Fanny Kiekeboe krijgt eigen stripreeks

Crew
Avatar woelfie
4104
Fanny Kiekeboe, de dochter van Marcel en Charlotte Kiekeboe, krijgt haar eigen stripreeks. Dat schrijven de kranten van Mediahuis. De reeks, die 'Fanny K.' heet, zal vanaf april 2017 debuteren met de trilogie 'Moordgriet'.

De nieuwe reeks wordt, net zoals 'De Kiekeboes', uitgeven door Standaard Uitgeverij. Het scenario is van de hand van de bekroonde misdaadauteur Toni Coppers, terwijl de Franstalige Brusselaar Jean-Marc Krings instaat voor de tekeningen.

"Het was niet de bedoeling dat ik dit zelf zou maken. Er moet een afstand zijn met de reguliere reeks", zegt de bedenker van 'De Kiekeboes' Merho. "De scenarist was vrij vlug gevonden in mijn vriend en misdaadauteur, Toni Coppers. We kennen mekaar al een hele tijd en zijn fan van elkaars werk."

Bron: hln.be
Geplaatst op 15/11/2016 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/11/2016
Logo
WPG.BE
DE KIEKEBOES


Fanny uit de Kiekeboes krijgt eigen stripreeks

Vlaanderens meest begeerde vrijgezel uit stripland, Fanny uit de Kiekeboes, krijgt volgend jaar haar eigen stripreeks. SU en Merho vertrouwden Fanny toe aan thrillerauteur Toni Coppers voor een reeks superspannende scenario’s en aan Jean-Marc Krings voor adembenemend tekenwerk. Met Fanny K. bouwt SU verder aan zijn innovatie-strategie om van grote springlevende Vlaamse stripmerken ook krachtige spin-offs te lanceren. ....

[// modedit: zie voor het hele artikel de oorspronkelijk bron bij de WPG Uitgevers België]
Geplaatst op 15/11/2016 Citeren
Avatar
blacktiger
Geplaatst op 15/11/2016
Crew
Avatar Iyo74
6892
Eerlijk gezegd ben ik hier wel nieuwsgierig naar. Amoras is me erg goed bevallen en heeft bewezen dat 'iets helemaal anders' kan werken. Maar 't kan alle kanten uit natuurlijk...
Geplaatst op 15/11/2016 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/11/2016