Beste auteur?

Avatar Striphens
439
Op bladzijde statistiek voor auteurs staan de auteurs uit de stripinfo-database op volgorde (van populariteit/rapportcijfer voor albums?). Maar waar is de nummer 1?
Geplaatst op 18/08/2021 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 18/08/2021
Crew
Avatar Veter
7832
Lol.
Er ontbreken trouwens nog meer nummers.
En ook het hele scoresysteem kan nog wat bijschaven verdragen. Wie zien we daar als nummer 2 vooraan staan? De alom bekende Roel Smit (huh? wie?). Die zijn 86 stemmen allicht verkregen heeft door zijn letterwerk voor de vertaling van 'Maus', een album dat (terecht) hoge punten scoort. Terwijl Art Spiegelman (de scenarist & tekenaar van 'Maus') pas op de 5e plaats staat...
Geplaatst op 18/08/2021 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 18/08/2021
Crew
Avatar Surya
13249
Tiens, ik meen me te herinneren dat ik enkel scenario en tekeningen in aanmerking nam voor die score, blijkbaar werkt het dus niet helemaal zoals het hoort!
Geplaatst op 19/08/2021 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/08/2021
Crew
Avatar Surya
13249
Ah, ik zie wat er aan de hand is. Auteurs worden enkel in de lijst opgenomen als ze een scenario of tekeningen hebben gedaan, maar voor de berekening van hun score wordt er geen rekening gehouden met hun functies. Auteur nr 1 heeft echter geen scenarios of tekeningen, dus die wordt uit de lijst gefilterd.
De score zou uiteraard rekening moeten houden met de functies. Een vertaler is niet een goed vertaler omdat ze goede strips vertalen, maar omdat de vertaling van een strip goed uitgevoerd is, en dat is iets waar de site niets over weet natuurlijk.
Geplaatst op 19/08/2021 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/08/2021
Ook de andere soorten in dat overzicht zijn niet zonder fouten. Alleen de beste strip is goed, die werkt. De rest geeft hele rare uitslagen. Tot nu toe had ik eigenlijk alleen maar bij de beste strip gekeken. Nu ook eens bij de rest, oei, hele rare dingen gezien. Is misschien ook wel (eens) voor verbetering vatbaar.
Geplaatst op 19/08/2021 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 19/08/2021