Oeps, sorry foute taal. Please fix!

Avatar Striphens
426
Ik heb eens, nee twee keer in eerste instantie de foute taal (NL) toegevoegd aan Engelse albums die ik toevoegde. Sindsdien wil ik dit rechttrekken via de wijzig pagina.

In eerste instantie voegde Veter een keer of 6 (shaming?) een melding toe aan het nieuwe boek dat ik absoluut fout zat qua taal (klopt). Dan probeer ik dat te verbeteren, maar klaarblijkelijk komt dat niet door. Is er iets mis met de edit-pagina? Doe ik iets anders fout? De aangevraagde wijziging is evident en simpel. Waarom komt dat niet door? Ik doe dit echt niet met opzet, waarom kan ik het niet veranderen?

Ik vind dat echt heel jammer. Het lijkt net alsof 1) ik iets ontiegelijk fout doe (Veter zegt 6x "Weet je dat zeker"), en 2) alsof ik niet echt een verbetering aanbied (laatste wijzingingen worden dan wel geaccepteerd, maar fout (en shaming) blijft staan). En dat gebeurt op mijn meest favo-website (mijn verzameling kan niet zonder/vanwege dit soort foutjes maak ik elke keer een backup van mijn verzameling boeken).

Help!?!
Geplaatst op 05/12/2019 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 05/12/2019
Crew
Avatar Veter
7823
Ik kan je op geen enkele andere manier bereiken dan door een opmerking te plaatsen bij de toegevoegde strip. En hoop dan dat je die strip ook nog eens bekijkt, de opmerking leest, en er dan rekening mee houdt.
In dit geval is dit dus blijkbaar (gedeeltelijk) gelukt. Je hebt alvast de opmerking gelezen, en je probeert er blijkbaar iets aan te doen.
Om een taal te wijzigen gebruik je het aanpassingsformulier ("Aanpassen" naast de betreffende strip) en verwijder je in het veld "taal" de aanwezige taal, en begin je de juiste taal in te tikken, je krijgt dan een lijstje met de mogelijke talen. Selecteer (!!) daar de juiste taal (dus niet gewoon maar iets intikken), en stuur het formulier dan door.
Om de opmerkingen te verwijderen: verwijder de tekst uit het tekstvak en stuur dan door als een leeg vak.

Hopelijk komt alles nu door zoals het zou moeten.
Succes!
Geplaatst op 06/12/2019 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 06/12/2019
Crew
Avatar woelfie
4070
Over die 6 keer:
Ik heb het zelf ook al vaak meegemaakt dat je ergens een opmerking geeft, en dat weken (maanden?) erna er nog niets veranderd is, omdat het niet genoeg opviel aan de persoon die het ingevoerd heeft.
We kunnen dat dan snel zelf veranderen, maar daarmee leert de invoerder niets bij.
Het moet dus opvallen, en dan is herhaling de beste methode.
Geplaatst op 06/12/2019 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/12/2019
Avatar Striphens
426
OK, ik heb het nog eens "geprobeerd". De interface blijft buggy (de geboden taaloptie is niet altijd aanklikbaar, maar misschien ging het dit keer goed.Ik heb van alles geprobeerd om het me makkelijk te maken: Windows met Chrome, Edge en MacOS met Chrome en Safari: Alles niet best. Het lijkt alsof de techniek niet werkt en dat heb ik ook vaker aangegeven bij mijn pogingen om het goed te doen. De feedback bleef beperkt tot FOUT!(6x)
Is het een slecht idee als ik voorstel dat het antwoord dat Veter nu gaf beter is dan het "shamen"?

Overigens vind ik het ook vreemd dat ik, met emailadres in aanmeldbestand (en username) niet bereikbaar zou zijn via mail.
Ik krijg steeds meer het idee dat er wel erg veel beperkingen door de geboden UI ontstaan.

Jullie hebben wel een hele fijne site (hoge infowaarde) draaien. Ga ajb zo door!
mvg
Bas
Geplaatst op 06/12/2019 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 06/12/2019
Avatar Striphens
426
Origineel geplaatst door woelfie
Over die 6 keer:
Ik heb het zelf ook al vaak meegemaakt dat je ergens een opmerking geeft, en dat weken (maanden?) erna er nog niets veranderd is, omdat het niet genoeg opviel aan de persoon die het ingevoerd heeft.
We kunnen dat dan snel zelf veranderen, maar daarmee leert de invoerder niets bij.
Het moet dus opvallen, en dan is herhaling de beste methode.


...
(ik ben docent van beroep en ik denk er anders over:
FOUT! FOUT! FOUT!
FOUT! FOUT? Hoe dan?)
Ik denk dat jouw "omdat"misschien niet terecht is (uit ervaring zeg ik: "wat deed ik fout?" 't Blijkt dat een hele slechte interface je dwarsboomt.
Geplaatst op 06/12/2019 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 06/12/2019
Crew
Avatar Veter
7823
Ik vermoed dat alles nu goed doorgekomen is. Waarvoor dank.

Ik heb geen problemen met het aanpassen van taal of opmerkingen in het aanpassingsformulier (7 verschillende browsers geprobeerd). Maar het kan natuurlijk altijd dat een browser niet werkt zoals het hoort.

Ik ben hoogst verbaasd dat je een werkend mailadres als gebruikersnaam gebruikt. Wat een uitnodiging voor 'mail harvesters' en spambots. Maar zelfs als ik geweten had dit een werkend adres was, zou ik daarover geen mailconversatie begonnen zijn. We doen dit allemaal in onze vrije tijd, ik steek hier zéél veel tijd in, maar er zijn toch ook grenzen.
Als een een aanpassing afgekeurd wordt zetten we daar een reden bij, er zijn een aantal vaste redenen die we gewoon kunnen aanvinken, en dan is er nog een veld voor vrije tekst. Die afkeuring krijg je dan als persoonlijk bericht, waarop je eventueel ook kan antwoorden als persoonlijk bericht naar de moderator. En als het op die manier binnen het systeem en binnen de site blijft, wil ik gerust een conversatie starten en meer uitleg geven of wat dan ook. Maar overschakelen op mail vind ik buiten het systeem en binnen mijn privacy, dat ga ik dus niet doen.

Voor de rest ben ik het me je eens dat de interface nog heel wat verbeterd kan worden. En daar mag je gerust op aandringen bij de webmaster, je zal de steun hebben van alle moderators.

Oh, en ik vrees dat ik je nog zal moeten ontgoochelen, ik heb namelijk je toegevoegde covers geweigerd. Ook daar heb ik een reden bij vermeld: ze zijn niet om aan te zien door de moiré. Ofwel probeer jij nog eens een betere scan te maken, ofwel wachten we tot iemand eens een goede versie doorstuurt.
Geplaatst op 07/12/2019 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 07/12/2019
Crew
Avatar woelfie
4070
Origineel geplaatst door Veter
Voor de rest ben ik het me je eens dat de interface nog heel wat verbeterd kan worden. En daar mag je gerust op aandringen bij de webmaster, je zal de steun hebben van alle moderators.


² :D
Geplaatst op 07/12/2019 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 07/12/2019