Te gek voor woorden

Bron: Het Laatste Nieuws

Terwijl deskundigen overal ter wereld zich het hoofd breken over de redenen voor de opgang en het succes van terreurgroep Islamitische Staat (IS) en de radicalisering in het algemeen, ligt de oorzaak gewoon bij de wereldberoemde tekenfilmfiguurtjes Tom & Jerry. Althans, dat is de mening van Salah Abdel Sadek, hoofd van de Egyptische inlichtingendienst.
De hoge functionaris poneerde deze op zijn minst merkwaardige stelling eerder deze week tijdens een congres aan de universiteit van Caïro. "De tekenfilms van Tom & Jerry geven een grappig beeld van geweld en zendt de boodschap uit van 'ja, ik kan hem een klap verkopen en ik kan hem opblazen met explosieven'", aldus het betoog van Salah Abdel Sadek. "Hierdoor worden kinderen ongevoelig gemaakt voor geweld. Zij krijgen het idee dat gewelddadigheid iets natuurlijks is en vinden het uitbroeden van snode plannen de doodgewoonste zaak van de wereld. En dit is mede de oorzaak voor de opgang van IS".Nog volgens de topman van de Egyptische inlichtingendienst krijgen de kinderen door Tom & Jerry een verkeerd beeld van gerechtigheid. "De muis trekt altijd aan het langste eind".Van 1940 tot 1958 werden volgens Wikipedia 114 Tom & Jerry-tekenfilms geproduceerd door de Metro-Goldwyn-Mayer cartoon studio in Hollywood waarna de filmstudio werd gesloten. Deze tekenfilms zijn uitgegroeid tot tijdloze klassiekers en zijn wereldwijd nog steeds erg populair. Iets té populair, als het van Salah Abdel Sadek afhangt.
Geplaatst op 08/05/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 08/05/2016
Crew
Avatar Surya
13261
:facepalm:
Geplaatst op 08/05/2016 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/05/2016
Crew
Avatar woelfie
4104
Origineel geplaatst door Surya
:facepalm:

²
:D
Geplaatst op 09/05/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/05/2016
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Surya
:facepalm:

²
:D


Iets te fanatiek aan de waterpijp blijven lurken...
Geplaatst op 10/05/2016 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 10/05/2016
Avatar Bor
327
Dan zal ik wel heel gewelddadig moeten zijn, ik keek vroeger niet anders dan dat soort tekenfilms.
Misschien moet ik mijn moker opzoeken en vast naar een winkelcentrum gaan...
Geplaatst op 11/05/2016 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 11/05/2016
Origineel geplaatst door Bor
Dan zal ik wel heel gewelddadig moeten zijn, ik keek vroeger niet anders dan dat soort tekenfilms.
Misschien moet ik mijn moker opzoeken en vast naar een winkelcentrum gaan...


same here, en nog veel erger op Club Dorothée.
Geplaatst op 11/05/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/05/2016