Opaal in oblivion ?

Avatar Aaron
62
Ik geloof dat de data op deze site niet accuraat is. OPAAL zou verder verschijnen (album 4) via uitgeverij Blitz... naar het schijnt is uitgeverij Blitz al even dood gebloed als uitgeverij Talent. En waarom geeft editions Soleil zijn strips niet uit in het Nederlands ? Editions Soleil geeft zels een speciale uitgave van OPAAL, namelijk de 'Codex'. Of ben ik de enige Nederlandstalige stripliefhebber die met deze frustratie zit ?
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Aaron
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar frodo76
296
ik denk dat er veel stripliefhebbers met deze frustratie zitten...
het enige dat we kunnen hopen is dat de nieuwe kleinere uitgeverijen zoals Deadalus, Silvester, Uitgeverij L,... de reeksen terug opnemen of herdrukken, wat bij veel reeksen al het geval is, maar alles zal dit nooit zijn want we moeten eerlijk zijn dat er toch ook veel zooi tussen het fonds van Mr Matton zit/zat.
Ter volledigheid zullen deze onafgewerkte reeksen wel nog een tijdje als "aangekondigd" blijven staan vrees ik... wat eigenlijk niet fout is, deze zijn effectief aangekondigd geweest!
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
frodo76
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar Surya
13239
Neen, je bent niet de enige, maar helaas. Ik denk dat de voornaamste reden voor Soleil is: het Nederlandse taalgebied is te klein, ze kunnen er niet genoeg geld aan verdienen.

Wat de aangekondigde strip betreft: tot nader order is Talent nog niet officieel dood, en zolang het album niet door een andere uitgever vertaald wordt, blijft deze uitgave als dus in de databank zitten, louter ter info.
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/06/2008
Crew
Avatar cuppenh
1520
Gefrustreerd, dat is het woord.
De enigste oplossing die ik gevonden heb om mijn frustratie een beetje onder controle te houden: toch maar de franse versie kopen.
Bijvoorbeeld: Vae Victis 15 Ambre à Alésia gekocht teneinde het verhaal uit te kunnen lezen. Zolang de nederlandse versie er niet is, hangen de voorgaande veertien delen ook maar een beetje in de lucht, nietwaar?
Geplaatst op 18/06/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 18/06/2008