Eigen collectie: meer overzicht krijgen

Ik kende deze website al van in de begindagen, maar nu pas gestart met mijn collectie in te geven. (Ik heb vroeger gebruik gemaakt van planetebd van Scaramanga, maar dat is nogal uitgedoofd daar)

Het is indrukwekkend hoe groot deze databank geworden is. Wat een monnikenwerk. Chapeau!

Er zijn vele kleine zaken te bedenken die deze website zouden kunnen verbeteren. Maar in grote lijnen vind ik de opbouw van de totale databank wel zeer goed en overzichtelijk.

Wat ik echter ver achterop vind hinken is de persoonlijke collectie. Ik vind het momenteel niet aangenaam om door mijn eigen collectie te bladeren. Hier zou een overzicht op reeksniveau toch logisch zijn, waarin je dan kan verder klikken om al je albums van die bepaalde reeks kan zien. (vb: http://www.planetebd.be/collectie.php?module=list&user=14&order=reeks)
En waarom ook niet de mogelijkheid om een galerij met enkel thumbnails van de albums te tonen? Maakt het ook leuk voor de gebruiker...

Iets minder belangrijk: de printbare versie van je eigen collectie. Waarom niet alle velden mogelijk maken als optie? (vooral Uitgeverij en HC/SC mis ik hier)
Moest een export naar Excel mogelijk zijn, kan de gebruiker zelf nog wat macro's toepassen, om het overzicht naar zijn smaak aan te passen.

Voor alle duidelijkheid, dit is bedoeld als opbouwende kritiek. Hopelijk hebben jullie er wat aan...
Geplaatst op 27/04/2022 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 27/04/2022
Crew
Avatar woelfie
4102
Welkom terug op de site.
We zij blij dat je het werk apprecieert dat erin gestoken is.

Je hebt mogelijk al gelezen (zie hier voor meer info) dat vorig jaar de website is overgenomen door stripweb.
De nieuwe eigenaar heeft de mods gevraagd om feedback te geven over hoe de website kan verbeterd worden, en veel van jouw ideeën, zo niet allemaal, zijn ook al opgenomen als mogelijke verbeteringen.
Wegens omstandigheden is er wat vertraging op de ontwikkeling van de website, maar we zullen te gepasten tijde informeren over de aanpassingen als die geïmplementeerd zijn.
Geplaatst op 27/04/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/04/2022
Crew
Avatar Surya
13259
Als aanvulling daar op wil ik nog zeggen dat de zoekfilter bovenaan handig kan zijn voor je al is het niet exact wat jij voor stelt natuurlijk.
Geplaatst op 27/04/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/04/2022
Ik had het ondertussen vernomen dat de website overgenomen is. Hopelijk blijven ze deze website verder uitbouwen.
Geplaatst op 28/04/2022 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 28/04/2022