Dylan Dog

Ik ga deze reeks beginnen ingeven, gaat wel tijd vergen,
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 27/06/2008
Ik merk dat van de 4 verschilende covers van de dylan dog albums die ik ingeef, er maar 3 worden geplaatst.

Er is een verschil tussen de covers van de 1ste herdruk en de 2de herdruk. De schuine banner rechts bovenaan vermeld "ristampa" en "seconda ristampa".

Als dit niet belangrijk is laat me dit dan weten. Dan kan ik een cover minder ingeven. bespaart me tijd ;)
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar Surya
13264
Dat is wel belangrijk, maar misschien kunnen de moderators dat niet zien. Gelieve dus te vermelden bij "opmerking uitgave"

Als de boeken in het Italiaans zijn, waarom zijn de coverteksten dan in het Engles ?(
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Toutiorix
Ik merk dat van de 4 verschilende covers van de dylan dog albums die ik ingeef, er maar 3 worden geplaatst.

Er is een verschil tussen de covers van de 1ste herdruk en de 2de herdruk. De schuine banner rechts bovenaan vermeld "ristampa" en "seconda ristampa".

Als dit niet belangrijk is laat me dit dan weten. Dan kan ik een cover minder ingeven. bespaart me tijd ;)


nog een verschil met AM/NL comics NL comics hebben maar 1 cover

AM daarentegen kunnen idd veel verschillende covers hebben (cuppenh heb je van de AM comics dan ook de verschillende coveruitgaven? gelijk je hebt van de gewone strips?)
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Ik had je een pm'tje gestuurd met de uitleg waarom ik die albums niet weerhouden had. De verschillende tekst op dat bannertje was inderdaad niet te zien, ik was er van overtuigd dat het een gewone herdruk was met dezelfde cover. Mijn excuses voor de foute beoordeling!
Misschien kan je bij zo'n minieme verschillen inderdaad beter een opmerking zetten over de tekst in zo'n bannertje?

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_51506.jpg
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/06/2008
Heb de covertext van de website van de uitgever. Ze staan eigenlijk niet op de cover :s . Heb ze er bij gezet om zo veel mogelijk info te geven.

Als je liever hebt dat ik ze er niet bij zet laat ik ze int vervolg er af.
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Toutiorix
Ze staan eigenlijk niet op de cover

lol

Covertekst is inderdaad de "teaser" tekst of uitleg die op de achterkant staat.
Het is niet de bedoeling eigen teksten of teksten van een of andere site (ook niet van de uitgever) er bij te zetten.
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/06/2008
roger that, :rolleyes:

Zal mij aan dei regel aanpassen weledele heer 8)
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 27/06/2008
By he way,

Kan je de nrs 162 en 182 er terug afhalen. ga ze opnieuw en corecter ingeven.

Bedankt
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Toutiorix

Zal mij aan dei regel aanpassen weledele heer


Met veel dank, edelgeboren heerschap! :)

Die 2 nummers zitten al in een ledencollectie, maar ik vermoed dat het jouw collectie is, ik zal ze dus maar verwijderen.
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door T.I.A

nog een verschil met AM/NL comics NL comics hebben maar 1 cover

AM daarentegen kunnen idd veel verschillende covers hebben (cuppenh heb je van de AM comics dan ook de verschillende coveruitgaven? gelijk je hebt van de gewone strips?)


Van een aantal uitgaven heb ik inderdaad de verschillende covers gekocht. Het meest fameuze voorbeeld is natuurlijk X-Men 1 (5 verschillende covers, meen ik me te herinneren - ik heb geen tijd om de exacte data op te zoeken, dus even iets uit het blote hoofd) of Spider-Man 1 (silver-black-normal-bagged-unbagged-en zo) of Buffy, the vampire slayer (steeds een uitgave met foto-cover en een met getekende cover) etc.
Maar dat is sporadisch gebeurd, toen het nog een nieuwe gimmick was.Of dat ik de reeks persé compleet wilde hebben. Tegenwoordig doe ik aan die maffe geldkloppende praktijken niet meer mee. Het is al erg genoeg dat ik zo idioot ben om van nederlandse stripalbums de herdrukken te kopen. Ik moet ergens grenzen gaan trekken, nietwaar. Ik heb ook geen bodemloze geldput achter in detuin of een huis met elastieken muren om de zich almaar utibreidende papierberg te herbergen.
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 27/06/2008
Er zijn 8 engelstalige uitgaven van dylan dog uitgegeven bij "Dark Horse" moet deze ingegeven worden als een nieuwe serie of vul ik ze bij aan als bv. A1, A2, enz ... ?
Geplaatst op 30/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 30/06/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door cuppenh
Origineel geplaatst door T.I.A

nog een verschil met AM/NL comics NL comics hebben maar 1 cover

AM daarentegen kunnen idd veel verschillende covers hebben (cuppenh heb je van de AM comics dan ook de verschillende coveruitgaven? gelijk je hebt van de gewone strips?)


Van een aantal uitgaven heb ik inderdaad de verschillende covers gekocht. Het meest fameuze voorbeeld is natuurlijk X-Men 1 (5 verschillende covers, meen ik me te herinneren - ik heb geen tijd om de exacte data op te zoeken, dus even iets uit het blote hoofd) of Spider-Man 1 (silver-black-normal-bagged-unbagged-en zo) of Buffy, the vampire slayer (steeds een uitgave met foto-cover en een met getekende cover) etc.
Maar dat is sporadisch gebeurd, toen het nog een nieuwe gimmick was.Of dat ik de reeks persé compleet wilde hebben. Tegenwoordig doe ik aan die maffe geldkloppende praktijken niet meer mee. Het is al erg genoeg dat ik zo idioot ben om van nederlandse stripalbums de herdrukken te kopen. Ik moet ergens grenzen gaan trekken, nietwaar. Ik heb ook geen bodemloze geldput achter in detuin of een huis met elastieken muren om de zich almaar utibreidende papierberg te herbergen.



idd maar zou toch meer geneigd zijn de (mocht ik daar interesse voor hebben) verschillende uitgaven van de Comics te kopen omdat bij strips de cover nagenoeg enkele details niet verandert daarentegen bij de comics totaal. Maar zo als ik al begrepen heb spaar je geen comics meer ;)
Geplaatst op 30/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/06/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Toutiorix
Er zijn 8 engelstalige uitgaven van dylan dog uitgegeven bij "Dark Horse" moet deze ingegeven worden als een nieuwe serie of vul ik ze bij aan als bv. A1, A2, enz ... ?


Als het dezelfde verhalen zijn, maar in een andere taal, voeg je ze gewoon in als [Andere uitgave toevoegen]. Zoals je met de alternatieve uitgaven in het Italiaans doet.
Als het andere verhalen zijn, kan je ze met een voorvoegsel toevoegen.
Geplaatst op 30/06/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/06/2008
moeilijk te zegen, er zijn meer dan 250 uitgaven in italiaans. :rolleyes: begin maar te zoeken

De engelsen hebben enkel een nummering (buiten 1 uitgave) en geen titel. die eene uitgave kan ik niet direct vinden.

Ik denk dat ik ze best als apparte strips behandel
Geplaatst op 30/06/2008 Citeren
Avatar
Toutiorix
Geplaatst op 30/06/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Inderdaad, gebruik misschien de letter E of Eng om al wat aan te geven dat het om Engels gaat?
Geplaatst op 01/07/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 01/07/2008