Wild idee

Het is mij opgevallen, dat een groot deel van de ruimte die beschikbaar is per individuele strip, nog blanco is.
Zou het niet aardig zijn om ook de mogelijkheid te bieden de achterkant van een strip af te beelden? Zo is het verschil tussen 1e en latere drukken goed te zien en er is door de tekenaars vaak ook heel wat zorg aan de achterkanten besteed.
En als we dan toch bezig zijn, een dubbele aaneengesloten pagina van het verhaal zelf, zodat ieder een goede indruk kan krijgen van de kwaliteit van de strip.

Ik denk dat we dan wel op veel meer belangstelling mogen rekenen.
Andere sites kennen deze mogelijkheid wel, maar vrijwel alles is leeg bij hen. Wij hebben echter leden die meewerken alles in te scannen. Ik popel al om mijn scanner weer eens een weekendje te laten zoemen. Ben bovendien ook wel benieuwd naar het tekenwerk en verhaal van strips die ik nog niet ken.

Dan resteert nog de wens van velen om een vergelijking tussen de verzamelingen van twee leden te maken. Dit zou met één druk op de knop moeten kunnen - de one-push-comparison - om het in nieuw Nederlands te poneren. Het lijkt technisch niet moeilijk, aangezien er al een vakje is met het aantal strips in bezit.

Wat vinden de leden hiervan? Ik ben me ervan bewust dat ik makkelijk praten heb, omdat ik het niet hoef te programmeren. Maar waar een wil is, is een weg....8)
Geplaatst op 24/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 24/10/2007
Crew
Avatar Surya
13271
Deze vraag is al gesteld, en ik ga het implementeren, maar ik weet nog niet hoe. Die witte ruimte is gereserveerd voor de covertekst, uitgaveinformatie en inhoud.
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/10/2007
Crew
Avatar fluiten
7764
Ik vind het wel wat hebben, maar ben zelf niet geneigd om mijn verzameling zomaar even openbaar te maken. We zitten hier nu wel in een select groepje van stripliefhebbers, maar echt anoniem ben je op het net nu ook weer niet...
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/10/2007
Origineel geplaatst door fluiten
Ik vind het wel wat hebben, maar ben zelf niet geneigd om mijn verzameling zomaar even openbaar te maken. We zitten hier nu wel in een select groepje van stripliefhebbers, maar echt anoniem ben je op het net nu ook weer niet...


Daar heb je wel gelijk in Fluiten, maar dan zou je de keus open kunnen laten welke strips je wel en niet wilt tonen. Het gaat er ook om om aan te kunnen geven wat de verschillen tussen twee stripcollecties zijn. Met het ingeven van de dubbelen kan het zelfs zo zijn dat de computer (het programma) een voorstel doet ter ruiling!
Geplaatst op 25/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 25/10/2007