Nieuwe scenarist Largo Winch

Belangrijke nieuwsflash uit de stripwereld! Tekenaar Philippe Francq heeft vandaag in een exclusief interview met het Franse persagentschap AFP bekendgemaakt wie de nieuwe scenarist van de successerie Largo Winch wordt.

De Fransman Eric Giacometti, ex-journalist en romanschrijver, krijgt de loodzware taak om in de voetsporen te treden van meesterscenarist Jean Van Hamme, met wie Francq twintig Largo Winch-albums maakte.
“Mijn keuze is gevallen op iemand die alle kwaliteiten heeft om de fakkel over te nemen van Jean”, vertelt Francq, die eerder al had aangegeven dat hij zijn nieuwe scenarist niet in de stripwereld zou zoeken.

“Dat is een bewuste keuze. Ik was op zoek naar iemand die thuis is in de financieel-economische wereld. Jean is altijd een visionair geweest in de manier waarop hij verhalen vertelde. Eric kent de serie erg goed en is altijd een bewonderaar van Van Hammes werk geweest.”

Vanaf vandaag ligt ook Largo Winch 20 in de winkels. 20 seconden is de laatste Largo Winch van de hand van Jean Van Hamme.

Meer lezen: Le héros de BD Largo Winch a 25 ans et aura bientôt un nouveau scénariste (AFP)
Geplaatst op 20/11/2015 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 20/11/2015
Crew
Avatar fluiten
7764
Met hierbij de link naar "meer lezen" :-)
Geplaatst op 20/11/2015 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 20/11/2015
Crew
Avatar Surya
13271
Het lijkt me wel een risico om iemand zonder stripervaring in te huren voor zo'n grote reeks, maar ze zullen 'm wel gevet hebben zeker?
Geplaatst op 22/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/11/2015