Een hoop strips/boeken en weinig kennis

Avatar rstest
1
Beste,

Ik ben in bezit gekomen van een collectie strips en/of boeken, dit zijn er volgens mij circa 1800 in totaal.
Echter is dit niet helemaal mijn wereld en willen wij ze tegen een prijs weg doen.
Naast deze site waar de algemene prijs best verschillend is en ik misschien het niet helemaal snap.
Zijn er andere informatie bronnen die ik kan aanhouden om prijzen te bepalen?

Aangezien het zoveel is is het heel lastig om hier binnenkort even een een lijst van te maken want hier gaat veel tijd overheen en weet ik niet of dit helemaal de tijd waard is.

Ik denk dat ik eerst begin met de series, maar we hebben namelijk ook heel veel losse strips/boeken of die ik niet helemaal kan plaatsen.
Geplaatst op 23/10/2023 Citeren
Avatar
rstest
Geplaatst op 23/10/2023
Avatar Wijnand
246
Kijk eens op site van Lastdodo.
Geplaatst op 23/10/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 23/10/2023
Crew
Avatar Veter
7841
Hier op Stripinfo zie je de gemiddelde prijs die de gebruikers er voor betaald hebben (als ze die aankoopprijs erbij gezet hebben, natuurlijk).
Lastdodo is inderdaad ook een optie, en daar zie je voornamelijk de prijzen van de handelaars, en die zijn daar gemiddeld (héél) hoog.
Verwacht van al die prijzen niet te veel. Als je die strips in bulk wil verkopen ga je daar niet zoveel voor krijgen, omdat je de bluts met de buil moet nemen (waardeloze strips + misschien iets meer waardevoller strips).
In het algemeen zit er bij losse verkoop ook een onderscheid voor hardcover/softcover, voor de staat van de albums, 1ste drukken of herdrukken, ...
En tenslotte is een strip ook maar waard wat iemand er wil voor geven... 😉
Geplaatst op 23/10/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/10/2023
Avatar Wijnand
246
En je kunt de boeken ook aanbieden op Catawiki. Een veilingsite met een aparte afdeling voor strips.
Geplaatst op 23/10/2023 Citeren
Avatar
Wijnand
Geplaatst op 23/10/2023
Crew
Avatar Surya
13261
Of Bobbedoes
Geplaatst op 24/10/2023 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/10/2023