strip toevoegen aan Reeks
The Man in the iron mask : Op het home scherm > Strip Toevoegen

Hopelijk heb je hier iets aan.

Met welke ging het allemaal mis?

atlantis attacks en Zero Year.

Heb je voor die Man in the Iron mask niet eerst een reeks aangemaakt?
Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 26/03/2015
Crew
Avatar Veter
7839
Ja, uiteindelijk hebben we hier iets aan.

Blijkbaar is het mogelijk een strip toe te voegen zonder een reeks aan te duiden.
Dat is echter niet mogelijk in de structuur van de database, een strip moet altijd aan een reeks gekoppeld zijn.
Die strip werd dan blijkbaar willekeurig ergens anders over een anders strip geschreven, en wij braken ons het hoofd over de vreemde wijzigingen van die strip.
Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 26/03/2015
Crew
Avatar Veter
7839
Misschien nog een paar tips voor jou:
- als je een bundeling toevoegt, hoef je enkel het vakje "integrale" aan te vinken, dan komt er automatisch een INT in het reeksoverzicht, je hoeft dat dus niet extra toe te voegen als voorvoegsel
- Crater XV had je fout toegevoegd, er was wat werk aan om dat op zijn plaats te krijgen. Je had het toegevoegd als een nieuw album in de reeks, terwijl het een andere versie is van een reeds aanwezig album. Voor meer uitleg over de verschillende manieren van toevoegen: FAQ's en tips bij het toevoegen van albums
- graag ook opletten of je de juiste uitgeverij toevoegt, wat ik tot nu goedgekeurd heb waren allemaal foute uitgeverijen (specifieke collecties die hier niet van toepassing zijn)
- ook graag opletten of je de juiste taal aangeeft, als je meerdere albums in dezelfde taal wil toevoegen kan je de taal vastzetten via: http://www.stripinfo.be/member_cp.php --> gegevens toevoegen --> juiste taal kiezen --> opslaan
- we kunnen het natuurlijk niemand verplichten, maar ik vind het jammer dat je geen auteurs toevoegt. Je kan de albums dan niet terugvinden via de auteurs.

In elk geval bedankt voor je toevoegingen.



Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 26/03/2015
Avatar Bor
327
Ik zal proberen te beteren.
En het helpt als er word gezegd wat ik fout doe :)
Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 26/03/2015
Avatar Bor
327
Origineel geplaatst door Veter
- ook graag opletten of je de juiste taal aangeeft


Ik zag dat er Nederlands, Nederlands (Limburgs-dialect) bij een aantal

Nederlands kan ik me voorstellen, dat word automatisch ingevuld.
Maar Nederlands (Limburgs-Dialect) heb ik zeker niet ingevuld. Geen idee waar dat dan vandaan komt
Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 26/03/2015
Maar toch dit: de reden van onze vraag was of er geen technische problemen waren metvde site, wat blijkbaaar wel het geval is. De fouten waren dus niet aan jou te wijten, maar aan de site.
Geplaatst op 26/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/03/2015
Crew
Avatar Veter
7839
Atlantis Attacks en Zero Year zal je opnieuw moeten ingeven.
Doordat het mogelijk was een strip toe te voegen zonder reeks zijn die verdwenen in het grote niets. :)
In principe kan je nu weer enkel een strip toevoegen als er al een reeks bestaat.
Als je dus een strip niet terugvindt op de site, en er ook geen reeks van bestaat, moet je eerst zelf een reeks aanmaken, en daarna je strip toevoegen aan de reeks.
Met dank voor je begrip.
Geplaatst op 27/03/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/03/2015
Avatar Bor
327
Alle begrip hoor :)

Atlantis Attacks heb ik toegevoegd (reeks en strip)
Ik was nog niet klaar met auteurs toevoegen, maar had al wel op volgende geklikt.
Als deze straks zichtbaar is op de site zal ik de rest van de auteurs en de covers toevoegen.
Geplaatst op 27/03/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 27/03/2015
Crew
Avatar Veter
7839
Waarvoor hartelijk dank!!
Geplaatst op 27/03/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/03/2015