Senseï door DiGiorgio & Vax

ligt het aan mij of is er een ander probleem..?.. nl. op zoeken naar Senseï door DiGiorgio & Vax krijg ik ofwel "Er werden geen resultaten gevonden voor uw zoekopdracht" of een hele reeks Senseï's maar de Daedalus/Vax staat er niet tussen...
Meestal bij "Er werden geen resultaten gevonden voor uw zoekopdracht" is mijn zoekterm
Senseï of senseï of Sensei of sensei of Senseï Vax of senseï vax of Senseï(Vax) ...en ga zo maar door ...
Enkel bij zoekterm Vax komt er Senseï(Vax) naar voor... of ligt het aan mij ?
Geplaatst op 01/03/2020 Citeren
Avatar
lordbizarre
Geplaatst op 01/03/2020
Crew
Avatar woelfie
4089
De oorzaak van dit probleem is dat speciale diacritische tekens (zoals in dit geval de "ï") niet altijd correct worden opgezocht in de database.
Specifiek, als je hier "senseï" als zoekterm ingeeft, zal het script zoeken naar "sensei" ("ï" veranderd naar "i"), maar omdat de reeks wel degelijk een trema op de i heeft, vindt hij de reeks niet terug.
Je kan zoeken op "sense", dan komt de juiste reeks ook naar voren.
Geplaatst op 01/03/2020 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 01/03/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3318
Of zoeken op titel i.p.v. reeksnaam, zoals ik steeds doe. 😜
Geplaatst op 01/03/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 01/03/2020
Crew
Avatar Surya
13248
Dit is inderdaad een vervelend maar technisch moeilijk op te lossen probleem omdat dit het gevolg is van beginnersfouten die gemaakt werden in 2003 toen de site overschakelde van een statische site naar een site met een databank. De encodering van de titels is opgeslagen op de toen gebruikelijke methode maar die is inmiddels achterhaald en de omschakeling is niet zo simpel.
Geplaatst op 01/03/2020 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/03/2020
olraait , thx folks !
Geplaatst op 01/03/2020 Citeren
Avatar
lordbizarre
Geplaatst op 01/03/2020