luxe uitgaven

Avatar DELGADITO
203
Van het album Exces en Extase van Serpieri zijn er volgens de gegevens 250 luxe uitvoeringen gedrukt voorzien van nummer en signering door de auteur. Ik heb echter een luxe versie in handen die niet voorzien is van een nummer of signering, echter wel compleet met prent in linnen map.
Heeft iemand enig idee hoeveel er van dit album gedrukt zijn?
Geplaatst op 05/02/2008 Citeren
Avatar
DELGADITO
Geplaatst op 05/02/2008
Avatar i_Kdtje
156
niemand weet dat..

om 250 luxestrips te hebben, worden er minsten 300 gedrukt. bij de eerste drukvellen kan de inkt nog niet voldoende gespreid geweest zijn. bij de boekbinder kan er al eens een beetje lijm gemorst worden of slecht ingenaaid...

dus eer er 250 goeie zijn om door de tekenaar of scenarist getekend kunnen worden, ..

de rest gaat dan via een achterdeurtje de drukkerij of de verdeler uit in plaats van te worden vernietigd. vernietigen gebeurt zeker bij de grote uitgevers alla casterman, dupuis, le lombard.. , maar de kleintjes zijn niet zo strikt.
Geplaatst op 05/02/2008 Citeren
Avatar
i_Kdtje
Geplaatst op 05/02/2008
Avatar DELGADITO
203
Volgens de verkoper, die ik uiteraard een mailtje gestuurd heb met dezelfde vraag, is dit album echter nooit gesigneerd.
Dus mijn vraag is nu, WIE heeft deze uitgave in zijn bezit?
Exces en Extase van Paolo Serpieri in de luxe uitgave EN gesigneerd??
Laat mij dat alstublieft weten?
Geplaatst op 06/02/2008 Citeren
Avatar
DELGADITO
Geplaatst op 06/02/2008
Ik heb mijn exemplaar even bekeken, het albums is wel genummerd maar niet gesigneerd. Het nummer staat achterin het album.
Geplaatst op 06/02/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 06/02/2008
Avatar DELGADITO
203
Ik heb het gezien.
Maar dan staat het album eigenlijk verkeerd op de site.
Er staat namelijk dat het album gesigneerd is door de auteur, terwijl dat volgens mij niet het geval is.
Geplaatst op 07/02/2008 Citeren
Avatar
DELGADITO
Geplaatst op 07/02/2008