fout in lijst 'beste strips'

Avatar nissan
1
Als ik de lijst 'beste strips' ophaal, blijkt er al en hele tijd iets fout te zijn met de eerst 3 plaatsen, denk ik? De cijfers kloppen helemaal niet en er is ook wat fout met de graffics denk ik. Op deze manier is heel de lijst 'beste strips' natuurlijk niet meer correct, want de drie strips die op nummer 1, 2 en 3 staan, zijn volgens mij ook strips die daar nooit kunnen staan. Klopt dit, of is het een fout bij mij alleen? Alvast bedankt om het eens te bekijken. Gr. Stef
Geplaatst op 11/12/2022 Citeren
Avatar
nissan
Geplaatst op 11/12/2022
Crew
Avatar Surya
13260
We weten wat het probleem is. Er is een probleem met de waardes van de stemmen in de databank. Om dat op te lossen dienen die waardes daar aangepast te worden. Helaas heeft geen enkele moderator momenteel toegang tot de databank.
Geplaatst op 11/12/2022 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/12/2022
Ik zie ook nog een andere fout, neem ik nu als voor beeld de strip "Het Konvooi," die heeft een rating van 8,01 maar als je dan in de ranking van "Beste strips" kijkt is de rating maar 7,66 of is dat normaal ?
Geplaatst op 02/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 02/03/2023
Origineel geplaatst door Centauri167
Ik zie ook nog een andere fout, neem ik nu als voor beeld de strip "Het Konvooi," die heeft een rating van 8,01 maar als je dan in de ranking van "Beste strips" kijkt is de rating maar 7,66 of is dat normaal ?


Heb, denk ik, ondertussen het antwoord zelf gevonden; zou zijn omdat de "Beste strips" niet dagelijks een update krijgen, al hoop ik dat dit nog wel steeds af en toe gebeurd ?
Geplaatst op 02/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 02/03/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Origineel geplaatst door Centauri167
Ik zie ook nog een andere fout, neem ik nu als voor beeld de strip "Het Konvooi," die heeft een rating van 8,01 maar als je dan in de ranking van "Beste strips" kijkt is de rating maar 7,66 of is dat normaal ?


Wel, een strip heeft 2 scores: de gemiddelde score en een bayesian score. En die wordt gebruikt voor de "beste strips" lijst omdat die een soms minder vertekend beeld geeft.
Ik kan me niet herinneren welke score wanneer getoond wordt op de pagina van de strip zelf, maar ik vermoed dat het de gemiddelde score is omdat de bayesian score pas berekent wordt van zodra er minimaal 10 stemmen zijn.
Geplaatst op 07/03/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/03/2023
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Centauri167
Ik zie ook nog een andere fout, neem ik nu als voor beeld de strip "Het Konvooi," die heeft een rating van 8,01 maar als je dan in de ranking van "Beste strips" kijkt is de rating maar 7,66 of is dat normaal ?


Wel, een strip heeft 2 scores: de gemiddelde score en een bayesian score. En die wordt gebruikt voor de "beste strips" lijst omdat die een soms minder vertekend beeld geeft.
Ik kan me niet herinneren welke score wanneer getoond wordt op de pagina van de strip zelf, maar ik vermoed dat het de gemiddelde score is omdat de bayesian score pas berekent wordt van zodra er minimaal 10 stemmen zijn.


De strip waarover ik het had, heeft meer dan 10 stemmen. Maar ik las in een ander topic dat de lijst van de "Beste strips" niet dagelijks een update krijgt waardoor er een verschil kan zijn, was de uileg van een "medewerker" van de site of klopt die niet ?
Geplaatst op 07/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 07/03/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Ik denk dat de score wel geupdate wordt, maar de rang niet noodzakelijk, maar ik herinner het me niet goed meer.
Geplaatst op 08/03/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/03/2023
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat de score wel geupdate wordt, maar de rang niet noodzakelijk, maar ik herinner het me niet goed meer.


Iets klopt er alvast niet !

Ik zal terug het voorbeeld geven van de strip "Het Konvooi," voor mijn score had se strip een score van 7,66 en stond op plaats 1677 bij "Beste strips" eveneens met een score van 7,66; na mijn score had de strip een score van 8,01 maar bij "Beste Strips" tot vandaag een score van 7,66 en het heeft dezelfde plaats behouden.

Maar er is inderdaad nog een andere fout want ik zie op die pagina in de "Beste Strips" lijst strips met een lagere score ( in de lijst ) die hoger staan dan strips met een hogere score ?
Geplaatst op 08/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 08/03/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Ik heb de rankings laten herbereken

Kijk je eens of de meeste problemen opgelost zijn?
Geplaatst op 09/03/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/03/2023
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb de rankings laten herbereken

Kijk je eens of de meeste problemen opgelost zijn?


Heb 2 strips "getest" en heel de pagina was correct kwa ranking, waren geen rare volgordes meer in te zien.

Het andere issue, dat strips ( met meer dan 10 stemmen ) een andere score hebben in de "Beste Strips" dan er bij de strip staat is nog steeds en moet een fout zijn. Waarom geloof ik dat ? Omdat de score die in de "Beste Strips" staat dezelfde is van voor ik gestemd had en de strip een hogere score kreeg. De score van de strip is door mijn stem dus aangepast, maar niet de score die wordt weergegeven in "Beste Strips." Beide scores moeten toch worden aangepast ?
Geplaatst op 10/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 10/03/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Niet noodzakelijk.

Zoals ik al zei: een strip heeft 2 scores: een is het rekenkundig gemiddelde van de scores, de andere is een Bayesian score die wat ingewikkelder is. Die houdt rekening met het aantal stemmen en de gemiddelde score van alle strips op de site. Het is best mogelijk dat jouw extra stem er geen invloed op heeft als ze dicht bij dat gemiddelde van alle strips of het gemiddelde van de strip zelf ligt.

Hier kan je er meer over lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian_statistics
Geplaatst op 10/03/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/03/2023
Origineel geplaatst door Surya
Niet noodzakelijk.

Zoals ik al zei: een strip heeft 2 scores: een is het rekenkundig gemiddelde van de scores, de andere is een Bayesian score die wat ingewikkelder is. Die houdt rekening met het aantal stemmen en de gemiddelde score van alle strips op de site. Het is best mogelijk dat jouw extra stem er geen invloed op heeft als ze dicht bij dat gemiddelde van alle strips of het gemiddelde van de strip zelf ligt.

Hier kan je er meer over lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian_statistics


Ik ken de Bayesian score, het is natuurlijk wel moeilijk om zo te zien of er effectief een fout is of een vertraagde update of het gewoon om de score en zijn berekening zelf gaat.

Is er trouwens al een oplossing in zicht voor het originele probleem, dit dateert nu toch ook al van maanden geleden ?

Het is duidelijk makkelijker om een site over te nemen dan ze goed te laten werken, des te meer respect Surya voor wat jij ( en de andere medewerkers ) al die jaren hebben klaargespeeld !
Geplaatst op 18/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 18/03/2023
Crew
Avatar woelfie
4102
Origineel geplaatst door Centauri167
Is er trouwens al een oplossing in zicht voor het originele probleem, dit dateert nu toch ook al van maanden geleden ?

Er is een serieuze vertraging gekomen omdat de site wel overgenomen was, maar er geen technisch team kon samengestled kon worden die de website verder ontwikkelde (en de problemen kon oplossen die de mods naar voren hadden geschoven).
Er is recent wat schot in de zaak gekomen, dus we hopen op middellange termijn vorderingen en vooral verbeteringen te zien.
Geplaatst op 18/03/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 18/03/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Origineel geplaatst door Centauri167
Het is duidelijk makkelijker om een site over te nemen dan ze goed te laten werken, des te meer respect Surya voor wat jij ( en de andere medewerkers ) al die jaren hebben klaargespeeld !

Bedankt, maar dit is uiteraard ook deels mijn fout, ik heb de bugs die aan de oorzaak liggen niet opgelost. Uiteraard wist ik van sommige bugs niet dat ze bestonden. Maar ja, ik ging regelmatig in de DB dingen opkuisen.
Geplaatst op 19/03/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/03/2023
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Centauri167
Het is duidelijk makkelijker om een site over te nemen dan ze goed te laten werken, des te meer respect Surya voor wat jij ( en de andere medewerkers ) al die jaren hebben klaargespeeld !

Bedankt, maar dit is uiteraard ook deels mijn fout, ik heb de bugs die aan de oorzaak liggen niet opgelost. Uiteraard wist ik van sommige bugs niet dat ze bestonden. Maar ja, ik ging regelmatig in de DB dingen opkuisen.


Problemen en bugs zijn er altijd geweest en dat is logisch, dat ze altijd door je werden aangepakt en dat de site er steeds beter op werd, dat is jouw ( en je helpende medewerkers hun ) grote verdienste !
Geplaatst op 20/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 20/03/2023
Avatar Striphens
443
Admins en/of Surya,

Zouden jullie de waarderingen (sterretjes) voor de boeken weer eens willen updaten/refreshen?
Ik heb het gevoel dat de lijst "beste strips" zo wel eens correct zou kunnen zijn...
Geplaatst op 15/05/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 15/05/2023
Crew
Avatar woelfie
4102
Working...

Ik zal bevestigen als het gedaan is
Geplaatst op 15/05/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/05/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Done. Het is inderdaad opgelost. Nu vraag ik me af
- Was jij diegene met de scores boven 10? En zo ja, hoe heb je dat kunnen doen?
- Heb jij dingen aangepast in de DB op een of andere manier?
Geplaatst op 15/05/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/05/2023
Avatar Striphens
443
Origineel geplaatst door Surya
Done. Het is inderdaad opgelost. Nu vraag ik me af
- Was jij diegene met de scores boven 10? En zo ja, hoe heb je dat kunnen doen?
- Heb jij dingen aangepast in de DB op een of andere manier?

Ik denk een aantal hickups in data van diverse gebruikers, no pun intended. Zie mail.
Geplaatst op 16/05/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 16/05/2023
Crew
Avatar Surya
13260
Het is vreemd omdat in de code die waardes op verschillende momenten gechecked worden en maximaal 10 kunnen zijn. Maar er moeten dus gaten in zitten die foute data soms doorlaten. Vreemd dat dit vroeger nooit gebeurd is.

Bedankt voor de opkuis!
Geplaatst op 16/05/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/05/2023