Rex Danny bundels

Crew
Avatar Surya
13250
De verschillende versies van Rex Danny INT 3 Doppelband Nr. 3 hebben blijkbaar een andere inhoud. Kan iemand bevestigen of corrigeren?

Geldt voor al deze Doppelbanden
Geplaatst op 02/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/11/2015
Crew
Avatar cuppenh
1520
In Duitsland hadden de uitgers (vooral Bastei) de routine dat ze van een oplage strips (toendertijd nog meestal in tijdschriftformaat, anders dan bij ons in albums, verschenen) ze een groot overschot hadden en die bundelten ze dan iets later in omnibussen. En daar werd niet zoveel aandacht aan geschonken wat de inhoud was - als het maar twee oude nummers bevatte en hun magazijn snel leeg werd.
(ontelbare keren heb ik die bundelingen na moeten kijken of het een combinatie was die ik al had of weer een nieuwe combinatie die ik kon kopen)
En ja, dat hebben ze tot het laatst toe gedaan: zelfs de laatste bundel (nr5) heeft nog één afwijkende titel

Dit was de normale standaard procedure om restvoorraden te ruimen (en er nog wat aan te verdienen) bij strips en weekromannetjes zoals Rex Danny, Perry Rhodan en G-man Jerry Cotton bijvoorbeeld.



Geplaatst op 02/11/2015 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 02/11/2015
Crew
Avatar cuppenh
1520
Nog een aardigheidje:
Nieuwsgierig geworden door deze vraagstelling even gekeken op de (vernieuwde) site van comicguide.de en die van catabakkie. Geen van beide vermeld ze (de oude site van comicguide deed dit wel?!).
War lopen we weer lekker ver voor op de anderen. HAHA, schouderklopje voor ons.
Geplaatst op 02/11/2015 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 02/11/2015
Crew
Avatar Veter
7832
Het probleem is dat die blijkbaar fout gekoppeld zijn.
Als die telkens een andere inhoud hebben, zijn dat andere albums en geen alternatieve versies van elkaar en zijn ze dus fout toegevoegd...
Geplaatst op 02/11/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/11/2015
Crew
Avatar woelfie
4092
Gelijk heb je, Veter.
Maar toch een schouderklopje voor ons dat we die albums tenminste vermelden (en binnenkort zelfs juist vermelden)
Geplaatst op 03/11/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 03/11/2015
Crew
Avatar cuppenh
1520
Aangezien ik was begonnen met die albums te koppelen heb ik ze ook maar losgekoppeld.
Ze staan nu allemaal als los nummer in de database.
Als Veter nu nog even zijn goedkeurend oog erover wil laten gaan dan weten we ook zeker dat ik niks vergeten ben in deze correctieslag.
Geplaatst op 03/11/2015 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 03/11/2015
Crew
Avatar Surya
13250
Wat een potje maken ze er alweer van. Blij dat het uitgeklaard is, tnx!
Geplaatst op 03/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/11/2015
Crew
Avatar Veter
7832
Origineel geplaatst door cuppenh
Als Veter nu nog even zijn goedkeurend oog erover wil laten gaan dan weten we ook zeker dat ik niks vergeten ben in deze correctieslag.


Jij hebt het allemaal opgezocht, jij zal er dus een véél beter zicht op hebben.
Ik wou alleen maar verduidelijken waar het probleem lag.
En dus bedankt om dat allemaal op te kuisen (geen gezellig werkje)!

Geplaatst op 03/11/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/11/2015
Crew
Avatar Surya
13250
Inderdaad. Ik zou in de adminpagina een knopje "loskoppelen" moeten toevoegen om dat makkelijker te maken :)
Geplaatst op 03/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/11/2015