Nieuwe optie "In bezit"

Avatar Wijnand
243
Als in naar het overzicht "Beste albums" ga, dan krijg ik de mogelijkheid om daarbij de optie "in bezit" aan te klikken, en ik kan gelijk zien welke albums ik daarvan heb.
Een prachtige optie.
Dit is als voorbeeld bedoeld.

Nu de vraag.
Als ik de naam van een tekenaar intik verschijnt er een overzicht van zijn werk. Tevens krijg ik dan een aantal opties om deze lijst te bekijken, b.v. "Alfabetische lijst".
Zou het mogelijk zijn om deze opties uit te breiden met de optie "In bezit"
Op het moment dat ik dan een tekenaar ingeef, laten we zeggen Milo Manara, kan ik ook gelijk kijken wat ik van hem in mijn verzameling heb.

Met vriendelijke groet,
Wijnand.
Geplaatst op 02/09/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 02/09/2022
Crew
Avatar Surya
13259
Dat zou inderdaad een leuke toevoeging zijn en technisch mogelijk, maar als ik me niet vergis is de eerste prioriteit van de huidige eigenaars om de nieuwe versie van de site af te werken.
Geplaatst op 03/09/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/09/2022
Avatar Wijnand
243
Dank voor je opmerking.

Maar voor wat betreft de opmerking over de nieuwe eigenaar. Doen die überhaupt wel iets aan de site?
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze heel snel een knop met "Boek kopen" hebben toegevoegd. En die knop wijst dan door naar hun stripwinkeltje. En verder tot nu toe, jammer genoeg, helemaal niks.
Geplaatst op 03/09/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 03/09/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Ja, het blijft daar héél stil... :-(
Geplaatst op 03/09/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/09/2022
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Maar dat knopje werkt heel goed! 🤔🙄😬
Geplaatst op 03/09/2022 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 03/09/2022
Avatar Wijnand
243
Alleen veel te duur
Geplaatst op 03/09/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 03/09/2022
Crew
Avatar Surya
13259
Origineel geplaatst door Wijnand
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze heel snel een knop met "Boek kopen" hebben toegevoegd. En die knop wijst dan door naar hun stripwinkeltje. En verder tot nu toe, jammer genoeg, helemaal niks.

Dat is iets dat ik toegevoegd heb op hun aavraag net voor de overdracht, net als het nieuwe logo.
Geplaatst op 04/09/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/09/2022
Krijgen jullie totaal geen nieuws van de eigenaars hoe de nieuwe site er gaat uitzien?
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
Thorgal57
Geplaatst op 05/09/2022
Avatar Wijnand
243
Surya,

Het gaat me er niet zozeer om wie het geplaatst heeft, maar om het feit dat ze daar wel aan gedacht hebben, en voor de rest tot nu toe niks doen.
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 05/09/2022
Avatar Wijnand
243
Er in ieder geval op geen enkele wijze over communiceren naar gebruikers toe.
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 05/09/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Exact een jaar geleden, op 4 september 2021, werden de medewerkers uitgenodigd op een vergadering met de nieuwe eigenaar.
Die heeft zichzelf daar toen voorgesteld en ook zijn plannen met de site. Hij verzekerde ons dat hij enthousiast was over de site en die wou behouden, en dat die in alle zelfstandigheid kon voortwerken. En dat hij ons ook ging helpen om die te verbeteren en vlot te laten werken. Er was al een team aangesproken om verder te werken aan de vernieuwde site waar Surya ooit aan begonnen was, en al een eind op weg was.
Ik had toen een goed gevoel na die vergadering, en had weer hoop dat de site toch nog een toekomst had.
Maar na een paar maand (denk ik), was er het bericht dat het programmeerteam dit toch niet zag zitten, en afgehaakt had. Er zou dus een nieuw team moeten gezocht worden.
En sindsdien is er (bij mijn weten), geen verdere opvolging meer geweest. Is er al iemand mee bezig of niet? Ik weet het alvast niet.
En ik zie de toekomst van de site eigenlijk ook weer wat somberder in.
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 05/09/2022
Crew
Avatar woelfie
4102
Ik heb zowat hetzelfde gevoel als Veter.

Dat het programmeerteam had afgehaakt lag niet aan deze site, want er werd ons gemeld dat die ook hadden afgehaakt voor de commerciële site (stripweb). Ik heb effectief niet de indruk dat er aan stipweb veel veranderd is de laatste maanden. Dat kan gebeuren.
Waar ik vooral mee zit is het gebrek aan communicatie dienaangaande. Zoals Veter aangeeft: Is er al een nieuw team? Werken die aan stripinfo of enkel aan stripweb? Blijft het idee om stripinfo te houden voor collectiebeheer behouden?

Veel vragen en weinig antwoorden. :(
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 05/09/2022
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Dat het niet allemaal loopt zoals ze gepland hadden kan ik inkomen, maar het gebrek aan communicatie ...

Laten we hopen dat er snel verandering inkomt!?
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 05/09/2022
Crew
Avatar Iyo74
6892
Heeft iemand al geprobeerd om contact op te nemen met de nieuwe eigenaars?
Zoniet, wil ik wel een poging wagen.
Geplaatst op 05/09/2022 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 05/09/2022
Crew
Avatar Veter
7839
Doe maar he.
Geplaatst op 06/09/2022 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 06/09/2022
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ik heb bericht gekregen van de nieuwe eigenaars en die wisten me te zeggen dat ze niemand vinden die wil verderwerken aan het systeem dat Surya heeft gebouwd. Ze blijven zoeken naar iemand die dit wel wil doen, maar alle tips zijn welkom! Zodra iemand gevonden is, gaan ze onmiddellijk van start.

Er is mij ook medegedeeld dat hun energie en geld momenteel naar een nieuwe website van stripweb en BDweb (voorzien in het eerste kwartaal van 2023) gaat.

We moeten niet wanhopen en ik citeer: "Jullie hoeven jullie geen zorgen te maken we zullen stripinfo NIET laten in de kou staan."
Geplaatst op 08/09/2022 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 08/09/2022
Crew
Avatar woelfie
4102
Allé, mijn drie vragen van hierboven zijn toch al beantwoord.
Geplaatst op 08/09/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/09/2022
Avatar Wijnand
243
De meest simpele oplossing lijkt mij dat ze, tegen een fors bedrag natuurlijk, Surya inhuren om het karwei te klaren.
Gesteld natuurlijk dat Surya hier nog tijd voor en zin aan heeft.
Voor programmeerwerk en communicatie maakt het niet uit waar je je ter werekld bevindt.
Geplaatst op 08/09/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 08/09/2022
Avatar Striphens
443
Ik ben docent ICT op een hogeschool in Leeuwarden. In het kader van onderwijs laten we studenten (software engineers) nu al functionaliteiten van een database als STRIPInfo nabouwen. Ook innovatieve plannen worden gemaakt (en uitgevoerd: boek vinden obv barcode bijvoorbeeld). 't Lijkt mij hartstikke leuk als de wisselende studentengroep zich serieus kan inspannen voor deze website in het oplossen/wegwerken van behapbare blokjes wijzigingen. Ik wil graag met jullie in overleg of dit kan bijdragen...
Geplaatst op 09/09/2022 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 09/09/2022
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Klinkt interessant, ben benieuwd wat er uit de bus zal komen … 🧐
Geplaatst op 09/09/2022 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 09/09/2022
Crew
Avatar Surya
13259
Origineel geplaatst door Wijnand
De meest simpele oplossing lijkt mij dat ze, tegen een fors bedrag natuurlijk, Surya inhuren om het karwei te klaren.
Gesteld natuurlijk dat Surya hier nog tijd voor en zin aan heeft.
Voor programmeerwerk en communicatie maakt het niet uit waar je je ter werekld bevindt.

Ze hebben me dit gevraagd, maar omdat ik wil vermijden opnieuw belastingplichtig te worden in Belgie, heb ik geweigerd. Een van de belangrijkste redenen dat ik de site verkocht was ook omdat ik vond dat ik niet de benodigde tijd aan het programmeren kon spenderen. Als ik die taak opnieuw zou opnemen, zitten we dus opnieuw met hetzelfde probleem: ofwel duurt het te lang, ofwel heb ik geen vrije tijd meer.

Die twee elementen samengevoegd zorgen ervoor dat ik dit niet wil doen, ook al zou ik het op zich niet erg vinden om verder te werken aan de site. Ik wil niets liever dan de nieuwe versie afgewerkt zien.
Geplaatst op 12/09/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/09/2022
Crew
Avatar Surya
13259
Origineel geplaatst door StripHens
't Lijkt mij hartstikke leuk als de wisselende studentengroep zich serieus kan inspannen voor deze website in het oplossen/wegwerken van behapbare blokjes wijzigingen. Ik wil graag met jullie in overleg of dit kan bijdragen...

Wel, de nieuwe versie van de site is gebouwd op Laravel (versie 8 denk ik, maar upgraden naar versie 9 zou een werk van 5 minuten moeten zijn) met een front end met Blade templates en VueJS. Al denk ik dat het misschien goed zou zijn als de front end herbouwd zou worden in React met InertiaJS.
Geplaatst op 12/09/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/09/2022
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door Surya
Wel, de nieuwe versie van de site is gebouwd op Laravel (versie 8 denk ik, maar upgraden naar versie 9 zou een werk van 5 minuten moeten zijn) met een front end met Blade templates en VueJS. Al denk ik dat het misschien goed zou zijn als de front end herbouwd zou worden in React met InertiaJS.

Volledig mee akkoord 😵
Origineel geplaatst door StripHens
't Lijkt mij hartstikke leuk als de wisselende studentengroep zich serieus kan inspannen voor deze website in het oplossen/wegwerken van behapbare blokjes wijzigingen. Ik wil graag met jullie in overleg of dit kan bijdragen...

DAT begrijp ik wel. 't zou een mooie oplossing zijn om het vooruit te laten gaan, Schitterend idee, StripHens!
Geplaatst op 12/09/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 12/09/2022
Avatar Wijnand
243
Is er inmiddels al iets meer te melden over de voortgang van het voorstel van Striphens?
Geplaatst op 11/10/2022 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 11/10/2022
Avatar Striphens
443
Geplaatst op 02/08/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 02/08/2023
Avatar Wijnand
243
Klopt, maar Manara was slechts het voorbeeld.
Maar wat ik graag zou willen zien is dat "Sorteeropties" wordt uitgebreid met "In bezit", zodat ik gelijk in beeld krijg wat ik van een auteur heb.
Geplaatst op 02/08/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 02/08/2023
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door Striphens
Volgens mij is dit de bladzijde die je wilde zien, Wijnand: https://stripinfo.be/auteur/index/286_Manara_Milo/strip...


Dit is een fantastische optie.
Jammer genoeg werkt het (nog) niet naar behoren: als ik hetzelfde doe met Rosinski, zie ik enkel zwarte boekjes (in bezit maar nog geen score), en dat niet eens bij alle strips (bv Thorgal enkel bij 6, 8, 11, 16, 17, ...) terwijl ik zeker de eerste 20 albums heb.
Maar da's dus uitkijken tegen dat het goed werkt :)
Geplaatst op 03/08/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 03/08/2023
Avatar Wijnand
243
Ik zie nu wat je bedoelt. Eerst de optie "Alfabetisch" toepassen en voor de naam van het boek kan ik dan zien wat ik bezit. Ik dacht dat enkel de boeken die ik bezit in beeld zouden komen en niet de hele lijst van de auteur. Maar dit kan natuurlijk ook prima. Hartelijk dank.

Ik zie alleen ook dat nog niet alle boeken worden meegenomen.
Het lijkt wel alsof latere drukken niet worden meegenomen.
Geplaatst op 03/08/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 03/08/2023
Crew
Avatar Surya
13259
Het lijkt er op dat het enkel werkt als de editie die de query toont ook die is die je bezit, niet als je een andere editie bezit.
Geplaatst op 03/08/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/08/2023
Avatar Striphens
443
Ik zag het ook gisterenavond: met zo'n beetje alle S&W hier, zag ik te weinig boekjes voor Willy's lijst.
De puzzel wordt opgelost.
Geplaatst op 03/08/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 03/08/2023
Avatar Striphens
443
15u40 Volgens mij is het nu gefixed. Dat was wel echt een puzzel!
Maar als jij nog iets mist/vreemds ziet in dat overzicht, meld het me...
Geplaatst op 03/08/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 03/08/2023
Avatar Wijnand
243
-Het werkt perfect!!! Heel hartelijk dank!!!
Geplaatst op 03/08/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 03/08/2023
Crew
Avatar Surya
13259
Origineel geplaatst door Striphens
Dat was wel echt een puzzel!

Ja, het zijn complexe queries met veel tabellen he...
Geplaatst op 04/08/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/08/2023