Standaard Uitgeverij verwerft de Nederlandstalige rechten op Marvel Comics

Crew
Avatar witam
5316
Na RW Lion pakt er nog een andere grote uitgeverij, de Standaard Uitgeverij, uit met vertalingen van één van de grote Amerikaanse stripuitgevers, met name van Marvel. Enigszins onverwacht, maar wel zeer leuk nieuws. Aanwinsten zoals Spiderman, X-men, the Avengers,.. liggen in handbereik. De eerste lichting zou al voor oktober zijn. We tellen af!

Meer info hier.
Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 19/06/2015
Crew
Avatar Surya
13271
Goed nieuws voor de comic liefhebbers. Ik hoop dat ze het langer volhouden dan met hun mangaoffensief.
Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/06/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Surya
Goed nieuws voor de comic liefhebbers. Ik hoop dat ze het langer volhouden dan met hun mangaoffensief.


Dat onderstreep ik. Een welvarende Marvel lijn in het Nederlands zal iets zijn waar wij als RW baat bij zullen hebben.

Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 19/06/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Heeft SU ooit gemangad?
Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 19/06/2015
Crew
Avatar Surya
13271
Ze waren vol goede moed begonnen aan Astroboy. Deel 1 hadden ze gedrukt op 25.000 delen. De volgende delen aanzienlijk minder en na deel 6 hebben ze het mangawereldje gelaten voor wat het was.
Geplaatst op 19/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/06/2015
Crew
Avatar beus
1554
ze hebben het ook eens geprobeerd met meer volwassen strips maar dat is ook vroegtijdig afgeblazen

er was eens is nochtans een topreeks en apostata ook (al vond die wel ergens anders onderdak)
Geplaatst op 20/06/2015 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 20/06/2015
Crew
Avatar Surya
13271
Tja, misschien verwachten ze dat al die reeksen ook zo goed gaan verkopen als hun bestsellers, wat uiteraard onzin is.
In elk geval moeten ze een duidelijke keuze durven maken: ofwel gaan ze er helemaal voor, ofwel blijven ze er af en laten ze het over aan iemand die er wel wil voor gaan.
Geplaatst op 21/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/06/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Surya
Tja, misschien verwachten ze dat al die reeksen ook zo goed gaan verkopen als hun bestsellers, wat uiteraard onzin is.
In elk geval moeten ze een duidelijke keuze durven maken: ofwel gaan ze er helemaal voor, ofwel blijven ze er af en laten ze het over aan iemand die er wel wil voor gaan.


Zoals ik elders gesteld heb, Panini (de licentiebeheerder) zal ze duidelijk geinformeerd hebben over de verkoopcijfers van hun voorgangers. Onze cijfers zijn publiek geheim. Het grote verschil kan zitten in de stuwing die dit kan krijgen door hun Amoras & J-Rom uitgaves en een brede marketingscampagne.

Dat laatste zouden wij bij RW ook graag willen doen maar daar hebben we de middelen helaas niet voor.

Geplaatst op 21/06/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 21/06/2015
Crew
Avatar woelfie
4122
RW heeft ook geen hypoerpopulaire reeks zoals suske en wiske, waarvan ze een op voorhand (financieel) geslaagde spinoff van kunnen maken.
Geplaatst op 21/06/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 21/06/2015
Waar ik normaal zulke berichten toejuich zit ik hier toch met wat twijfels.
Ik geef uitgeverijen meestal wel een kans, zo heb ik Transmetropolitan, Sandman en Saga van RW in huis gehaald, geen spijt van gehad.
Alleen, het gaat hier over SU, een uitgeverij die reeksen die het niet even goed doen als hun paradepaardjes nogal snel afserveren. Ik herinner me nog goed hun grote manga-offensief, zit nog steeds met een onvolledige reeks Astro Boy, ook toen ze eens franse strips gingen vertalen stopte ze er mee voordat 'Er was eens...' afgerond was. In eigen taal stopten ze met Apostata terwijl deze reeks door iedereen bejubeld werd.
Neen, ik heb er geen goed oog in.

Maar bon, aangezien ze inpikken vanaf Marvel Now en mijn eigen verzameling rond die tijd wat is stilgevallen pik ik sommige dingen misschien alsnog op (met alle risico's van dien, ik vind nog steeds die 2 fabels deeltje uitgegeven door de Vliegende Hollander niet mooi staan naast de andere Amerikaanse deeltjes vanwege het afwijkende formaat).

Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 30/06/2015
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door hellspawn
Ik geef uitgeverijen meestal wel een kans, zo heb ik Transmetropolitan, Sandman en Saga van RW in huis gehaald, geen spijt van gehad.


Dank je ;) en verspreid het woord, al deze series hebben extra aandacht nodig.

Ik val in herhaling, ik hoop dat SU ons in onze positie kan versterken en een nieuwe markt voor comics aanboort.
Geplaatst op 03/07/2015 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 03/07/2015
Origineel geplaatst door Gently

Dank je ;) en verspreid het woord, al deze series hebben extra aandacht nodig.


Doe ik. Mijn beste vrienden (of toch degene van hun die regelmatig iets lezen) weten al dat ik meestal met verjaardagen stripverhalen cadeau doe. Zo probeer ik bepaalde reeksen meer bekendheid te geven. Na Murena, Apostata en Bone, is nu oa. Fables of Saga 1 van de standaard cadeau's die ik geef ;)
Geplaatst op 07/07/2015 Citeren
Avatar
hellspawn
Geplaatst op 07/07/2015
En inmiddels wordt al hard geploeterd aan de vertalingen van de derde delen van alle acht reeksen! De eerste deeltjes zijn onderhand allemaal verschenen en over het algemeen zeer positief ontvangen :)
Geplaatst op 20/11/2015 Citeren
Avatar
PeeDeBee
Geplaatst op 20/11/2015
Er zitten goede bij, maar ook minder goede. Dus geen slechte start van een reeks. Ik hoop echt dat er meer dan 3 delen gaan komen nu de verkopen toch wat zal zakken. Wat je bijna altijd hebt na een eerste deel van gelijk welke reeks.

Geplaatst op 20/11/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/11/2015