toevoegen van weetjes/fouten

Avatar D-Mon
8
Ik heb een vraagje over het toevoegen van weetjes/fouten. Ik heb dit nu al een aantal keer gedaan, maar deze komen niet op de site terecht. Moeten deze eerst nog nagezien worden?
De eerste bijdrages die ik leverde zijn mogelijk verloren gegaan omdat ik niet doorhad dat ik ook nog de strip in de reeks moest ingeven, ik dacht dat dit rechtstreeks gebeurde omdat ik vanuit die strip vertrok. De laatste bijdrages zouden normaal gezien wel correct moeten doorkomen. Willen jullie eens nazien aub (laatste bijdrage is bij de 2e strip van Alban), kwestie dat ik weet dat ik geen verloren werk doe ;-) Voor de rest: chapeau met de site! Wat mij betreft de IMDB van de strips, waar ik met veel plezier bijdrages toe zal leveren (als het werkt).
PS: Ik had deze vraag gesteld via de contactgegevens van de site en kreeg van Surya het antwoord dat goed- of afkeuren van aanpassingen gebeurt door de moderators en dat een weetje/fout niet afgekeurd wordt omdat er geen strip aan gelinkt is. Daarna kreeg ik de raad om de vraag hier eens te stellen. Mijn bijdrages zouden niet meer in de lijst van goed te keuren aanpassingen staan.
Voor de volledigheid: ik heb er doorgegeven via mijn Ipad, mogelijk ligt daar het probleem?
Ik wacht voorlopig nog even om verdere bijdrages te doen ;-)
Geplaatst op 19/02/2020 Citeren
Avatar
D-Mon
Geplaatst op 19/02/2020
Crew
Avatar Veter
7839
Het is niet de bedoeling alle taalfouten/tikfouten/vertaalfouten toe te voegen als weetjes. Die zijn zo ontelbaar en dat is niet interessant.
Wat wel interessant is, zijn foutjes en inconsequenties in tekeningen e.d.... En weetjes over strips, tekeningen, personages, voertuigen, cameo's, prijzen, ...
Ik heb jouw taalfouten dus niet goedgekeurd, maar in elk geval wel bedankt voor de moeite en de lovende woorden!

Ik denk trouwens dat Surya zich vergist. Weetjes waar geen strip aan gekoppeld is, worden ook dikwijls geweigerd, tenzij het algemeen over de reeks gaat. Maar als het over iets specifiek in een bepaald album gaat, kan je dat album beter linken, anders valt dat moeilijk terug vinden. (bv: Lambik rijdt op pagina 22 met een Volkswagen en op pagina 24 is dat plots een Renault geworden; - lijkt me toch belangrijk dat je ook weet in welk album dat is)
Geplaatst op 19/02/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/02/2020
Crew
Avatar woelfie
4104
Origineel geplaatst door Veter
Het is niet de bedoeling alle taalfouten/tikfouten/vertaalfouten toe te voegen als weetjes. Die zijn zo ontelbaar en dat is niet interessant.


Ik herinner me nog de tijd dat Het B-gevaar recensies plaatste op hun website, inclusief taalfouten. Ik denk dat er bij zowat 1 strip op 2 ergens een taal- of schrijffout moet geweest zijn.
Dat zou ons inderdaad iets te ver voeren.
Geplaatst op 19/02/2020 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/02/2020
Avatar D-Mon
8
Ok, bedankt voor de respons. Blij dat ik de vraag gesteld heb. Dacht al dat er een fout in de programmatie zat en ging er eigenlijk geen tijd meer insteken. Nu ik weet wat jullie onder fouten verstaan én dat de bijdrages wel degelijk doorkomen, zal ik mij op de ‘interessante’ fouten focussen. ;-)

Misschien een tip om potentiële contributeurs te houden en/of te motiveren: feedback geven als iemand bijvoorbeeld een aantal keer iets aanlevert dat niet strookt met wat jullie voor ogen hebben. Kan ook voor jullie tijdsbesparend zijn.

In ieder geval, ben blij dat ik deze site gevonden heb. Als stripfanaat zal ik hier wel mijn ei in kwijt kunnen denk ik.

Cheers!

O ja, misschien nog 2 suggesties:
1. voor het uploaden van afbeeldingen van covers heb je de optie 18+, maar niet voor het uploaden van een afbeelding bij de weetjes/fouten. Kan ook daar nuttig zijn!
2. Je kan ook maar 1 afbeelding uploaden bij weetjes/fouten, daar waar meerdere afbeeldingen interessant kunnen zijn om bijvoorbeeld een inconsistentie aan te tonen.
Geplaatst op 20/02/2020 Citeren
Avatar
D-Mon
Geplaatst op 20/02/2020
Crew
Avatar woelfie
4104
Origineel geplaatst door D-Mon
1. voor het uploaden van afbeeldingen van covers heb je de optie 18+, maar niet voor het uploaden van een afbeelding bij de weetjes/fouten. Kan ook daar nuttig zijn!
2. Je kan ook maar 1 afbeelding uploaden bij weetjes/fouten, daar waar meerdere afbeeldingen interessant kunnen zijn om bijvoorbeeld een inconsistentie aan te tonen.

De mods (voor de inhoud) en de webmaster (voor de vorm en de goede werking) doen hun uiterste best om deze website zo goed mogelijk te maken.
Altijd heel fij dat dat geapprecieerd wordt. Veel succes en plezier ermee.
Geplaatst op 20/02/2020 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 20/02/2020
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door D-Mon
Misschien een tip om potentiële contributeurs te houden en/of te motiveren: feedback geven als iemand bijvoorbeeld een aantal keer iets aanlevert dat niet strookt met wat jullie voor ogen hebben. Kan ook voor jullie tijdsbesparend zijn.

Ik moet eens zorgen dat de moderators feedback kunnen geven bij elk soort aanpassing, momenteel is dat maar bij sommige mogelijk.

Origineel geplaatst door D-Mon
O ja, misschien nog 2 suggesties:
1. voor het uploaden van afbeeldingen van covers heb je de optie 18+, maar niet voor het uploaden van een afbeelding bij de weetjes/fouten. Kan ook daar nuttig zijn!
2. Je kan ook maar 1 afbeelding uploaden bij weetjes/fouten, daar waar meerdere afbeeldingen interessant kunnen zijn om bijvoorbeeld een inconsistentie aan te tonen.

Beiden genoteerd, bedankt voor de tips
Geplaatst op 21/02/2020 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/02/2020
Crew
Avatar Veter
7839
Origineel geplaatst door D-Mon
2. Je kan ook maar 1 afbeelding uploaden bij weetjes/fouten, daar waar meerdere afbeeldingen interessant kunnen zijn om bijvoorbeeld een inconsistentie aan te tonen.


Ik plaats de 2 (of meer) afbeeldingen naast elkaar en maak er 1 afbeelding van om hier te plaatsen. Vraagt een klein beetje werk met een beeldbewerkingsprogramma, en vergelijkende afbeeldingen zijn dan ook iets kleiner natuurlijk.
Geplaatst op 21/02/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/02/2020
Avatar D-Mon
8
Origineel geplaatst door Veter

Ik plaats de 2 (of meer) afbeeldingen naast elkaar en maak er 1 afbeelding van om hier te plaatsen. Vraagt een klein beetje werk met een beeldbewerkingsprogramma, en vergelijkende afbeeldingen zijn dan ook iets kleiner natuurlijk.


Ja, die oplossing was ook in mijn gedachten gekomen, maar heb zo geen programma staan op mijn Ipad. Het klassieke fotoprogramma dat er op zit laat dat niet toe. Dacht dan ook nog om eventueel een printscreen te nemen van een splitscreen met beide afbeelding, maar lukte me ook niet direct. Uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid en 1 afbeelding geüpload.
Geplaatst op 21/02/2020 Citeren
Avatar
D-Mon
Geplaatst op 21/02/2020
Avatar D-Mon
8
Misschien nog een aanvullende suggestie: als je op een strip klikt, dan zie je aan de rechterzijde of er al weetjes/fouten zijn: de opgegeven aantallen kloppen, maar als je daar dan op klikt, dan zie je echter alle weetjes/fouten uit de volledige reeks. Dit overzicht is handig als je op de reeks met alle titels staat, maar niet als je de weetjes/fouten van 1 specifieke strip wil kennen. Dan zou ik eerder enkel die weetjes/fouten verwachten uit die specifieke strip.

Naast het reeds gekende probleem ivm de juiste strip waarover het weetje/fout gaat (vb bij Jommeke had ik de witte bolhoed aangeduid, maar dit wordt als le melon blanc weergegeven), zie ik dat er ook een cijfer voor de titel van de strip staat die niet overeen komt met de titel uit de reeks. Vb: bij de zeepkoning staat er een 5 voor de titel ipv het nummer 45.
Geplaatst op 27/02/2020 Citeren
Avatar
D-Mon
Geplaatst op 27/02/2020
Crew
Avatar Veter
7839
Het is hetzelfde album, maar die versie staat in een andere reeks waar een andere nummering gehanteerd werd (hier dus de Nederlandse nummering of de collectors uitgave). En hangt eigenlijk samen met die foute taal. Het script neemt niet het album dat je aanduidt, maar een andere versie. En dat kan dan een andere taal en/of een andere nummering zijn.
Geplaatst op 27/02/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/02/2020