stripinfo.be 5.0 online

Crew
Avatar Surya
13273
Zoals de meeste bezoekers wel zullen gemerkt hebben is de site wat aangepast, na een korte priode niet beschikbaar te zijn geweest.

De belangrijkste aanpassing is er een die de gebruikers niet zullen merken: de site is van 0 af aan herschreven en maakt nu gebruik van templates. Dit zorgt ervoor dat code en opmaak van elkaar gescheiden zijn. Dat wil ondermeer zeggen dat de code nu veel overzichtelijker is en vooral makkelijker te onderhouden.
Doordat de hele site herschreven is, worden vele acties nu iets efficienter uitgevoerd, waardoor de site ook wat sneller zou moeten geworden zijn.

Enkele aanpassingen die belangrijk zijn voor de gebruikers:

Algemeen
- De layout is wat opgekuist en overzichtelijker

Strip/reeks paginas
- De score en het aantal stemmen van een strip zijn nu prominenter zichtbaar. De positie in lijst van beste strips is nu ook zichtbaar.
- Bij reeksen wordt nu de gemiddelde score van de reeks getoond, evenals de positie in de lijst van beste reeksen.
- De recensies zitten nu onder het menu "Recensies - Overzicht"
- De forum berichten zitten nu onder het menu "Forum - Berichten

Auteur paginas
- Er zijn nu 3 opties van weergave. De gebruikelijke, alsook een overzicht van elke strip waar de auteur aan meegewerkt heeft, en een overzicht gesorteerd op de uitgevoerde functie, per strip, ipv gesorteerd per reeks.

Uitgever paginas
- Ook hier zijn 3 opties beschikbaar: Per reeks, per reeks, alle strips getoond, en per collectie

Collectie paginas
- 2 of 3 opties, naargelang of het een genummerde collectie is of niet. Per reeks, per reeks, alle strips getoond, of per collectienummer (een goed voorbeeld: Talent - 500)

Zoekfunctie
- De zoekfunctie is wat aangepast zodat je nu meteen doorverwezen wordt in het geval dat er slechts 1 resultaat gevonden wordt.

Recensies
- Van alle besproken strips wordt nu een cover weergegeven.

Collectiebeheer
- Er is een vak toegevoegd waarin gebruikers de aankoopprijs van de strip kunnen ingeven.

Ingave strips
- De procedure voor het toevoegen van strips is wat gestroomlijnd en zou nu dus vlotter moeten gaan.

Toevoegen ontbrekende covers
- Hiervoor is een nieuwe pagina gemaakt, die een overzicht geeft van alle strips die momenteel geen cover afbeelding hebben.

Controlepaneel
- Hier zijn de beschikbare opties beperkt tot de strikt noodzakelijke

We hebben hard aan deze nieuwe versie gewerkt en hopen dat jullie er veel plezier aan beleven.

Ondanks veelvuldig testen is de kans groot dat er enkele foutjes ingeslopen zijn. Indien je er zou tegen komen, gelieve deze dan hier te melden.

Het stripinfo.be team
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Het ziet er allemaal heel mooi uit! proficiat
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Martin Van K
Geplaatst op 18/01/2008
Het aantal gebruikers is wel wat explosief gestegen...... :)
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
bluebird56
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Goed opgemekt :)
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Prachtig werk geleverd!! Word het forum later ook ge-update in de stijl van de site of blijft dit zoals het nu is?
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Ancientguardian
Geplaatst op 18/01/2008
Avatar gorcus
18
Ziet er alvast goed uit en de site lijkt er zeker niet trager op geworden: mooi werk!
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
gorcus
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Ancientguardian
Prachtig werk geleverd!! Word het forum later ook ge-update in de stijl van de site of blijft dit zoals het nu is?

Dat wordt binnenkort inderdaad aangepast.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Avatar Sk10
1
Kan het zijn dat de mogelijkheid om een strip uit je collectie te verwijderen met die nieuwe updates is verdwenen?
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Sk10
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Ik kijk het na, bedankt voor het melden
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
2420 gebruikers is ook te hoog...

moet iets van ca. 530 gebruikers zijn...
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
bluebird56
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Ik weet het, maar dat foutje is momenteel niet prioritair :)
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Sk10
Kan het zijn dat de mogelijkheid om een strip uit je collectie te verwijderen met die nieuwe updates is verdwenen?

Ik heb het gechecked, en het blijkt bij mij wel te werken, zijn er nog mensen die hier problemen mee hebben?
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Veter
7845
Is het misschien eerder niet wat onduidelijk?
Aanvinkvakje rechtsboven, ter hoogte van 'Opmerking', maar er staat eigenlijk niet dat dit bedoeld is om de strip te verwijderen.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Je hebt gelijk, ik zal eens denken over hoe ik het duidelijker kan maken.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Veter
7845
Strip in detail hebben allemaal

In verlanglijst: 0
Gelezen: 0
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/01/2008
Avatar gorcus
18
Origineel geplaatst door Veter
Strip in detail hebben allemaal

In verlanglijst: 0
Gelezen: 0


Maar als je je eigen score opnieuw opslaat dan worden de verlanglijst en gelezen aantallen ook naar het werkelijke aantal gebracht.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
gorcus
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Inderdaad. Ik zou een scriptje kunnen schrijven om dat allemaal in eens te doen (het betreft hier nieuwe gegevens in de databank), maar het is niet prioritair, en het probleem lost zichzelf op.

Die gegevens worden trouwens ook ingevuld als je op de opslaan knop in het collectiebeheer klikt.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Surya

Zoefunctie
- De zoekfunctie is wat aangepast zodat je nu meteen doorverwezen wordt in het geval dat er slechts 1 resultaat gevonden wordt.



Proficiat !!

De nieuwe site ziet er veelbelovend uit !

(Alleen nog 'n klein tikfoutje wegwerken bij het sitenieuws: "Zoekfunctie")
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Dat probleem is ook uit de weg geruimd, bij deze
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Ik keek even vreemd op toen ik deze nieuwe site zag.
gefeliciteerd, ziet er goed uit.
vergis ik me of is het vakje met het "aantal" strips dat achter een titel hangt verdwenen?

Ik ga nog verder zoeken naar ongerechtigheden.
hopelijk vind ik niet veel meer.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Hmmm, het is me niet duidelijk welk vakje je bedoelt
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
ik bedoelde dat vakje waar je als je de titel van een "grote" reeks aanklikt dat je dan kan zien dat er meerde strips achter een naam schuilen. BV kuifje, 500 uitgaven of donald duck 400 uitgaven.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 18/01/2008
Avatar aue
163
Proficiat met de geleverde prestaties.

Enig minpunt dat ik tot nu toe kon waarnemen is dat ik geen lijst meer kan printen van mijn collectie. Hij maakt de lijst niet aan.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
aue
Geplaatst op 18/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door simonstrip
ik bedoelde dat vakje waar je als je de titel van een "grote" reeks aanklikt dat je dan kan zien dat er meerde strips achter een naam schuilen. BV kuifje, 500 uitgaven of donald duck 400 uitgaven.

Dat is inderdaad verdwenen. Indien gewenst kan ik het terug toevoegen, maar het oorspronkelijke nut was om het gebruik van de knop "voeg deze reeks toe aan je collectie" af te raden bij reeksen met bijzonder veel uitgaven. Omdat de knop er nu niet meer is, heb ik dat getal ook achterwege gelaten.

Origineel geplaatst door aue
Enig minpunt dat ik tot nu toe kon waarnemen is dat ik geen lijst meer kan printen van mijn collectie. Hij maakt de lijst niet aan.

Ah, dat kijk ik morgen na.
Geplaatst op 18/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/01/2008
Avatar Pepijn
2
Ik ken deze site nog maar een week, en het ziet er goed uit :). Een aantal suggesties/opmerkingen:

-De lijst met reeksen werkt niet goed (http://stripinfo.be/stats.php?reeksen). Het toont albums ipv reeksen, en de volgorde is mij niet duidelijk.

-Het gemiddelde cijfer van een reeks neemt ook de strips mee die geen stemmen hebben, en dus een 0 krijgen. Hierdoor worden sommige reeksen ondergewaardeerd.

-Ik mis de genre informatie bij de reeksen.

Verder lijkt het allemaal prima te werken!
Geplaatst op 19/01/2008 Citeren
Avatar
Pepijn
Geplaatst op 19/01/2008
Wat ik ook mis is dat beloofde vak waar we de "lokatie" van de albums in de kast of ergens anders kunnen aangeven
Geplaatst op 19/01/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 19/01/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Pepijn
De lijst met reeksen werkt niet goed (http://stripinfo.be/stats.php?reeksen). Het toont albums ipv reeksen, en de volgorde is mij niet duidelijk.


Ik heb het hier ook wat moeilijk mee. Ik neem aan dat het de bedoeling is een lijstje te maken van de populairste reeksen, maar de output geeft een opsomming van de populairste albums binnen deze reeksen. Eigenlijk zou een reeks in dit lijstje maar één keer mogen voorkomen (en dan bijvoorbeeld "vertegenwoordigd" worden door z'n populairste album).

Ik kan erin komen dat de combinatie van aantal stemmen met een hoge score een indicatie is voor wat een goede reeks, c.q. strip is, maar ook louter bezit van een strip geeft aan hoe populair ze is. Heel veel leden geven (nog) geen score aan albums, zodat m.i. hier heel wat "populariteit" niet gemeten wordt.
Geplaatst op 19/01/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 19/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Pepijn
-De lijst met reeksen werkt niet goed (http://stripinfo.be/stats.php?reeksen). Het toont albums ipv reeksen, en de volgorde is mij niet duidelijk.

Die lijst bestaat nog niet. Dat is voorbereidend werk, ik had niet gemerkt dat er al een link naar bestond. Negeren dus

Origineel geplaatst door Pepijn
-Het gemiddelde cijfer van een reeks neemt ook de strips mee die geen stemmen hebben, en dus een 0 krijgen. Hierdoor worden sommige reeksen ondergewaardeerd.

Ik heb gemerkt dat er inderdaad een fout in zit, ik zoek het uit.

Origineel geplaatst door Pepijn
-Ik mis de genre informatie bij de reeksen.

Da's voor in de toekomst

Origineel geplaatst door simonstrip
Wat ik ook mis is dat beloofde vak waar we de "lokatie" van de albums in de kast of ergens anders kunnen aangeven

Dat zal ik zeer binnenkort eens toevoegen zie
Geplaatst op 20/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/01/2008
Crew
Avatar Surya
13273
De scores van reeksen zijn gefixt, evenals het aantal stemmen dat ze hebben.
Geplaatst op 21/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/01/2008
Crew
Avatar jeroen
140
Ik was lang niet meer op deze site geweest wegens op reis (en de voor- en naweeën ervan). Dus ik zie die nieuwe look vandaag pas. Ziet er prima uit!
Geplaatst op 12/02/2008 Citeren
Avatar
jeroen
Geplaatst op 12/02/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door bluebird56
Het aantal gebruikers is wel wat explosief gestegen...... :)

Dit is nu opgelost
Geplaatst op 24/02/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/02/2008