12 vermisten in collectie-overzicht

Crew
Avatar cuppenh
1519
Ik heb het de laatste tijd eens in de gaten gehouden, maar het blijft konstant:

(Stand op dit moment)
Collectie info
Strips in je collectie: 10430
Verschillende reeksen in je collectie: 1197
Strips in je bezit: 10430
Verschillende reeksen in je bezit: 1197
Ongelezen strips in je bezit: 0
Strips in je verlanglijst: 0
Strips zonder score in collectie: 0

Als ik alles in de selectie meeneem voor het pagina-overzicht met de covers kom ik tot een totaal van 10418 (!) op de laatste pagina, dus 12 tekort...

Dit fenomeen heb ik pas gezien vanaf het aantal 10033 en het systeem blijft voortdurend 12 items te weinig displayen (ook ongeacht hoeveel ik er op een pagina laat verschijnen)

Dit zal wel geen censuur zijn, neem ik aan, dus is het een foutje?
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 05/09/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Zijn er waar je bij aantal in bezit meer dan 1 hebt ingevuld?
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/09/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Ja, ik heb wel een paar keer ingevuld dat ik er 2 van een item heb.
Dus zit het daar in? Bij de totaaltelling word dit wel meegenomen, maar uiteraard bij het cover-overzicht niet, daar is de rubriek onderdeel van de uitgave.

Dan heb ik 12 dubbels reeds geregistreerd mag ik constateren.

Bedankt voor de vingerwijzing naar de oplossing.
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 05/09/2008
Avatar Deecee1
1350
@ cuppenh ... meer dan 10.000 strips , waar berg je die ?( ...ik heb er een 1600 en hou m'n hart al vast als ik later naar een kleiner huis zou moeten. :(
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 05/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Deecee1
@ cuppenh ... meer dan 10.000 strips , waar berg je die ?( ...ik heb er een 1600 en hou m'n hart al vast als ik later naar een kleiner huis zou moeten. :(


Zeg wel m n kast wordt ook al klein met 2600 strips (kunnen er nog altijd bij zenne :D)

euh hij zit aan 43 procent dwz minstens 20 000 en méér... 8o
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Dan weet je nu ook waarom ik geen plaats meer heb voor een scanner.
De laatste keer dat ik ging verhuizen, zo'n 12 jaar geleden, heb ik voor het laatst mijn verzameling op één hoop gezien: een stapel dozen van 1 meter hoog, 3 meter breed en 5 meter lang... 15 kubieke meter strip...
Op mijn slaapkamer heb ik, naast een montagesysteem aan de muur (3 planken van 1,5 meter), 3 boekenkasten (standaard "basis-Ikea" model: 2,00m hoog, 0,25m diep en 1,5m breed ongeveer - 5 planken) vol en erbovenop tot het plafond gestapeld.
Op zolder heb ik aan een grote muur een montagesysteem gemaakt, goed voor 11 planken à 5 tot 6 meter (14 dagen nodig gehad om alles aan de muur te schroeven - ach, het waren maar 190 - 200 pluggen en schroeven) en de rest van de ruimte opgevuld met pakweg 16 boekenkasten (weer die standaardkasten) die ik wijselijk zodanig geplaatst heb dat ze zich zoveel mogelijk bevinden boven de locatie van de onderliggende eersteverdieping-muren zodat ik zo weinig mogelijk gewicht op de "vrije" betonvloer heb liggen. Dat resulteert wel in een fraaie doolhof van kastenrijen, moet ik zeggen.
Dan de plekken onder het schuine dak, waar ik geen kasten kwijt kan: die heb ik opgevuld met zo'n 40tal comic longboxen, waar ik het grootste deel van mijn Nederlandse en Amerikaanse comics in bewaar.
Tenslotte liggen er op de kasten en op de nog vrije plekken op de grond torenhoge stapels strips en boeken.

Tegenwoordig ben ik noodzakelijk gedwongen om mijn aankopen zeer te beperken tot het allernoodzakelijkste wat ik wil hebben, want ik heb ik echt geen plaats meer...

[edit] Btw, de circa 12.000 comics die ik bezit, had ik nog niet meegerekend in het percentage van 45%, dat ging alleen over de nederlandstalige verzameling. Over mijn gehele verzameling gecorrigeerd is dat dan 30%) [endedit]
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Maar dat wou ik helemaal niet zeggen, ik had iets anders op mijn lever:

Surya, dat van die dubbele aantallen klopt toch niet. Ik heb ondertussen weer een paar reeksen als in bezit zijnde aangevinkt, waaronder 2 keer met een aantal van 2 exemplaren. Dan zou het verschil dus 14 zijn geworden, maar het blijft hardnekkig op 12 !
Nog andere ideeën hierover?
Geplaatst op 06/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 06/09/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik zou de code eens onder de loupe moeten nemen. Op de lijst :)
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Dan de plekken onder het schuine dak, waar ik geen kasten kwijt kan: die heb ik opgevuld met zo'n 40tal comic longboxen, waar ik het grootste deel van mijn Nederlandse en Amerikaanse comics in bewaar.


Ik moet zeggen dat je wel in die tijd de juiste comics wist te kopen 8)
Je zal ook wel weten dat sommige in "very fine" een aardige duit waard zijn 8o ja kan alleen maar zeggen op strip/comic gebied wenste ik me een beetje ouder dan kon ik ze in die tijd voor de gewone prijs gekocht hebben :D
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door T.I.A

Ik moet zeggen dat je wel in die tijd de juiste comics wist te kopen 8)
Je zal ook wel weten dat sommige in "very fine" een aardige duit waard zijn 8o ja kan alleen maar zeggen op strip/comic gebied wenste ik me een beetje ouder dan kon ik ze in die tijd voor de gewone prijs gekocht hebben :D


Het was geen kwestie van de juiste comics uitzoeken, ik wilde gewoon alles sparen van Marvel in het oriigineel (omdat ik de volgorde van de ver***de HIP comics niet kon uitvogelen - begin 70er jaren was dat een heel stuk moeilijker dan nu) en heb zoveel mogelijk gekocht. Nu. 35 jaar later blijkt er een hoop als collector's item te gelden.
Gemiddeld is het bij mij zo: alles vanaf 1976 is meestal NM, vanaf 1970 VF, voor1970 VG/F
En op de juiste tijd kopen? Ik heb HULK 181 VF ook pas vorig jaar gekocht voor 150 euro (!), maar het was nu eenmaal de enigste die ik nog moest hebben in de second series...
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/09/2008
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door Surya
Ik zou de code eens onder de loupe moeten nemen. Op de lijst :)


OK. Heeft geen haast, ik heb er niet echt last van.
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door cuppenh
Origineel geplaatst door Surya
Ik zou de code eens onder de loupe moeten nemen. Op de lijst :)


OK. Heeft geen haast, ik heb er niet echt last van.


mmmmm, Binnenin toch mss wel een beetje :D
denk dat je een echt pietje precies bent op dit gebied (wat trouwens een héél goede karakter eigenschap is,dus versta me niet verkeerd)ofwel sla ik de bal totaal mis :D :D
Geplaatst op 07/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2008