Stripwinkel databank

Crew
Avatar Surya
13261
Wegens grote vraag is er nu een nieuw onderdeel op de site: een databank met strip winkels. Deze pagina is nu toegevoegd aan het menu tussen "Beste strips" en "Links".
Uiteraard hopen we op de steun van de bezoekers om deze databank zo compleet mogelijk te maken. Voeg dus alle gekende strip winkels gauw toe. Er is een link naar de toevoeg pagina zichtbaar, als je op de strip winkel pagina bent.

Binnenkort, komt er ook een zoekfunctie op de pagina, om nog vlugger een winkel in jouw buurt te kunnen localiseren!
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2008
Avatar Herbert
1105
Alweer een prima aanvulling op Stripinfo, waarvoor dank.


Klein detail: "stripwinkel" schrijf je in één woord, niet in twee woorden.

Wil je dit nog aanpassen ? :)
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Herbert
Wil je dit nog aanpassen ? :)

Neen, 't is half 1, ik ga eten :D
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2008
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Herbert
Wil je dit nog aanpassen ? :)

Neen, 't is half 1, ik ga eten :D

Smakelijk. ;)
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 24/08/2008
Avatar Jean-Paul
384
Origineel geplaatst door Surya
Wegens grote vraag is er nu een nieuw onderdeel op de site: een databank met strip winkels. Deze pagina is nu toegevoegd aan het menu tussen "Beste strips" en "Links".
Uiteraard hopen we op de steun van de bezoekers om deze databank zo compleet mogelijk te maken. Voeg dus alle gekende strip winkels gauw toe. Er is een link naar de toevoeg pagina zichtbaar, als je op de strip winkel pagina bent.

Binnenkort, komt er ook een zoekfunctie op de pagina, om nog vlugger een winkel in jouw buurt te kunnen localiseren!


Mooi! Zojuist Dumpie en Mevrouw Kern (Leiden) toegevoegd.

Misschien is e-mail nog een aardig veld om toe te voegen? (Ik mail meer dan ik fax...) En een manier om commentaar achter te laten misschien? ("Veel Amerikaanse comics, aardige bediening, aan de dure kant"... Dat soort opmerkingen.)
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Deecee1
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Herbert
Wil je dit nog aanpassen ? :)

Neen, 't is half 1, ik ga eten :D

Smakelijk. ;)

Dank u.

De aanpassing is gebeurd, behalve in de afbeeldingen. Die doe ik straks.
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Opmerkingen zijn nu mogelijk
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Tem! Tem! Tuuum! De zoekfunctie is ook toegevoegd
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Surya
De zoekfunctie is ook toegevoegd.


Zoeken op postnummer lukt (nog) niet ?!
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Ah, goed idee. Toegevoegd.
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2008
Supercool ca!
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 24/08/2008
Avatar Voske
248
Ook een idee om webwinkels toe te kunnen voegen (of aparte 'database' van te maken

Het 'fax'-veld kan naar mijn mening het beste vervangen worden door e-mail...
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Wohow, now all my dreams come trough...

Superdeluxe, dit is voor mij echt een +. :D
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Voske
Ook een idee om webwinkels toe te kunnen voegen (of aparte 'database' van te maken

Het 'fax'-veld kan naar mijn mening het beste vervangen worden door e-mail...


Yep daar heb ik al een lijstje van zenne :D
Geplaatst op 24/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 24/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Online shops kan je al toevoegen. Vul gewoon bij straat "Webshop" in.

e-mail adressen publiceer ik niet. Het publiceren van e-mail adressen op een website zorgt ervoor dat daar ontzettend veel spam naar gestuurd wordt. Daar werk ik niet aan mee.
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/08/2008
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
e-mail adressen publiceer ik niet. Het publiceren van e-mail adressen op een website zorgt ervoor dat daar ontzettend veel spam naar gestuurd wordt. Daar werk ik niet aan mee.

Is het niet mogelijk om bij ingave van die adressen automatisch een afbeelding te laten genereren? Op die manier wordt spam wel vermeden...
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Ja, maar dan kan je't nog niet aanklikken, wat het nut alweer een groot deel teniet doet. Bovendien kunnen spam bots die images ook "lezen".
Via de website zou het makkelijk genoeg moeten zijn om de winkel te contacteren.
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/08/2008
Is het mogelijk een vakje te maken voor de openings/sluitings tijden en dagen, Het is erg frustrerend om in een vreemde stad voor een gesloten deur te komen staan( je kan natuurlijk altijd naar de zaak bellen, maar meestal komt dat er niet van)
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 25/08/2008
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door simonstrip
Is het mogelijk een vakje te maken voor de openings/sluitings tijden en dagen, Het is erg frustrerend om in een vreemde stad voor een gesloten deur te komen staan( je kan natuurlijk altijd naar de zaak bellen, maar meestal komt dat er niet van)

Als er een website vermeld wordt vind je dat meestal daarop. ;)
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 25/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Deecee1
Origineel geplaatst door simonstrip
Is het mogelijk een vakje te maken voor de openings/sluitings tijden en dagen, Het is erg frustrerend om in een vreemde stad voor een gesloten deur te komen staan( je kan natuurlijk altijd naar de zaak bellen, maar meestal komt dat er niet van)

Als er een website vermeld wordt vind je dat meestal daarop. ;)

Inderdaad, dat was wat ik ook dacht. Ik denk dat dat iets is dat te vaak veranderd om het accuraat up to date te houden.
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/08/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Dan ben je beter een email & telefoon bij te zetten, kan m'n in contact komen om zo zeker van te zijn dat de SSZ niet dicht is!? ;)
Geplaatst op 25/08/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Voor de e-mail's: zie boven. Het is niet de bedoeling de absolute gegevens databank te zijn voor winkels, ik wil gewoon een handig overzicht geven om een winkel in jouw buurt te vinden. En als je hem wil bezoeken, kijk dan wat verder op de officiële site :)
Geplaatst op 26/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/08/2008
heee, volgens mij heb ik hier is een keer om gevraagd. Helemaal super dat dit hier nu ook te vinden is. mocht ik aanvullingen hebben dan voeg ik ze zeker toe. SUPER
Geplaatst op 28/08/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 28/08/2008
Ik heb net ff gekeken naar de winkel database... is het ook mogelijk om ipv op winkelnaam te sorteren op plaatsnaam standaard.

ik weet dat je het ook via de zoekfunctie kan doen. Ik denk alleen dat je eerder wil kijken welke winkels er allemaal zijn in 1 plaats dan dat je wil kijken in welke plaats 1 winkel zit :-D.

(hoop dat het een beetje duidelijk is.... kijk maar wat je ermee doet)

Verder natuurlijk super dat deze functie er nu is en ik zal binnenkort met een aanvulling komen.
Geplaatst op 30/08/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 30/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Hmmm, ik denk dat dat er nogal rommelig gaat uit zien omdat de naam van de winkel beter op valt. Ik denk dat het gebruik van de zoekfunctie handig genoeg is?
Geplaatst op 30/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2008
Ik vind ook dat de zoekfunctie goed is hoor... daar heb je heel veel aan.

Misschien een idee om een forum poll te maken... misschien zit ik er wel helemaal naast dat het duiderlijker wordt, maar misschien zijn andere stripinfo-ers het er ook wel mee eens :-D.

Naja, kijk maar ff, ik vind het iig al super dat er nu een lijst is op stripinfo.be :D.
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 31/08/2008
Ik heb net een uur lang stripwinkels ingevoerd, maar nu kom ik erachter dat er geen 1 in de lijst staat.... laat het zo zijn dat jij ze alleen nog moet activeren. toch?
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Die moeten inderdaad goedgekeurd worden door de moderators. Ik zag wel al enkele die reeds aanwezig zijn (Eppo, Stripfanaat).
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 31/08/2008
Origineel geplaatst door Master_B
Ik heb net ff gekeken naar de winkel database... is het ook mogelijk om ipv op winkelnaam te sorteren op plaatsnaam standaard.


Daar ben ik het van harte mee eens. Enige structuur is altijd welkom. Mij lijkt het het beste om eerst een onderverdeling te maken tussen België en Nederland. In ieder geval zolang Vlaanderen nog niet tot Nederland is toegetreden:D .

Vervolgens komt logischerwijs de postcode om de hoek kijken. Waarom? Omdat ik de stripwinkels in mijn stad een paar keer per week aandoe en die al lang in mijn boodschappenroute heb geïncorporeerd.

De adressen zijn alleen van belang voor wie eens buiten de deur wil shoppen (andere stad dus).
Dan is het weer héél handig als de lijst op postcode gesorteerd kan worden, zodat je in de kortst mogelijke tijd zoveel mogelijk stripwinkels kunt bezoeken. De naam van de winkel is daarbij natuurlijk totaal niet van belang. Zolang het een goede stripzaak is mag hij wat mij betreft een naam in het Sanskriet of het Swahili hebben!! Dat zal mij Siberisch zijn!!

De moraal van het verhaal is dat er dan een leuke, efficiënte en vooral snelle striproute kan worden gepland. Het summum zou zijn van iedere stad met een stripwinkel een klein plattegrondje toevoegen met daarin aangestipt de winkel met postcode en adres. Ideaal!!8) .
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 31/08/2008
Nog even over de stripwinkels. Ik draai nou helemaal door, maar technisch is het zeer wel mogelijk een landkaart van de Benelux te voorzien van vlaggetjes van alle stripwinkels. Samen met een zoomfunctie krijg je dan een wel zeer overzichtelijk geheel. Misschien iets à la Google Earth?

Trouwens de openingstijden zijn voor het plannen van een striproute ook van groot belang.
Het kan dusabsoluut geen kwaad die erbij te vermelden. Als toetje zouden dan de leden bij de diverse winkels moeten kunnen aangeven of ze er klant zijn en er een waarderingscijfer aanplakken. Met een subsysteem van commentaren en ervaringen en de laatste nieuwtjes van bepaalde aanbiedingen etc.

Wat een overzicht zou dat zijn!!:)

Je begeeft je dan natuurlijk wel op ethisch terrein: moet alles wat technisch mogelijk is ook praktijk worden in ons dagelijks leven?;)
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 31/08/2008
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door Ruud Loman



Daar ben ik het van harte mee eens. Enige structuur is altijd welkom. Mij lijkt het het beste om eerst een onderverdeling te maken tussen België en Nederland. In ieder geval zolang Vlaanderen nog niet tot Nederland is toegetreden:D .


Ik WIL niet bij die hollanders terecht komen X( ... en dan maar mijn buik vullen met " broodje kroket" en verplicht met de " sleurhut op vakansie" en " Heinikensop moeten drinken? neen bedankt ... 8).
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 31/08/2008
We hebben niet alleen broodjes kroket.... we hebben ook bitterballen :-D
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Ruud Loman
Trouwens de openingstijden zijn voor het plannen van een striproute ook van groot belang.
Het kan dusabsoluut geen kwaad die erbij te vermelden.

Daar heb ik al eens over gezegd wat ik er van denk. Ik wou de mogelijkheid geven een mooi overzichtje te krijgen van de stripwinkels, ik streef niet na de meest volledige databank met alle informatie van alle stripwinkels te creëeren. Ik zie het als een vertrekepunt, waarbij je kan zien waar er stripwinkels zijn. Als je er meer wil over weten, moet je maar naar hun eigen site gaan. De belangrijkste bestaansreden van deze site zijn nog steeds de strips zelf, de rest is bijkomstig. Ik wil dus ook van die strips een prioriteit blijven maken.
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/08/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Ruud Loman
Als toetje zouden dan de leden bij de diverse winkels moeten kunnen aangeven of ze er klant zijn en er een waarderingscijfer aanplakken. Met een subsysteem van commentaren en ervaringen en de laatste nieuwtjes van bepaalde aanbiedingen etc.


Dit vind ik wel een goed idee - zo ontstaat dan gaandeweg een rangschikking van "de beste SSZ".
De leden van Stripinfo worden er beter van en - wie weet- misschien gaan de SSZ's zich wel inspannen om nog meer service te geven ...
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Daar ben ik het van harte mee eens. Enige structuur is altijd welkom. Mij lijkt het het beste om eerst een onderverdeling te maken tussen België en Nederland. In ieder geval zolang Vlaanderen nog niet tot Nederland is toegetredenBig Grin .


Als het aan mij lag:

Als Pasen op een maandag valt ! Of gelijk ze bij ons zeggen NU,THANS,OF NOOIT

nog liever alleen dan bij holland (niets persoonlijk hoor) :D

Een Vlaming trekt zijn plan (wel hoop ik dat Belgie blijft !)

8) 8) 8)
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/08/2008
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Ruud Loman
Trouwens de openingstijden zijn voor het plannen van een striproute ook van groot belang.
Het kan dusabsoluut geen kwaad die erbij te vermelden.

Daar heb ik al eens over gezegd wat ik er van denk. Ik wou de mogelijkheid geven een mooi overzichtje te krijgen van de stripwinkels, ik streef niet na de meest volledige databank met alle informatie van alle stripwinkels te creëeren. Ik zie het als een vertrekepunt, waarbij je kan zien waar er stripwinkels zijn. Als je er meer wil over weten, moet je maar naar hun eigen site gaan. De belangrijkste bestaansreden van deze site zijn nog steeds de strips zelf, de rest is bijkomstig. Ik wil dus ook van die strips een prioriteit blijven maken.


heb je ook een goed punt. de database is de compleetste die ik ken
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Hop,Hop,Hop

Stripinfo aan de TOP :D :D

Vindt ik ook en moet Surya toch bijtreden het zijn de strips/comics/manga

die het belangrijkste zijn (de databank) niet de rest... de rest is gewoon een BONUS :)

Ben al blij dat het er is en dat ik er mag aan meewerken :]

Vindt trouwens dat er genoeg info gegeven wordt qua Winkels/Webwinkels

bij de meeste klik je op de site en hopla je weet de rest...
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/08/2008
Niets aan te te voegen, behalve euhm, een mogelijkheid om de logootjes toe te voegen van de winkels, kwestie van de pagina minimaal op te pimpen?
Geplaatst op 03/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/09/2008
Avatar ignoramus
602
een kaartje van de benelux met klikbare vlaggetjes. lijkt me het summum, maar allicht te veel tijd nodig om te implementeren en onderhouden.
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 04/09/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Daar ga ik voorlopig mijn tijd niet in steken, inderdaad :)
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/09/2008
Je bedoelt een kaartje zoals dees?

kaartje met stripwinkels in Belgie

de twee stripwinkels in Leuven overlappen elkaar, zonde

iemand goesting om Nederland aan te pakken?
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 04/09/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door belgianbingo
Je bedoelt een kaartje zoals dees ?

kaartje met stripwinkels in Belgie


Knap !
Kan dit op de pagina met de stripwinkels geïncorporeerd worden ?
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 04/09/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Dit vind ik inderdaad HEEL goed verwerkt, direct van daaruit kan je ook een route bepalen...

Of je dan ook overal iets uitgeeft zal wel van het goede teveel zijn, denk ik maar ja wie ben ik? ?( :D :P
Geplaatst op 04/09/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 04/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Je hebt dat allemaal niet nodig

Stappen om naar een SSZ te rijden/gaan:

1) Je hebt een SSZ waar je naar toe wil...
2) Je kijkt welk adres
3) je typt het adres in de GPS
4) Je rijdt er naar toe...

:D :D :D :D
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/09/2008
Avatar ignoramus
602
Origineel geplaatst door belgianbingo
Je bedoelt een kaartje zoals dees?

kaartje met stripwinkels in Belgie

de twee stripwinkels in Leuven overlappen elkaar, zonde

iemand goesting om Nederland aan te pakken?


great !
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 05/09/2008
nu zouden onze noorderburen er ook moeten bijstaan

kaartje met stripwinkels in Belgie en Nederland:
http://maps.google.com/maps/ms?f=q&hl=nl&geocode=&ie=UTF8&msa=0&msid=100765184320470816823.0004560fdd2f8f5369727&ll=51.801822,4.713135&spn=1.973574,4.943848&z=8

ik zie nu toch wel enkele opmerkingen opduiken:
- mijn suggestie van prentjes toevoegen is gemakkelijk gezegd dan gedaan, want veel stripwinkels zetten hun logo niet zomaar online
- online winkels, tsja, die kan je per definitie niet op een kaartje zetten
- beheer: kwa onderhoud zou ik wel bij tijd en stond de lijst op google maps vergelijken met de lijst op stripinfo.be, dat is geen probleem
- opmaak: toch nog veel witte vlekken, waren er trouwens geen stripwinkels ergens aan de kust en in Genk?

Het is technisch mogelijk om dit kaartje int klein embedded weer te geven, maar wederom, het belangrijkste blijven toch wel de strips op zich.
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 05/09/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door belgianbingo
... waren er trouwens geen stripwinkels ergens aan de kust en in Genk ?


Stripwinkel AHA!! in 8340 Damme (Kerkstraat 24, geen eigen website) staat er nog niet tussen, denk ik.
En ik meen dat De Striep ook in Oostende een winkel heeft ...
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 05/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
De Striep ook in Oostende een winkel heeft ...


Deze heb ik een tijdje geleden ingegeven maar ze hebben hem er niet op gezet... :(
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door T.I.A
Deze heb ik een tijdje geleden ingegeven maar ze hebben hem er niet op gezet... :(


Als er 2 verschillende "De Striep"s zijn, is het mogelijk dat ik dat fout gezien heb, en dacht dat het een dubbele ingave was. Als je zeker bent dat je een ander adres hebt ingegeven, mijn excuses voor het verwijderen. :(
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Yep, er zijn er 2
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Origineel geplaatst door T.I.A
Deze heb ik een tijdje geleden ingegeven maar ze hebben hem er niet op gezet... :(


Als er 2 verschillende "De Striep"s zijn, is het mogelijk dat ik dat fout gezien heb, en dacht dat het een dubbele ingave was. Als je zeker bent dat je een ander adres hebt ingegeven, mijn excuses voor het verwijderen. :(


Van jou altijd vergeven :)
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 06/09/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door belgianbingo
... toch nog veel witte vlekken ...


In 9220 Hamme (Kerkstraat 34) vind je Dagbladhandel, stripspeciaalzaak en boekhandel Vermeire.
Die profileert zich als "de grootste in het Waasland" en staat ook nog niet op de kaart.
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 06/09/2008
Avatar kabouter
100
Wat doen me met ketens zoals de FNAC? Sommige vestigingen verkopen best wel wat strips en niet enkel de meest bekende/hippe dingen (zoals in de standaard krantenwinkel)
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
kabouter
Geplaatst op 08/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door kabouter
Wat doen me met ketens zoals de FNAC? Sommige vestigingen verkopen best wel wat strips en niet enkel de meest bekende/hippe dingen (zoals in de standaard krantenwinkel)


Ik denk als je daar mee begint kan je evengoed krantewinkels, den supra bazar enz beginnen in vullen... denk dat dat niet de bedoeling is maar Surya zal de knoop doorhakken.
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 08/09/2008
Toevallig vandaag nog voor de eerste keer sinds lang in de FNAC geweest, en aangenaam verrassing: hun aanbod en hun prijzen zijn dik in orde. Alleen, door hun massa-inkoop kunnen ze de prijs enorm drukken, ten nadele van de stripspeciaalzaak en de stripkrantenwinkel, die meestal uitgebaat worden door echte stripliefhebbers. Ik persoonlijk zou de grote ketens dan ook niet opnemen in de lijst.
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 08/09/2008
Crew
Avatar Surya
13261
Fnac verkoop veel strips die gewone krantenwinkels nooit in doen, zoals Oog & Blik of zelfs Franstalige strips. Daarom horen ze volgens mij wel thuis op de lijst.
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/09/2008
Crew
Avatar Iyo74
6896
Ook ik zou Fnac opnemen in de lijst. Hun aanbod is inderdaad erg ruim en beperkt zich (zoals Surya reeds zei) niet tot de 'populaire strip'.
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 08/09/2008
Avatar ignoramus
602
Origineel geplaatst door Surya
Fnac verkoop veel strips die gewone krantenwinkels nooit in doen, zoals Oog & Blik of zelfs Franstalige strips. Daarom horen ze volgens mij wel thuis op de lijst.

mee eens. De fnac in leuven heeft een meer dan behoorlijk assortiment wat nieuwe strips betreft Die in wijnegem iets minder, maar toch nog een veelvoud van wat de doorsnee boekhandel aanbiedt.

Alleen, door hun massa-inkoop kunnen ze de prijs enorm drukken, ten nadele van de stripspeciaalzaak en de stripkrantenwinkel, die meestal uitgebaat worden door echte stripliefhebbers.


Ook mee eens. Ik geef met plezier een paar euro meer uit voor de babbel en het "liefdewerk oud papier" van de mens aan de kassa, en koop bijgevolg in de SSZ en niet in de fnac.

Ik persoonlijk zou de grote ketens dan ook niet opnemen in de lijst.


Niet mee eens. Ik vind dat geen criterium om te beslissen over al dan niet opnemen in de lijst. Da's meer een persoonlijk engagement.

Wat mij betreft vind ik dat de zaken die hier worden opgenomen de moeite moeten zijn om een omweg voor te maken als ik om een of andere reden min of meer in de streek moet zijn. Of als mijn teerbeminde en de 2 dochters dringend een nieuwe shopping horizon willen verkennen, dat ik daar dan in de buurt een uurtje of 2 kan onderduiken. Of als ik zoals vorig jaar naar de stripbeurs in gent ga en me van datum vergis en daar op zaterdag sta te schilderen in plaats van zondag...
Geplaatst op 08/09/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 08/09/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3314
:D
Geplaatst op 09/09/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 09/09/2008
Avatar kabouter
100
Ik heb de Fnaccen (?) toegevoegd... Nu is het aan de moderators...
Geplaatst op 09/09/2008 Citeren
Avatar
kabouter
Geplaatst op 09/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door kabouter
Ik heb de Fnaccen (?) toegevoegd... Nu is het aan de moderators...


Surya zegt oké dus is het oké dus zullen ze er wel opkomen juist wachten op een modje (nu de site zo traag werkt mijn comic/strip ingeef moment gestopt) :D :D
Geplaatst op 09/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 09/09/2008
FNAC staat nu in de lijst, geen probleem, want ik denk dat alle meningen wel aan bod zijn gekomen, en Surya heeft wijs beslist.

Ik zal ook dat Google kaartje aanpassen.

FNAC Luik? Dus we mogen ook stripwinkels over de taalgrens ingeven, of allesinds in Brussel? En er is ook een FNAC in Louvain-la-Neuve?
Geplaatst op 09/09/2008 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/09/2008
Avatar kabouter
100
Ik heb de FNAC van Louvain-La-Neuve ondertussen ook laten toevoegen, ik zie niet in waarom we de winkels aan de andere kant van de taalgrens niet mogen vermelden, de meesten zullen natuurlijk alleen maar Franstalige strips in hun collectie hebben, maar er zijn vast stripliefhebbers die ook Franse strips lezen (bijvoorbeeld strips die (nog) geen vertaling hebben)
Geplaatst op 09/09/2008 Citeren
Avatar
kabouter
Geplaatst op 09/09/2008
Hoi mensen,

ik ben net terug van een welverdiende vakantie in het mooie brabant. Ik moet zeggen dat het super is dat we nu een overzicht van de stripwinkels hebben... echt super.

Ik ben ook een dagje naar antwerpen geweest en de googlemapskaart met stripwinkels is echt helemaal top... dit werkt vooral als er veel winkels bij elkaar in de buurt liggen denk ik.

Aankomende vrijdag naar groningen... als ik terug ben zal ik de stripwinkels die daar zijn wel in de lijst toevoegen.

Het enige waar ik nog steeds mee zit is dat de stripwinkels op naam gesorteerd staan en niet op land - provincie - plaats. Naja, hebben we het al is overgehad, maar verder helemaal top.

Nogmaals de complimenten voor dit mooie overzicht (voor iemand uit nederland zijn de belgische stripwinkels een leuke aanvulling).
Geplaatst op 29/09/2008 Citeren
Avatar
Master_B
Geplaatst op 29/09/2008